2020-08-03, 12:09
Medlem
http://www.tidsam.se/sv/produkter/tidskrifter/amnesgrupp/erotik/
Dax, FIB Aktuellt och Lektyr verkar alla fortsatt komma ut.
Citera
2020-08-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Jag minns med glädje hur det var när ett nytt nummer av Cats kom ut, den var man stadig kund på. Hade man lite pengar över och lusten så kunde det också bli en Aktuell Rapport, men enligt min smak var det för mycket icke-porr i den.
Ja Cats var det brudar som var nakna, sen kom det filmer med på slutet när jag köpte den tidningen. Fibban och lektyr var det några nakna tjejer på några sidor och sex noveller, inte mycket till porrtidningar mera herr tidning. Sedan fanns ju censur mer porr tidning, inte för glömma piff och paff topp hat och allt vad det hette det var porr tidngar
Citera
2020-08-03, 13:38
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Min lillebror erkände för många år sedan över en grogg eller två att Elloskatalogen eller om det var Haléns fungerade i nödfall om det var brist på Fibban och Lektyr. Funkar det även idag? Lite off-topic, men vill veta. Fast det kanske inte finns sådana postorderkataloger numera när allt ska vara digitalt?
Intressant att du tar upp detta. Fanns en del som kunde verka upphetsande i dem för en ung tonårsgrabb. Bikiniannonser och lite liknande. För egen del så blev detta aldrig något alternativ, då jag alltid kunde få "riktiga grejer" att runka till. Detta beroende på att det var inga som helst problem att från 13-14 årsåldern köpa t.e.x Lektyr och liknande publikationer på bensinstationen som låg bredvid vårt hyreshus. Kan tillägga att vi tidsmässigt pratar här om den första halvan av 1980-talet, med andra ord "pre-internet"-tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Jag minns med glädje hur det var när ett nytt nummer av Cats kom ut, den var man stadig kund på. Hade man lite pengar över och lusten så kunde det också bli en Aktuell Rapport, men enligt min smak var det för mycket icke-porr i den.
Här har du en till som efter ett tag också blev "stammis" till den tidningen. Med detta inte sagt att jag inte köpte andra herrtidningar, men Cats blev som sagt standard. Och orsaken var den, när jag nu minns tillbaka, att även jag tyckte det var för lite porr i Aktuell Rapport. Ett par sidors utvik med olika tjejer på kanske två ställen i tidningen avslutat med ett par sidors "knullserie" i slutet på den, hämtat ur någon mindre tidning med hårdare omslag. Tror förresten att den här knullserien i slutet på Aktuell Rapport var något som kom med tiden, men inte fanns där från början. Kommer faktiskt inte ihåg.

Nåväl. Med Cats däremot så var det i stort sett naket, sex och/eller porr på varenda sida. Och var det artiklar så handlade dessa oftast om...........just det, sex eller porr.
Citera
2020-08-03, 14:20
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Ja Cats var det brudar som var nakna, sen kom det filmer med på slutet när jag köpte den tidningen. Fibban och lektyr var det några nakna tjejer på några sidor och sex noveller, inte mycket till porrtidningar mera herr tidning. Sedan fanns ju censur mer porr tidning, inte för glömma piff och paff topp hat och allt vad det hette det var porr tidngar
Raff, månadens Q, Träffen, Passion, Sex idag, Super Sex, Week-end sex, Broadway, Kokett, 6:an, ZING, Sex-brigaden, Top sex, Fifi, RINA, Finess, MONDO-special, Nymf, Det nya week-end, SEX-party, Mums, Parlek, Selecta, Ruter Dam, Carneval, Sex-Nytt, för att nämna ytterligare några titlar. Ditt inlägg fick mig nämligen att gå igenom min lilla samling med "små tidningar" som i stort sett legat och samlat damm i garderoben sedan en hel del år.
Senast redigerad av Celeron 2020-08-03 kl. 14:26.
Citera
2020-08-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Nåväl. Med Cats däremot så var det i stort sett naket, sex och/eller porr på varenda sida. Och var det artiklar så handlade dessa oftast om...........just det, sex eller porr.
Ja precis så, det var inget fel på den porren som var i Aktuell Rapport, problemet var just att det vr för lite porr i den, ville jag läsa om killsaker kunde jag köpa Slitz. Cats var ju bara brudar och sex.
Citera
2020-08-03, 21:00
Medlem
Elementarts avatar
Fick man köpa porrtidningar om man var under 18? Jag minns att tidningarna brukade ligga ganska högt upp i tidningshyllan, jag brukade alltid kolla in framsidan på tidningarna varje gång jag köpte godis.
Citera
2020-08-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Fick man köpa porrtidningar om man var under 18? Jag minns att tidningarna brukade ligga ganska högt upp i tidningshyllan, jag brukade alltid kolla in framsidan på tidningarna varje gång jag köpte godis.
Jag upptäckte aldrig några problem med att köpa pga ålder.
Citera
2020-08-03, 22:27
Medlem
HailToTheKings avatar
Längesen jag såg någon sådan i butik, det blev ju något "fult och äckligt" med porrblaskor så mackar och liknande tog bort det. Kanske fortfarande finns någonstans dock.
Måste säga att jag gärna köpt en blaska då och då, i alla fall med medföljande DVD.

