2020-08-05, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ja, tror inte han hade fått lira någonting i DIF med den formen. Kim och Tolle premierar fysisk form väldigt mycket. Säkert därför vi kom före bajen förra året och vi ligger före nu.
Förra året kom ni före oss på minimala marginaler då ni hade flytet på er sida som guldlag brukar ha med avgörande domslut på sin sida och sena avgöranden.

I år säger jag dock inte emot. Vi såg redo ut inför säsongen med tre stabila segrar i cupens gruppspel men något fuskades med träningen när Coronauppehållet drog igång.
Citera
2020-08-05, 08:42
Medlem
chran508s avatar
Nu med Linus x2 klara, satan vilken trupp vi sitter på.
Citera
2020-08-05, 08:54
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Förra året kom ni före oss på minimala marginaler då ni hade flytet på er sida som guldlag brukar ha med avgörande domslut på sin sida och sena avgöranden.

I år säger jag dock inte emot. Vi såg redo ut inför säsongen med tre stabila segrar i cupens gruppspel men något fuskades med träningen när Coronauppehållet drog igång.

Är jag ute och cyklar när jag säger att hela er försäsong förstörde fokuset och energin när clownen som äger ert jippo kapade hela försäsongen?

Hela er jävla trupp kissade i trosorna och media gick bananas. Jag tycker iallafall inte de är en slump att man går från ett väldigt spännande projekt där man absolut är topp 3 kandidat till att bli ett övre bottenlag. Vissa spelare har blivit övergödda och vissa skiter i de helt pga längtar bort. Fyfan vad besviken och arg om en sådan nedmontering skett i mitt lag, men då bryr vi oss om att vinna ligan och inte bara publikligan förvisso.

ALDRIG att några av era storebröder här uppe i Sveriges baksida hade låtit detta ske i deras klubb, ALDRIG.

Fyfan jag tycker till och med synd om er.
Citera
2020-08-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Är jag ute och cyklar när jag säger att hela er försäsong förstörde fokuset och energin när clownen som äger ert jippo kapade hela försäsongen?

Hela er jävla trupp kissade i trosorna och media gick bananas. Jag tycker iallafall inte de är en slump att man går från ett väldigt spännande projekt där man absolut är topp 3 kandidat till att bli ett övre bottenlag. Vissa spelare har blivit övergödda och vissa skiter i de helt pga längtar bort. Fyfan vad besviken och arg om en sådan nedmontering skett i mitt lag, men då bryr vi oss om att vinna ligan och inte bara publikligan förvisso.

ALDRIG att några av era storebröder här uppe i Sveriges baksida hade låtit detta ske i deras klubb, ALDRIG.

Fyfan jag tycker till och med synd om er.
Haha okej, tack för din åsikt, trollet.

Ser bara fram emot nästa säsong så man kan glömma den här pandemipestade skitsäsongen.
Citera
2020-08-05, 09:03
Medlem
Citat:

Ser bara fram emot nästa säsong så man kan glömma den här pandemipestade skitsäsongen.

Ha så gött där nere. Jag har iallafall ögonen öppna och ser saker. Bille jublar inte ens vid mål hur är harmonin i truppen i Skandinaviens bästa lag? Allt er nya ägare rör vid blir bajs om du inte noterat hans företag och investeringar, så förväntar er inget annat hos er.

”Trogenhammarby” sen skippar du laget nu i motgång och längtar till nästa säsong. vem är trollet nu?
Citera
2020-08-05, 09:08
Medlem
Citat:

Vad anser du är problemet och skillnaden jämfört med föregående säsong? Vad sätter du fingret på som gjort ert lag till ett övre bottenlag? Kom med argument istället som förstör min tes. Men det blir svårt när du anser att jag har rätt och istället lägger du dig i din soclägenhet och suktar efter nästa säsong.

Hela er jävla försäsong handla ju om att ta bilder med clownen och käka pizza om man kollar på Bojanic och 1-2 andra spelare.

Detta hade som sagt aldrig fått ske i de lite mer framgångsrika klubbarna ni har som grannar.

Jag vill även från dig och övriga nytillkomna fans till ert jippo höra vad ni anser att clownen som ägare har för positiva effekter. Tror du eller någon annan att den snåla horan någonsin kommer investera i er? Han är den första som kommer lämna skeppet när de går åt helvete ekonomiskt. Kom ihåg var du läste de först.

PS: Glöm aldrig att de var er utklassning mot oss förra hösten som gjorde att den lite bättre finare klubben ni delar byggnad med vann SM guldet.
DS
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-08-05 kl. 09:19.
Citera
2020-08-05, 10:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Detta kanske har diskuterats frekvent här tidigare när det begav sig, men varför valde Zlatan just Hammarby? Han har ingen koppling till Hammarby eller Stockholm. Varför t.ex. inte investera i AIK? Eller Djurgården? Eller har det att att göra med hur ägarandelen ser ut? Aktierna osv? Var det lättare att investera i Hammarby än något annat allsvenskt lag? Eller gillade han helt enkelt laget Hammarby mer av någon anledning?

Min teori är att Zlatan valde att investera i just Hammarby pga alla bosniaker, kroater, serber och montenegriner som spelar(de) i laget, han har ju trots allt tidigare spelat i Balkan BK. Dessutom var hans bästa polare från landslagstiden: Erkan Zengin en fostrad Hammarbyare och kanske en av lagets största ansikten i modern tid tillsammans med Kennedy. Känns som att han utgick mycket från det etniska perspektivet när han valde laget, dessutom med 2 eller flera fd MFF-spelare i laget så var det extra pirrigt att investera i laget för att provocera MFF som han ansåg behandlat honom illa.

