Citat:
Ursprungligen postat av
Jecke
Nej, det blir inte tydligare på något vis så länge som du skriver "exportversion" i samma mening som F-22 som är belagd med exportförbud.
Och det är rätt naturligt att de visar upp exportversioner av F-35 eftersom de exporterar F-35.... Och ja, de har förråden fulla av F-15, F-16 och F/A-18 eftersom de har väldigt många flygplan och ingen ersätter samtliga flygplan på en och samma gång, inte minst eftersom de olika flygplanen fyller olika roller.
Ja jag skrev det i samma mening men menade inte att USA exporterar F22. Det har man hittills inte gjort. Jag menade en exportversion av F22 som blir F35. Du behöver inte gå in på sånt här för att reglera balansen i tråden.
Mitt inlägg var en invändning mot ett annat inlägg gällande ryssarna, koreaner och iranier. Uppfattningssättet att vissa saker händer på särskilda platser i världen i avsikt att demonisera platserna slutar inte så gott. Det har vi sett i Irak.
En verklighetsfrånvänd bild av hur det är. Det är ju jätte löjligt.
Någon påstår att Iran inte kan tillverka tvättmaskiner
Vill ni diskutera Iran så gör det med på ett seriöst sätt.
Ja TS undrar varifrån Iran fått sin missilteknologi.
Det är svårt att säga. Men en följdfråga är varför något land skulle dela sådant med ett annat land?
Varför skulle NordKorea vilja överföra sin missilteläknologi till Iran?