2020-08-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag är inte så insatt men varför tror alla att kroppen förts iväg och dumpats nånstans? Borde inte det troligaste vara att Tischko styckat kroppen och gått med den i några omgångar till sopnedkastet och att den därefter är upphämtad i sophantering och uppbränd?
Den lilla kroppen, Wilma vägde väl hel runt 48kg- 164cm
kropp, i den storleken borde inte vara så svårt att placera i en IKEA-kasse eller säck, lägg därtill tanken att hon förmodligen kröp ihop för att skydda sig.SÅ hon borde inte ha varit så svårhanterlig-
...det blir makabert det här att tänka sig in i detta
Citera
2020-08-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag är inte så insatt men varför tror alla att kroppen förts iväg och dumpats nånstans? Borde inte det troligaste vara att Tischko styckat kroppen och gått med den i några omgångar till sopnedkastet och att den därefter är upphämtad i sophantering och uppbränd?
Det kan säkert vara så. Men sophämtarna hittade ju kuddarna, och då stoppades all hantering av sopkärlen för att gås igenom. Däremot kan han ha dumpat kvarlevorna hos olika brukare, i deras sophus. (F ö finns inga sopnedkast - man får dumpa direkt i sopkärlen).

Edit: Kom också ihåg att han var hemma med tjänstebil 5 ggr på måndagen. Och enligt honom själv är det den enda gången han parkerade hemma. Annars parkerade han bilen på jobbet som finns precis i närheten - bara ca 100 meter från hans bostad.
Citera
2020-08-04, 17:35
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Här kommer lite info om Ljungskile resan som jag tror att inte alla har orkat läsa i FUPen.
Här kommer den:

FUP sidan 911
Rättpsyk. Rågården. Ljudbandsförhör

Har du något att berätta gällande ärendet – nej, jag väntar på utredningen

Du har fått förhör att läsa, vad tyckte du om det – det var intressant läsning

Vad var det som var intressant – mycket som inte var sant

Har du något exempel - nej

Platstjänster i telefon den 14 november
Vi ska titta på dina rörelser den 14 november enligt din telefons platstjänster. (visar
bilder från platstjänster från telefonen) Det som är intressant är att du är på Netto och
handlar. Det var det vi tittade på i senaste förhöret. Efter Netto registrerar telefonen att
du går hem. Platstjänster i din telefon visar att du är på hemmamasten till 18.37 (6:37
PM) då du lämnar bostaden med din telefon.
Vart är du på väg – ingen kommentar

Det går att följa inte bara telefonen utan även ett inköp som görs i centrum på Direkten
Eurokiosk. Du använder Wilmas bankkort.
Vad har du för kommentar till det – ingen kommentar

Därefter kan vi följa telefonen till järnvägsstationen där det görs ett nytt inköp på 103
kronor på ett tåg.

Du har via Wilmas bankkort köpt en biljett till Göteborg från Uddevalla.
Vad skulle du göra där – ingen kommentar

Vi följer telefonen vidare söderut på tåget som avgår 19.07 mot Göteborg. Vi ser att
resan avbryts i Ljungskile 19.22 (7:22 PM).
Vad kommer det sig – ingen kommentar

Vi kan följa telefonen som gör en rörelse i Ljungskile centrum bland annat till den
adress där jackan som jag visat dig i tidigare förhör hittades
. Enligt platstjänster i din
telefon är du i Ljungskile till 20.53 (8:53 PM) innan du rör dig norrut på E6.
Vad gjorde du i Ljungskile – ingen kommentar

Vi kan se att telefonen flyttar sig längs E6 norrut från Ljungskile och vi vet att du
kontrollerades av polispatrull kl. 21.56.

Du kördes av polispatrullen till Uddevalla och släpptes av vid
Göteborgsvägen-Junogatan.

(Jag fixade 4 stavfel i FUPen)

Han är bara så jevla körd!!
Tack snälla, men han köper biljett o dricka m W kort sedan när han rör sig i Ljungskile plus E6 är det på hans telefon det visas eller W. Då bilj var f att vilseleda att W lever o åkt t Gbg åsså stängdes HENNES mob inte av förrän 15/11 manuellt = att den hade batteri ff.
stängdes av gjorde den i hans hem/hemmabasen eller hur, så VAD var meningen m det? Skulle en fejkresa uppfattas som ”sann” skulle han fortsatt t Gbg o stängt av den där och lagt den så att ngn affärsidkare hittat den o lämnat t polisen. Då skulle man kunna tro att ngt skett DÄR. Det fanns väl ingen mening... han tyckte väl W skulle betala dricka o biljett så han kunde gömma kläder...
Citera
2020-08-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tror inte pappan fått redan på det på omvägar heller om mordet, inget man pratar om.

Från föräldrarna handlar det nog om eget högt anseende, dom kan bara inte säga och tro att han är en mördare inför vänner, släkt, kollegor osv.
Ett sånt barn vill dom inte ha, då blir dom utfrusna på jobbet osv.

Ja eller att det snackas skit om dem i släkten och dyl.
Citera
2020-08-04, 17:51
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tack snälla, men han köper biljett o dricka m W kort sedan när han rör sig i Ljungskile plus E6 är det på hans telefon det visas eller W. Då bilj var f att vilseleda att W lever o åkt t Gbg åsså stängdes HENNES mob inte av förrän 15/11 manuellt = att den hade batteri ff.
stängdes av gjorde den i hans hem/hemmabasen eller hur, så VAD var meningen m det? Skulle en fejkresa uppfattas som ”sann” skulle han fortsatt t Gbg o stängt av den där och lagt den så att ngn affärsidkare hittat den o lämnat t polisen. Då skulle man kunna tro att ngt skett DÄR. Det fanns väl ingen mening... han tyckte väl W skulle betala dricka o biljett så han kunde gömma kläder...

