Citat:
Ursprungligen postat av
Urtimating
Och hur ser medianen ut? Det är väl rimligtvis den som är intressant. Ett medelvärde där obelånade äldre par i småorter och på landsbygden eller i storstäder balanserar yngre och medelålders maxbelånade säger inte så mycket. Inte när det kommer till förmågan att motstå ett fall på tillgångssidan.
Jag rekommenderar att du tittar på de resultat som FI räknat fram. De har inte bara tillgång till median utan riktig data.
(Jag kommer ihåg grafer över skuld för 5 års kohorter. Där både median och medel fanns med. Borde vara intressant för dig. Kan dock ha varit Riksbanken som gjort den).
Citat:
Ursprungligen postat av
Urtimating
Staten har kört ett underskott på beräknat 170 miljarder för att täcka bla andra kvartalet? Känns det uthålligt tycker du?
Estimaten för corona har varit att staten behöver låna upp några %. Det är naturligtvis inte bra men relativt problemfritt för just Sverige iom att vår statsskuld är relativt liten. Få om ens någon slår oss på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urtimating
Vad händer om inte hjulen kommer igång och arbetslösheten bland svenskar ökar kraftigt?
Det rimliga hade jag tyckt varit att folk i allmänhet på allvar börjat ställa sig frågan varför facket och arbetsmarknadslagarna skall få fortsätta skapa arbetslöshet.
Singapore med fri arbetsmarknad är nu uppe i hela 2.9% i arbetslöshet för andra kvartalet. Dom är bekymrade över den höga arbetslösheten.
I Sverige är vi uppe i över 9% och vänsterväljarna ser fortfarande inget skäl att släppa arbetsmarknaden fri. Man kan ju undra över hur dom tänker då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urtimating
Att invandrare redan drabbats vet vi, men om kärnan i fastighetsmarknaden får problem vad händer då?
Vänsterpolitik med beskattning och omfördelning och reglering kan ju skicka oss tillbaka till medeltiden. Men då är det ju den som är orsaken.
Har du något scenario/händelseförlopp där något annat är orsaken?