2020-08-04, 19:30
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vad i helvete dravlar du om din jävla idiot? Tror du på allvar det du skriver eller dummar du dig bara?

Självklart har inte polisbilen kört med släckta frontlysen. Om de hade blåljuset på eller inte tycks inte vara klarlagt ännu.

Och självklart har de inte kört i 150.

Med tanke på att ungdomarna i moppebilen packade in en extra person i skuffen så verkar den som körde den inte direkt vara den som man ska tro har det bästa omdömet. Min gissning är att han körde rakt ut på huvudleden utan att titta ordentligt. Polisbilen kan inte kört så fort för då skulle alla tre i moppebilen vara stendöda.

Men jag vet hur visan går bland ordets ungdomar. Som alltid när olyckor med ungdomar händer så får grupptänket och rebelliskheten mot vuxenvärlden helt oerhörda proportioner. I dagens sjuka samhälle där vuxna inte vågar vara vuxna så dras t.o.m ofta många föräldrar med i tonåringarnas grupprunkande.
Fetade ovan!

Dagsens sanning!

Sätta sig i en förvaringslåda i plast från Biltema och bli påkörd av en bil. Det räcker med 50km/h för att en tjej i bagaget skall dö.

Som sagt, hade polisen hållit 100 knyck hade bil och ungdomar fått dammsugas upp!

Man skall lämna fri väg för utryckningsfordon och man är skyldig att se och höra omgivande trafiksituationer.
Citera
2020-08-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Kan man inte hävda likgiltighetsuppsåt om de kört utan hänsyn till omgivningen. Eller kan kanske nya poliser med en trea på stanine-skalan i IQ inte förväntas begripa när de kört vårdslöst? En trea innebär att de är smartare än de 11% dummaste i bedömd grupp. Tydligen anses det räcka att polisen i snitt är ett uns smartare än genomsnittsbrottslingen.
Som sagt, nej, det går inte. Än mindre mtp att det handlar om en utryckning. En avgrundsdjup skillnad mellan att med laga stöd överskrida hastighetsgränser som förare av ett utryckningsfordon på väg mot ett jobb du beordrats till, kontra att göra dito i egenskap av påverkad biltjuv utan körkort.
Vad gäller resten: Föraren var hundförare. Snittet vad gäller tjänsteålder på den skaran är runt 10, så din känga mot det rådande antaningsförfarandet faller lite platt. Saknar relevans i sammanhanget.
Citera
2020-08-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Sätta sig i en förvaringslåda i plast från Biltema och bli påkörd av en bil. Det räcker med 50km/h för att en tjej i bagaget skall dö.

Vilken krockhastighet tror du att det här rör sig om? Kolla bilderna på vraket.

https://postimg.cc/gallery/VrynvgC
Citera
2020-08-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumpnissebajs
Det var inte tjejen som körde. Tjejen som omkom låg i bakluckan och 1 kille som körde och 1 kille som satt bredvid. Han som körde hade använt droger. Killen i passagerarsätet har blivit förlamad och han som körde har hjärnblödning.

Vet du hur det är med killarna?
Citera
2020-08-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan12345
Vet du hur det är med killarna?

Den ena killen har fraktur i huvudet och väldigt ont på andra ställen, men kommer att klara sig.
Andra killen vet jag inte så mycket om, bara att han har Haft total minnesförlust.
Citera
2020-08-04, 22:57
Medlem
Citat:
Den ena killen har fraktur i huvudet och väldigt ont på andra ställen, men kommer att klara sig.
Andra killen vet jag inte så mycket om, bara att han har Haft total minnesförlust.

Okey, tack för svar. Dom måste må för jäkligt!
Citera
2020-08-04, 23:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Var ett troll som tidigare påstod att den ena var en grönsak och den andre totalförlamad. Verkar inte stämma. Trollet påstod även att de var påverkade av sprit. Så då lär ju inte det vara sant i heller.
Citera
2020-08-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Var ett troll som tidigare påstod att den ena var en grönsak och den andre totalförlamad. Verkar inte stämma. Trollet påstod även att de var påverkade av sprit. Så då lär ju inte det vara sant i heller.

Ena killens nära vänner trodde han hade brutit nacken Först, men det var ”endast” en fraktur i skallen.
Som jag svarade föregående så sa jag att jag inte vet så mycket om den andra killen, endast att han haft minnesförlust hela tiden. Ber om ursäkt om du tror jag spridit falska påståenden, jag skrev endast vad jag hade hört kort efter olyckan, men det jag skriver nu stämmer.
Jag påstod att de var påverkade av droger, även alkohol, vilket fortfarande stämmer.
Citera
2020-08-04, 23:35
Medlem
Hej, jag bor i Täby och är 18. Min lillebror är precis i den åldern. Vi undrar om någon vet namn på de drabbade så vi kan se ifall vi kände offren?
Citera
2020-08-05, 01:18
Medlem
Lulu.H.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Här är några högupplösta bilder från olycksplatsen.

https://postimg.cc/BP30hz3G
https://postimg.cc/vcQyfCXr
https://postimg.cc/1fJQHMYL
https://postimg.cc/LgVMGV4g
https://postimg.cc/Hj0HJT0W
https://postimg.cc/S2qRTM5X

Det var alltså de som stod där med systemkameran igår och tog bilder.
Undrade lite om du var från försäkringsbolag eller om det var till den tekniska undersökningen när jag körde förbi.
Citera
2020-08-05, 01:44
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Poliserna utreds nu för brott. Vad slutar det som, mord eller dråp? Är det inflytelserika familjer som drabbats?

Det slutar väl som vanligt med ingenting? Man startar utredning om brott regelmässigt för att utesluta att brott begåtts. Precis som om ett hus brinner ner plötsligt så utreder man det som mordbrand. Polis skjuter nån eller kör på nån - utredning startas och kan allt som oftast avslutas tämligen omgående när man ser att allt gått rätt till.

Men vem vet, förarpolisen var kanske full som en kastrull...

Om nån skulle bli dömd så skulle jag tippa på "tjänstefel" för att "haft orimligt hög hastighet i förhållande till brottets art" eller något liknande.

Mord och dråp kan du ju fortsätta drömma om medan du kollar vidare på vad det nu är för kriminaldrama du baserar din verklighetsbild på.
Citera
2020-08-05, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulu.H.J
Det var alltså de som stod där med systemkameran igår och tog bilder.
Undrade lite om du var från försäkringsbolag eller om det var till den tekniska undersökningen när jag körde förbi.

Om du menar i måndags så var det säkert lokaltidningen Mitt i Stockholm. Jag har inte varit på plats och tagit bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in