Hade det varit mitt lag skulle jag aldrig velat ha en sådan delägare, som alltså skulle valt att investera pga 1. Ur ett etniskt perspektiv. 2. Pga ilska mot en annan klubb. 3. Utan koppling till laget. 4. Utan riktig kärlek till laget: läs punkt 1 och 2.

Har han delgett varför han just valde Hammarby?
Citera
2020-08-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad anser du är problemet och skillnaden jämfört med föregående säsong? Vad sätter du fingret på som gjort ert lag till ett övre bottenlag? Kom med argument istället som förstör min tes. Men det blir svårt när du anser att jag har rätt och istället lägger du dig i din soclägenhet och suktar efter nästa säsong.

Hela er jävla försäsong handla ju om att ta bilder med clownen och käka pizza om man kollar på Bojanic och 1-2 andra spelare.

Detta hade som sagt aldrig fått ske i de lite mer framgångsrika klubbarna ni har som grannar.

Jag vill även från dig och övriga nytillkomna fans till ert jippo höra vad ni anser att clownen som ägare har för positiva effekter. Tror du eller någon annan att den snåla horan någonsin kommer investera i er? Han är den första som kommer lämna skeppet när de går åt helvete ekonomiskt. Kom ihåg var du läste de först.

PS: Glöm aldrig att de var er utklassning mot oss förra hösten som gjorde att den lite bättre finare klubben ni delar byggnad med vann SM guldet.
DS
Förra säsongen bölade du konstant ut om hur du hatade dif. I år Bajen. Nästa år gnaget?

Inte lätt med huvudstadskomplex. :/
Citera
2020-08-05, 10:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag känner inte till Göteborg men ligger Linnégatan på Hisingen?

Nej, det kan man sannerligen inte säga att den gör. Linnégatan är belägen nära Slottskogen och startar vid Järntorget https://sv.wikipedia.org/wiki/Linn%C3%A9gatan,_G%C3%B6teborg.
Betydligt finare än det Hisings Backa där Bojan bodde förut vilket iofs inte är så svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Illa att dela gata med den saten. Men som jag brukar säga, att han fortfarande bor kvar här visar vilka toleranta människor vi är.

Han bodde på Hisingen, verkar som att han har blivit fastlandsbo nu då.

Så det är från din etagevåning på Linnégatan du författar inlägg här

Man får gratulera Bojan till att han fattat att det är fastlandet som gäller iaf

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det skjuts för lite och för dåligt. Hur ofta ser man ett 20 meters skott gå i mål direkt?

Den gamla klassiska ramsan "VÅGA SKJUTA, TUFFT ATT GÖRA MÅL" passar ändå bra. Inte så att det alltid ska skjutas men variationen mellan att spela sig fram till avslut i straffområdet, skjuta från distans och faktiskt också¨tjonga upp den på nån target behöver bli bättre.

Förövrigt jobbig omgång nu, om Falken tar poäng borta mot Bajen, HIF skräller i Malmö, Kalmar slår Örebro och vi torskar mot Östersund ligger vi alltså sist vid 21 imon kväll.
Det som känns längst borta av det där är ju att HIF tar och slår MFF ikväll men även om MFF vinner där ligger vi om övriga resultat går fel väg på nedflyttningsplats vid 21 imon kväll...

Ångestfylld omgång.
Citera
2020-08-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Detta kanske har diskuterats frekvent här tidigare när det begav sig, men varför valde Zlatan just Hammarby? Han har ingen koppling till Hammarby eller Stockholm. Varför t.ex. inte investera i AIK? Eller Djurgården? Eller har det att att göra med hur ägarandelen ser ut? Aktierna osv? Var det lättare att investera i Hammarby än något annat allsvenskt lag? Eller gillade han helt enkelt laget Hammarby mer av någon anledning?

Min teori är att Zlatan valde att investera i just Hammarby pga alla bosniaker, kroater, serber och montenegriner som spelar(de) i laget, han har ju trots allt tidigare spelat i Balkan BK. Dessutom var hans bästa polare från landslagstiden: Erkan Zengin en fostrad Hammarbyare och kanske en av lagets största ansikten i modern tid tillsammans med Kennedy. Känns som att han utgick mycket från det etniska perspektivet när han valde laget, dessutom med 2 eller flera fd MFF-spelare i laget så var det extra pirrigt att investera i laget för att provocera MFF som han ansåg behandlat honom illa.

Hade det varit mitt lag skulle jag aldrig velat ha en sådan delägare, som alltså skulle valt att investera pga 1. Ur ett etniskt perspektiv. 2. Pga ilska mot en annan klubb. 3. Utan koppling till laget. 4. Utan riktig kärlek till laget: läs punkt 1 och 2.

Har han delgett varför han just valde Hammarby?

Förenklat: Han fick Hammarby istället för lön, som ersättning för tiden i LA Galaxy (samma ägare).
Citera
2020-08-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Förenklat: Han fick Hammarby istället för lön, som ersättning för tiden i LA Galaxy (samma ägare).

Härligt låter som en ägare man vill ha.

Haha funkar bara i jippo klubben.
Citera
2020-08-05, 10:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Stämmer kanske. Först ville han ha en styrelseplats i MFF. MFF sa nej och då ca 1,5 till 2 månader efter nobben så tillkännager z att han ska göra H-by till Skandinaviens största klubb.

Styrelseplatsen krävde han i samband med avtäckningen. Jag kan inte ge någon källa för då kan jag röja mig eller så får jag inte mer info. Jag kan dock säga att några dagar efter jag hade delgett en MFF kompis här i tråden via PM, så skrev Patrik Ekwall samma sak i FotbollDirekt (?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in