Det är ju lite mystisk när han säger att han slog på GPS i LyseK. för att hitta hem till U-A.
Hur många mobiler hade han på sig?
1-3 stycken kanske?

Dessutom säger idioten att han var hemma hela tiden.
VEM åkte DÅ iväg med mobilerna, egentligen?

Om det nu är så att han var hemma hela tiden. Vem slaktade då Wilma?
Kan det var Oste-skåpmus eller...

Var det HAN som satt på tåget, egentligen?

Mysteriet börjar bli större känner jag.
Citera
2020-08-04, 17:53
Medlem
Citat:
Det är ju lite mystisk när han säger att han slog på GPS i LyseK. för att hitta hem till U-A.
Hur många mobiler hade han på sig?
1-3 stycken kanske?

Dessutom säger idioten att han var hemma hela tiden.
VEM åkte DÅ iväg med mobilerna, egentligen?

Om det nu är så att han var hemma hela tiden. Vem slaktade då Wilma?
Kan det var Oste-skåpmus eller...

Var det HAN som satt på tåget, egentligen?

Mysteriet börjar bli större känner jag.
Inte Lysekil. Ljungskile. Två vitt skilda orter låååångt ifrån varandra.
Citera
2020-08-04, 18:12
Medlem
Citat:
Här kommer lite info om Ljungskile resan som jag tror att inte alla har orkat läsa i FUPen.
Här kommer den:

FUP sidan 911
Rättpsyk. Rågården. Ljudbandsförhör

Har du något att berätta gällande ärendet – nej, jag väntar på utredningen

Du har fått förhör att läsa, vad tyckte du om det – det var intressant läsning

Vad var det som var intressant – mycket som inte var sant

Har du något exempel - nej

Platstjänster i telefon den 14 november
Vi ska titta på dina rörelser den 14 november enligt din telefons platstjänster. (visar
bilder från platstjänster från telefonen) Det som är intressant är att du är på Netto och
handlar. Det var det vi tittade på i senaste förhöret. Efter Netto registrerar telefonen att
du går hem. Platstjänster i din telefon visar att du är på hemmamasten till 18.37 (6:37
PM) då du lämnar bostaden med din telefon.

Det går att följa inte bara telefonen utan även ett inköp som görs i centrum på Direkten
Eurokiosk. Du använder Wilmas bankkort.

Därefter kan vi följa telefonen till järnvägsstationen där det görs ett nytt inköp på 103
kronor på ett tåg.

Du har via Wilmas bankkort köpt en biljett till Göteborg från Uddevalla.
Vad skulle du göra där – ingen kommentar

Vi följer telefonen vidare söderut på tåget som avgår 19.07 mot Göteborg. Vi ser att
resan avbryts i Ljungskile 19.22 (7:22 PM).
Vad kommer det sig – ingen kommentar

Vi kan följa telefonen som gör en rörelse i Ljungskile centrum bland annat till den
adress där jackan som jag visat dig i tidigare förhör hittades
. Enligt platstjänster i din
telefon är du i Ljungskile till 20.53 (8:53 PM) innan du rör dig norrut på E6.
Vad gjorde du i Ljungskile – ingen kommentar

Vi kan se att telefonen flyttar sig längs E6 norrut från Ljungskile och vi vet att du
kontrollerades av polispatrull kl. 21.56.

Du kördes av polispatrullen till Uddevalla och släpptes av vid
Göteborgsvägen-Junogatan.

(Jag fixade 4 stavfel i FUPen)

Han är bara så jevla körd!!
Men oj så nyfiken jag blir vad försvaret kommer att lägga fram.Försvarsadvokatens slutplädering
för att rentvå Tiskho visar att det är en person med för mycket luft..
ointelligent och inget konsekvenstänkalls
han borde inte ens skaffat bort kroppen, han kunde ha hävdat självförsvar, att de slogs och att han slog för hårt.Beskrivit det hela som dråp.Och dessutom visat ånger, nej istället viftar han med fingret mot de anhöriga. kall mördartyp.
Citera
2020-08-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja eller att det snackas skit om dem i släkten och dyl.

Precis.

Funderar fortfarande över blodspåret på solskyddet i farsans bil från Wilma.
Citera
2020-08-04, 18:32
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte Lysekil. Ljungskile. Två vitt skilda orter låååångt ifrån varandra.

Sorry jag skrev fel. Givetvis menar jag Ljungskile...
Citera
2020-08-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men oj så nyfiken jag blir vad försvaret kommer att lägga fram.Försvarsadvokatens slutplädering
för att rentvå Tiskho visar att det är en person med för mycket luft..
ointelligent och inget konsekvenstänkalls
han borde inte ens skaffat bort kroppen, han kunde ha hävdat självförsvar, att de slogs och att han slog för hårt.Beskrivit det hela som dråp.Och dessutom visat ånger, nej istället viftar han med fingret mot de anhöriga. kall mördartyp.

thiskon anpassar sig allt eftersom åklagaren lägger fram bevis.
Han är defensiv.
Den här resan till Ljungskile fick han verkligen klura ihop en story om i finkan.
För på förhöret i rättspsyk var han svarslös.

Kom igen thisko och erkänn när hovrätt slår fast kan du likväl klämma fram det.
Citera
2020-08-04, 18:47
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Precis.

Funderar fortfarande över blodspåret på solskyddet i farsans bil från Wilma.

Huh vart finns det att läsa om? :O
Citera
2020-08-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Där han gömt kläderna i Ljungskile, ligger med all säkerhet hennes kort och ev mordvapen oxå. Sen e ju frågan vart han gjort av hennes telefon. Kanske i samband med kroppen, brännbart avfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in