2020-08-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom är borta sen lång tid tillbaka.

Det som är lite märkligt är att hans pappa och styvmor fortfarande hävdar hans oskuld.

Dom måste veta nåt som vi andra inte vet.

De var ju misstänkta tidigare och det är ju uppenbart att hans pappa även bara spelade teater när han sa att han skulle ta avstånd ifrån sin son så jag instämmer i att de mycket väl kan veta något.

Jag tror dock inte att de vet något som drar den oskyldiges riktning. Vet de något då är det på grund av egen brottslighet.
Citera
2020-08-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ja det verkar ju lite konstigt.

Hade inte någon av kusinerna egen bil förresten.
Dom kom till föräldrarnas lägenhet och pappan kom in och undra vad som hänt med Wilma.
Som baban berätta i förhör.
Jag tror dom åkte själva till donken.

Ja men om det är så, vem åkte med T:s mobil från Torp till hans föräldrar medans T och hans kusiner fortfarande va på Torp?
Citera
2020-08-04, 16:38
Medlem
Citat:
Han påstår mycket som inte är sant denne thisko.
Borde inte fup ta upp om han har pengar.

Kanske han vart så pank så när han köpte tågbiljetten torsdagen 14 nov var han därför tvungen att ta wilmas kort.
Tågbiljetten köpte han med Wilmas kort för att ge sken av att hon reste,hon köpte biljetten till Göteborg.
Han bortsåg från att kamera visade att det var han som reste på Wilmas kort,
dessutom blev han upplockad av en uppmärksam polis som tog hans namn o
körde honom hem.
Han är vad man kallar för streetsmart, ytligt snabbtänkt smart-men saknar djuptänkandets intelligens.

Vid slutpläderingen försökte hans försvarare, att skapa tvivel vem som mördat Wilma, alltså att någon annan dödat henne, men att Tiskho hanterat huvudet, alla hans fingeravtryck på folieomslaget, bevisar att han har tagit i folien,teipen,satt avtryck på sådant sätt, som omöjliggör att någon annan paketerat huvudet.
Vilken Mållgan som förvaren kommer att peka ut är inte lätt att begripa, men enligt Tiskho så hade
Wilmas fafar,hennes föräldrar extranycklar, så i hans streetsmart-plan så kommer hennes egna familjemedlemmar att vara tänkbara mördare.
Vi får se vid överklagandet, hur
de planerar upplägget,för att visa på Tiskhos oskuld.
Hans pappa har i tidigare förhör sagt att han inte vill vara far till sin son,om Tiskho är mördaren. Att pappan blivit övertygad om sonens oskuld under rättegången, bör ha nån förklaring.
Tiskhos lillebror kanske kan ge information, kanske äger lillebror en moped som Tiskho lånat, när
han åkte för att dumpa kroppen.Lillebror har inte förhörts, har föräldrarna motsatt sig detta?
Senast redigerad av moshes 2020-08-04 kl. 16:49.
Citera
2020-08-04, 17:03
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tågbiljetten köpte han med Wilmas kort för att ge sken av att hon reste,hon köpte biljetten till Göteborg.
körde honom hem.
Han är vad man kallar för streetsmart, ytligt snabbtänkt smart-men saknar djuptänkandets intelligens.

Vid slutpläderingen försökte hans försvarare, att skapa tvivel vem som mördat Wilma, alltså att någon annan dödat henne, men att Tiskho hanterat huvudet, alla hans fingeravtryck på folieomslaget, bevisar att han har tagit i folien,teipen,satt avtryck på sådant sätt, som omöjliggör att någon annan paketerat huvudet.
Vilken Mållgan som förvaren kommer att peka ut är inte lätt att begripa, men enligt Tiskho så hade
Wilmas fafar,hennes föräldrar extranycklar, så i hans streetsmart-plan så kommer hennes egna familjemedlemmar att vara tänkbara mördare.
Hans pappa har i tidigare förhör sagt att han inte vill vara far till sin son,om Tiskho är mördaren. Att pappan blivit övertygad om sonens oskuld under rättegången, bör ha nån förklaring.
Tiskhos lillebror kanske kan ge information, kanske äger lillebror en moped som Tiskho lånat, när
han åkte för att dumpa kroppen.Lillebror har inte förhörts, har föräldrarna motsatt sig detta?