Visst, allt finns på nätet och det är ingen bristvara direkt, men någonting känns lite extra spännande med tidnings och DVD formatet. På nätet blir det lätt att man drar upp flera tabbar och sitter och väntar på den perfekta scenen att komma till. Så helt värdelöst är det inte, även om jag förstår att man oftast väljer nätet.
Citera
2020-08-04, 12:10
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ja, det var aldrig någon åldersgräns i Sverige på herrtidningar. Däremot i t.ex. England har jag för mig. Hur det var med grövre porrtidningar som Piff och Raff med uppfläkta fittor i närbild (oftast på gamla kärringar) vet jag inte. Men dessa såg jag knappt till någonstans, det var sällan någon kiosk skyltade med dem. Jag upptäckte dessa senare när jag hittade ett ex. i skogen, men blev för djävla äcklad av rasen till luder som visade upp sig där. Jag skulle dock tro att även dessa var utan åldersgräns. Nä, Fibban och Lektyr var betydligt mer intressanta med unga snygga brudar som fotograferades estetiskt av skickliga proffs.
Citera
2020-08-04, 13:42
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Ja, det var aldrig någon åldersgräns i Sverige på herrtidningar. Däremot i t.ex. England har jag för mig. Hur det var med grövre porrtidningar som Piff och Raff med uppfläkta fittor i närbild (oftast på gamla kärringar) vet jag inte. Men dessa såg jag knappt till någonstans, det var sällan någon kiosk skyltade med dem. Jag upptäckte dessa senare när jag hittade ett ex. i skogen, men blev för djävla äcklad av rasen till luder som visade upp sig där. Jag skulle dock tro att även dessa var utan åldersgräns. Nä, Fibban och Lektyr var betydligt mer intressanta med unga snygga brudar som fotograferades estetiskt av skickliga proffs.
Att det inte var någon direkt åldersgräns på s.k "herrtidningar" i Sverige har du förmodligen rätt i. Men att tidningar som Piff och Raff mest bestod av nakenbilder på "gamla kärringar" kan du inte ha mer fel i. Tidningarna var oftast en blandning av sexnoveller, nakenbilder av mer erotisk art men givetvis även några med mer "spret i" samt någon "knullserie". Och var det något som nästan aldrig förekom i dessa tidningar så var det "gamla kärringar". Unga snygga brudar förekom däremot flitigt.
Senast redigerad av Celeron 2020-08-04 kl. 13:49.
Citera
2020-08-04, 15:09
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09

Cats var en klar favorit. Lite snällare tidning egentligen, satsade ju mest på nakenbilder. Så mycket direkt porr (dvs synlig penetration i olika vinklar var det ju inte). Men hela tidningen handlade om sex, bättre än FIB där ju minst 50% var vanliga artiklar... För porr så var Censur i mitt tycke bäst.

Citat:

Var aldrig nån speciell åldersgräns på det... Köpte min första tidning när jag var 15. Då fanns det ett komplett utbud på lokala ICA.
Senast redigerad av George Wittig 2020-08-04 kl. 15:12.
Citera
2020-08-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Cats var en klar favorit. Lite snällare tidning egentligen, satsade ju mest på nakenbilder. Så mycket direkt porr (dvs synlig penetration i olika vinklar var det ju inte). Men hela tidningen handlade om sex, bättre än FIB där ju minst 50% var vanliga artiklar... För porr så var Censur i mitt tycke bäst.

Var aldrig nån speciell åldersgräns på det... Köpte min första tidning när jag var 15. Då fanns det ett komplett utbud på lokala ICA.
Ja det var inte något problem med det för någon åldersgräns vad som jag kommer ihåg. Köpte tidngar i vilken affär som helst porr tidngar i tobaksaffärer mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in