2020-08-04, 00:40
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Ibland krävs det någon "out of the box" för att se skogen för alla träd.

Självklart är han ingen pandemiexpert.
Lika sjävklart är att även pandemiexperter kan ha fel. Titta bara på Tegnell.
Fel!
Bill Gates misslyckas gång på gång.
Han lyckades inte med sitt preventivmedel i Afrika och inga 7,8G kommer få vaccin.

Då är chansen större att Norden kör karantän på månen.

Om 780M tar vaccinet är det ett mirakel och högt räknat, när detta är klart är det dags för omvaccinering.
Citera
2020-08-04, 00:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Antalet dagliga döda har ju gått ned i Sverige.
Vad vet vi egentligen om smittläget?
Hur många i Sverige antas i nuläget ha en Coronainfektion? Har vi någon aning om var i Sverige de bor?

Hur hög är risken att bli smittad?
Citera
2020-08-04, 00:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Snillen spekulerar alltså. Nu lär det ju inte komma något säkert vaccin öht men du och Bill tar väl första bästa vaccin som kommer? Själv så tror jag åtminstone 7.7 miljarder inklusive jag själv står över.

Så länge vaccinet är säkrare än sjukdomen tar man givetvis vaccinet. 6 tusen har dött i Sverige. Tror inte vaccinet kommer ta kål på någon.

150 personer drabbades av narkolepsi när de fick vaccin mot svininfluensan. 5 miljoner tog vaccinet. Beskrivs som en skandal av somliga. Nu har vi 6 tusen döda. Vaccinet får ha ruggiga biverkningar om man föredrar viruset framför vaccinet.
Citera
2020-08-04, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja jag anser inte Bill Gates vara en av de främsta experterna inom pandemier.
Helt korrekt.

Och? Expert? Vem har sagt att Bill Gates är expert? Det behöver han inte vara. Någon expert behöver den mannen sannerligen inte vara. Det går ju uppenbarligen alldeles lysande ändå, trots avsaknad av expertkunskap. Sådant kan man enkelt ersätta med helt andra saker. Lägg ifrån dig Snapchat och TikTok nu och börja utföra lite undersökande journalistik, så ska du snart få se på andra... bullar...
Citera
2020-08-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Antalet dagliga döda har ju gått ned i Sverige.
Vad vet vi egentligen om smittläget?
Hur många i Sverige antas i nuläget ha en Coronainfektion? Har vi någon aning om var i Sverige de bor?

Hur hög är risken att bli smittad?

För var dag som går, ju mindre blir risken att bli smittad i Sverige. Så tolkar jag det. Oavsett var man bor då smittokedjor någonstans fungerar nationellt i denna tid.

Men det är bara en känsla.
Citera
2020-08-04, 00:52
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Vi med normalintelligens begriper dock att nära noll inte är noll.

Det gjorde däremot inte du, verkar det som...?
Än sen? Är inte nära noll gott nog då det är R, dvs spridningskoefficienten, det rör sig om? Det leder ju till kraftigt exponentiellt avtagande. Då blir det ju bara fånigt om alla ska springa runt med munskydd. Men jag får ha överseende med att det blir för svårt för dig att förstå.
Citera
2020-08-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Snillen spekulerar alltså. Nu lär det ju inte komma något säkert vaccin öht men du och Bill tar väl första bästa vaccin som kommer? Själv så tror jag åtminstone 7.7 miljarder inklusive jag själv står över.

Varken Bill eller jag kommer ta vaccinet. Han får döda mig först.
Citera
2020-08-04, 00:55
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att Tegnell hela tiden har varit rädd för något slags upplopp, från svenskarnas sida. Han tyckte väl att vi måste få se vårt årliga spektakel, för att vi skulle hållas på fortsatt gott humör. ("bröd och skådespel - detta förstod redan romarna vikten av.) T har hela tiden talat om oss som om vi skulle vara mindre vetande, inte förstå vårt eget bästa, inte kunna följa mer än de allra enklaste instruktioner. Kanske beror det på att han arbetade med smittskydd i tredje världen i sin ungdom? I dom länderna kan det ju mycket riktigt vara så.

Sorry för ett sent svar, det T håller sysslar med är att rädda ansiktet för den svenska regeringen, man ska neka neka och åter neka för att inte tappa ansiktet internationellt men de dumma spånen har inte insett att det har de redan gjort. Nu har man en svenskt professor som påvisar att munskydd inte behövs,,det är så att man blir mörkrädd, allt för att rädda ansiktet!
Citera
2020-08-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel!
Bill Gates misslyckas gång på gång.
Han lyckades inte med sitt preventivmedel i Afrika och inga 7,8G kommer få vaccin.

Då är chansen större att Norden kör karantän på månen.

Om 780M tar vaccinet är det ett mirakel och högt räknat, när detta är klart är det dags för omvaccinering.

Bill ser till att alla tar det. Det har han själv sagt.
Citera
2020-08-04, 00:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Minskat smittan mycket mer än Sverige? Sverige hade en ökad smitta ända till månadsskiftet Jun/Jul, så det har ju i princip samtliga länder lyckats med, det är bara att du tar ett ur högen...
Idiot, har du stirrat dig blind på fel siffror nu igen, utan att förstå ett jota av sammanhanget? Dödsfall och IVA började avta betydligt tidigare än så, vilket för den som kan dra slutsatser betyder att smittan började avta ännu tidigare. Att man sen började testa mer och bekräftade en allt större andel av de smittade, ja det är det bara svagbegåvade typer som du som automatiskt vantolkar till att betyda vad du i din enfald tycks tro att det betyder. Nu har du verkligen avslöjat dig som en dummerjöns.
Citera
2020-08-04, 01:00
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Vaccinet har varit färdigt i flera år. Nu börjar dom vaccinera Afrika. Snart kommer dom till dig.

https://www.youtube.com/watch?v=iVPg_ErcKug
Underbar!

Även ur smittskyddssynpunkt lämnar deras agerande en hel del att önska. Svetten lär stänka ganska friskt när man brottas under Afrikas kompromisslösa solstek, men de har ju munskydd...

Jag skulle vilja förstå vad de säger, ett jävla tjatter är det! Om civilisationen lyckas pressa undan viruset kommer det ändå att ha fri jakt i Afrika i århundraden...
Citera
2020-08-04, 01:01
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Och likväl sjunker det. När ska det sjunka in i ditt sjuka sinne? Med de regler och vanor vi har så sjunker det. Låt det sjunka in!

Sök hjälp för dina katastrofkänslor. De kan vara symptom på nåt.

Du är en idiot, med så många döda så ska vi ta oss för bröstet och utropa någon sorts seger?
Allvarligt så kan du inte ha något konsekvenstänkt, tror du att Corona bara försvinner eller tror du att den är ofarlig, för som du resonerar så finns det knappt några risker eller smitta.

Det är tvärtom, riskerna ökar när vi slappnar av, men det kanske du redan visste?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in