2020-08-04, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Det är väldigt luddigt om det är av personliga skäl eller inte. Om det vore psykisk ohälsa eller något som har hänt inom familjen så tror jag att det tydligare hade skrivits att det är på grund av personliga skäl.

Därför tror jag att det är så banalt att han helt enkelt är sur på tränarna och inte vill spela.

Jag tycker ändå det är skumt med kommentarer som. ”Det finns saker som är viktigare än fotbollen.” ”Han har nått mål i den plan vi satt upp för honom”

Jag tycker framförallt att det låter som missbruk av något slag. Kanske kom fram i något samtal efter att han lackade över att behöva spela back.

Eller så är det någon typ av 30-års kris. Han kanske insett att han aldrig kommer bli den spelaren han själv trodde?
Senast redigerad av trazke 2020-08-04 kl. 18:41.
Citera
2020-08-04, 18:48
Medlem
Pancevs avatar
Jag tror han insett att han troligen är slut ja.

Elr för honom själv iaf. Det blir ingen mer stor scen .. tillbaka till smålagen utan publik. Han kan såklart hitta rätt o ha flera bra säsonger i ett lag där han får alla bollar offensivt. Ex Eddhari o Kozica funkade grymt i såna lag. Sen när de får tyglar o andra är mer prioriterade så låser det sig.
Senast redigerad av Pancev 2020-08-04 kl. 18:58.
Citera
2020-08-04, 19:07
Medlem
Pancevs avatar
Men att gå från Liège via London.. tillbaka i Sverige o sen få vara i AEK till att inte vara ordinarie i DIFs guldlag till läktaren.

Dessutom vara urusel i OS o lämna stor jävla Autobahn runt sig.

Han är där han förtjänar att vara. Chanser har han haft.

Om det nu inte är en familjegrej givetvis.
Citera
2020-08-04, 19:08
Medlem
Han måste ha gjort någonting så att han inte kan vara kvar med övriga gruppen.
Bubbat någon lagkamrats fru som Mika Hannula?
Citera
2020-08-04, 21:17
Medlem
Min teori om Ajdarevic är att Kim och Tolle helt enkelt tröttnat på hans förmåga att inte komma i form.
De gav honom juli månad att fixa formen på egen hand med hjälp av Djurgårdens fysteam.
Troligtvis nådde han inte det uppsatta målet vid avstämningen nu och får därför träna själv i 2 veckor till inför ny avstämning.
Uppenbart otränad men verkar inte ha skallen nog att inse det själv.
Citera
2020-08-04, 21:23
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzye
Min teori om Ajdarevic är att Kim och Tolle helt enkelt tröttnat på hans förmåga att inte komma i form.
De gav honom juli månad att fixa formen på egen hand med hjälp av Djurgårdens fysteam.
Troligtvis nådde han inte det uppsatta målet vid avstämningen nu och får därför träna själv i 2 veckor till inför ny avstämning.
Uppenbart otränad men verkar inte ha skallen nog att inse det själv.

Synd för honom att han inte spelar i Hammarby istället. Då hade det varit chill, fråga Bojanic.
Citera
2020-08-04, 21:31
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Synd för honom att han inte spelar i Hammarby istället. Då hade det varit chill, fråga Bojanic.
Bojanic är bara i Hammarby för att han är HIFare och därmed en prestigevärvning.
Citera
2020-08-04, 21:52
Medlem
Citat:

Ja, Bojanic är minst lika dåligt tränad. Skillnaden är att Bojanic verkar inse det och inte framhäver sig själv. Ajdarevic grinar så fort han blir bänkad, gestikulerar och visar sitt missnöje. Funkar inte med Kim och Tolle.
Citera
2020-08-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Jag tror han insett att han troligen är slut ja.

Elr för honom själv iaf. Det blir ingen mer stor scen .. tillbaka till smålagen utan publik. Han kan såklart hitta rätt o ha flera bra säsonger i ett lag där han får alla bollar offensivt. Ex Eddhari o Kozica funkade grymt i såna lag. Sen när de får tyglar o andra är mer prioriterade så låser det sig.

Tycker DIF har varit svaga med att kommunicera varför han är borta. Är det personliga skäl så lutar det åt någon psykisk ohälsa eller liknande men nu är det väldigt svävande. Han ska träna hemma själv alltså. Då känns det som att man har givit upp honom.

Som du säger har han ju aldrig varit bärande i ett allsvenskt topplag. Tror han alltid har varit lite överskattad. Han har ju uppenbarligen mycket boll i sig men fysiskt är han ju inte toppklass direkt.
Senast redigerad av Adde1234 2020-08-04 kl. 23:49.
Citera
2020-08-05, 00:15
Medlem
Citat:

Ja, tror inte han hade fått lira någonting i DIF med den formen. Kim och Tolle premierar fysisk form väldigt mycket. Säkert därför vi kom före bajen förra året och vi ligger före nu.
Citera
2020-08-05, 00:26
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Tycker DIF har varit svaga med att kommunicera varför han är borta. Är det personliga skäl så lutar det åt någon psykisk ohälsa eller liknande men nu är det väldigt svävande. Han ska träna hemma själv alltså. Då känns det som att man har givit upp honom.

Som du säger har han ju aldrig varit bärande i ett allsvenskt topplag. Tror han alltid har varit lite överskattad. Han har ju uppenbarligen mycket boll i sig men fysiskt är han ju inte toppklass direkt.
Japp ..något är det.

Det andra med träna hemma etc är nog mest för att kommunicera med media. Tona ned allt.

Frågat runt Ikväll. Aldrig brytt mig innan men får se
Citera
2020-08-05, 00:37
Medlem
K&T hatar spelare som gnäller, det går som en röd tråd genom deras träningsgärning att dom gör sig av med såna spelare illa kvickt, eller bara fryser ut dom. Nu kanske Ajdarevic är deras första riktigt "stora" spelare som en massa folk verkligen bryr sig om han spelar eller ej, därför blir det svårare att sopa helt under mattan, men det känns omöjligt att det skulle bli ett lyckligt slut av det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in