Citat:
Ursprungligen postat av
mr-mystic
Vet inte om du kommenterat i tråden förut men jag börjar nästan tro att ni alla har samma diagnos i denna del av forumet.
Nä det har jag icke (hoppas du själv icke jobbar med att förstå information föresten med anledning av din fråga))
Nej, jag har inte skrivit här förr. Jag var kanske lite hård i texten, ledsen för det. Jo, jag jobbar med att förstå information och är rätt bra på det också, men i ärlighetens namn så läste jag kanske inte dina inlägg tillräckligt noga.
Vissa hus är mer lyhörda än andra. En del personer störs mer än andra osv. En person som inte störs lätt kan har svårt att förstå den lättstördes reaktion. Se på dig själv som ett exempel. Hur svårt har du inte att förstå vad många här säger.
Det handlar inte om vad som är rätt och fel, utan vad som faktiskt hänt. Du måste acceptera och gå vidare. Varför spelar du i badrummet? Bra akustik? Vad kännetecknar det? Att det hörs långt. Jag gillar också att spela gitarr och sjunga. När jag var ung tänkte jag inte på grannar, utan det har kommit med åren.
Ett tips, spela dagtid, 1-2 timmar i taget, undvik badrummet. Prata med alla grannar så de lär känna dig. Vid lämpligt tillfälle prata om dina intressen. Då kan de själva dra slutsatsen om att de är du som spelar. Kanske plingar de på en dag och ber dig dämpa volymen?
Till sist vill jag berätta om en händelse på jobbet. Jag har ett koncentrationsjobb så öppetkontorslandskap/aktivitetsbaserat är inget bra för mig. Folk kommer och går, pratar i telefon. Men en kille snörvlar som en gris. Med jämna mellanrum drar han in så mycket luft genom näsan att hans svalg och näsgångar vibrerar. Men en dag kommer han fram till oss med koncentrationsjobb och säger:
- Jag ber om ursäkt. Jag vet att jag låter, men det är ticks. Jag har svårt att kontrollera detta.
Denna kommentar gjorde allt mycket mer uthärdligt.