Jag är inte så insatt men varför tror alla att kroppen förts iväg och dumpats nånstans? Borde inte det troligaste vara att Tischko styckat kroppen och gått med den i några omgångar till sopnedkastet och att den därefter är upphämtad i sophantering och uppbränd?
Citera
2020-08-04, 17:10
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
körde honom hem.

Här kommer lite info om Ljungskile resan som jag tror att inte alla har orkat läsa i FUPen.
Här kommer den:

FUP sidan 911
Rättpsyk. Rågården. Ljudbandsförhör

Har du något att berätta gällande ärendet – nej, jag väntar på utredningen

Du har fått förhör att läsa, vad tyckte du om det – det var intressant läsning

Vad var det som var intressant – mycket som inte var sant

Har du något exempel - nej

Platstjänster i telefon den 14 november
Vi ska titta på dina rörelser den 14 november enligt din telefons platstjänster. (visar
bilder från platstjänster från telefonen) Det som är intressant är att du är på Netto och
handlar. Det var det vi tittade på i senaste förhöret. Efter Netto registrerar telefonen att
du går hem. Platstjänster i din telefon visar att du är på hemmamasten till 18.37 (6:37
PM) då du lämnar bostaden med din telefon.
Vart är du på väg – ingen kommentar

Det går att följa inte bara telefonen utan även ett inköp som görs i centrum på Direkten
Eurokiosk. Du använder Wilmas bankkort.
Vad har du för kommentar till det – ingen kommentar

Därefter kan vi följa telefonen till järnvägsstationen där det görs ett nytt inköp på 103
kronor på ett tåg.
Vart är du på väg – ingen kommentar

Du har via Wilmas bankkort köpt en biljett till Göteborg från Uddevalla.
Vad skulle du göra där – ingen kommentar

Vi följer telefonen vidare söderut på tåget som avgår 19.07 mot Göteborg. Vi ser att
resan avbryts i Ljungskile 19.22 (7:22 PM).
Vad kommer det sig – ingen kommentar

Vi kan följa telefonen som gör en rörelse i Ljungskile centrum bland annat till den
adress där jackan som jag visat dig i tidigare förhör hittades
. Enligt platstjänster i din
telefon är du i Ljungskile till 20.53 (8:53 PM) innan du rör dig norrut på E6.
Vad gjorde du i Ljungskile – ingen kommentar

Vi kan se att telefonen flyttar sig längs E6 norrut från Ljungskile och vi vet att du
kontrollerades av polispatrull kl. 21.56.

Du kördes av polispatrullen till Uddevalla och släpptes av vid
Göteborgsvägen-Junogatan.

(Jag fixade 4 stavfel i FUPen)

Han är bara så jevla körd!!
Citera
2020-08-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Ja men om det är så, vem åkte med T:s mobil från Torp till hans föräldrar medans T och hans kusiner fortfarande va på Torp?

Ja det är en bra fråga.

och som thisko sade i förhöret att han åker inte nånstans utan sin mobil.

Ja det är nåt lurt.
Citera
2020-08-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
De var ju misstänkta tidigare och det är ju uppenbart att hans pappa även bara spelade teater när han sa att han skulle ta avstånd ifrån sin son så jag instämmer i att de mycket väl kan veta något.

Jag tror dock inte att de vet något som drar den oskyldiges riktning. Vet de något då är det på grund av egen brottslighet.

Familjebanden verkar vara starka i denna kurd släkten.

Sen att erkänna ett icke planerat mord för någon är mycket ovanligt.
Och farsan var dominant över thisko så tror knappast inte han berättat för honom.
Citera
2020-08-04, 17:17
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag utgår från att han köpte det för lön, även hennes föräldrar skicka pengar då o då. Allt tyder på att han hade dålig ekonomi, och dem bråka ofta om pengar! Det är bara han som påstått att han hade krypto, eftersom han blev utskämd när åklagaren undra varför han inte hade ngr pengar med! Heder före allt! Vf be om lån, eller hamna hos krfgd om han nu hade resurser i krypto? Tänk igenom allt en gång till
Nu är jag inte med, kronofogden? Varför skulle han hamna där, han jobbade ju.
Citera
2020-08-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Här kommer lite info om Ljungskile resan som jag tror att inte alla har orkat läsa i FUPen.

Han är bara så jevla körd
!!
Det finns ju en anledning att han är körd. Han har läst fupen. I rättegången så tog det aldrig slut med hans svada. Varenda rörelse redovisade han för. Varenda klockslag som stod i fupen redovisade han för. Trots att han i förhör hårt förnekade att han varit ifrån bostaden, så kom han plötsligt ihåg (från fupen) var han varit. Och mindes varenda minut.

Sen - när blodet i bostaden kommer på tal, så är det omöjligt att hans blod finns i bostaden. Det har aldrig funnits något blod så länge han varit där. Ingen har städat bort något blod, för det skulle han minnas i så fall (sic!). Huvudet har nån annan lagt i väskan under de nio dagar han suttit häktad fram tills det hittades. Oräknat att det fanns ett lås från polisen i dörren och att endast polisen har nyckel till det låset.

Att han trodde sig kunna krångla sig ur detta är häpnadsväckande. Sen paradnumret, tada!: Ett långfinger till de anhöriga innan han stegade ut ur rättegångssalen. Vilken sötnos.
Citera
2020-08-04, 17:22
Medlem
Citat:
Familjebanden verkar vara starka i denna kurd släkten.

Sen att erkänna ett icke planerat mord för någon är mycket ovanligt.
Och farsan var dominant över thisko så tror knappast inte han berättat för honom.

Nä jag håller med dig att jag inte tror han berättat. Det jag menar är om pappan fått veta ändå och själv medverkat för att undanröja kroppen efter W. Det tror jag inte är fallet men det är det enda som jag tror kan vara fallet om pappan vet något.

Deras prat om att T skulle vara oskyldig ligger i kulturen hos dessa personer. Det handlar om anseende. Bara de signalerar att han är oskyldig så är det delar vunnet i deras värld.

Finns andra exempel där individer ifrån dessa kulturer ljuger om de verkliga omständigheterna bara för att upprätthålla fasaden men till ingen vinning.
Citera
2020-08-04, 17:23
Medlem
Citat:
körde honom hem.

Tror inte föräldrarna har rätt att motsätta sig förhör med lillebror thisko.

Ja fast wilmas mamma sa ju att hon inte hade någon nyckel.
Raka motsatsen till thiskon.
Citera
2020-08-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nä jag håller med dig att jag inte tror han berättat. Det jag menar är om pappan fått veta ändå och själv medverkat för att undanröja kroppen efter W. Det tror jag inte är fallet men det är det enda som jag tror kan vara fallet om pappan vet något.

Deras prat om att T skulle vara oskyldig ligger i kulturen hos dessa personer. Det handlar om anseende. Bara de signalerar att han är oskyldig så är det delar vunnet i deras värld.

Finns andra exempel där individer ifrån dessa kulturer ljuger om de verkliga omständigheterna bara för att upprätthålla fasaden men till ingen vinning.

Tror inte pappan fått redan på det på omvägar heller om mordet, inget man pratar om.

Från föräldrarna handlar det nog om eget högt anseende, dom kan bara inte säga och tro att han är en mördare inför vänner, släkt, kollegor osv.
Ett sånt barn vill dom inte ha, då blir dom utfrusna på jobbet osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in