2020-08-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Och där avslöjade du att din kunskap om Bill Gates är minst sagt begränsad.

Ja jag anser inte Bill Gates vara en av de främsta experterna inom pandemier.
Helt korrekt.
Citera
2020-08-04, 00:21
Medlem
Citat:
Tyvärr så är det så.

Till konspirationsfanatikers förtret så är Bill Gates smartare än medlemmarna i den här tråden tillsammans.
Fast det är han ju verkligen inte. Hans smarthet bygger på microsofts användares dumhet. Mycket han sagt och gjort är ren goja.
Citera
2020-08-04, 00:22
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracows
Anekdotisk bevisföring.
Två (dina föräldrar) av 1,5 miljoner går det ingen större nöd på.... Så allt är lugnt, fortsätt cirkulera.

Jag känner fyra över 70 som är förbannat trötta på isoleringen. Betyder vår lilla ministudie att 33 procent är ganska nöjda och 66 procent missnöjda?

Klart vi skulle haft lockdown. Räddat liv och varit på rätt väg nu. Extremt oskickligt skött.
Klart som korvspad de är less på isoleringen. Men jag tror nog de överlever ett tag till och som jag skrev nyss, de hade varit lika isolerade om de bott i tex Tyskland eller Spanien så det är egentligen sak samma för diskussionen.
Citera
2020-08-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Okej, så du tar dina faktaråd angående en pandemi med ett nytt virus från någon vars kunskap ligger inom data och elektronik.

Om du ska laga din dator åker du kanske till sjukhuset också?

Snart på en parkeringsplats nära dig!

https://www.youtube.com/watch?v=iVPg_ErcKug
Citera
2020-08-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Den här pandemin är inte över förrän samtliga 7,8 miljarder invånare på den här planeten har fått sin vaccindos, säger Bill Gates. Och där är Bill och jag helt eniga, för en gångs skull.
Snillen spekulerar alltså. Nu lär det ju inte komma något säkert vaccin öht men du och Bill tar väl första bästa vaccin som kommer? Själv så tror jag åtminstone 7.7 miljarder inklusive jag själv står över.
Citera
2020-08-04, 00:26
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja jag anser inte Bill Gates vara en av de främsta experterna inom pandemier.
Helt korrekt.

Ibland krävs det någon "out of the box" för att se skogen för alla träd.

Självklart är han ingen pandemiexpert.
Lika sjävklart är att även pandemiexperter kan ha fel. Titta bara på Tegnell.
Citera
2020-08-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ibland krävs det någon "out of the box" för att se skogen för alla träd.

Självklart är han ingen pandemiexpert.
Lika sjävklart är att även pandemiexperter kan ha fel. Titta bara på Tegnell.

När det gäller komplexa frågor gällande sjukdom är jag inte vidare benägen att lyssna för intensivt på någon som saknar utbildning i ämnet.
Citera
2020-08-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Snillen spekulerar alltså. Nu lär det ju inte komma något säkert vaccin öht men du och Bill tar väl första bästa vaccin som kommer? Själv så tror jag åtminstone 7.7 miljarder inklusive jag själv står över.

Vaccinet har varit färdigt i flera år. Nu börjar dom vaccinera Afrika. Snart kommer dom till dig.

Citera
2020-08-04, 00:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka

Potemkinkuliss

Här har du skarp kritik av fältsjukhuset, från ingen mindre än Fru Giesecke själv:

”Tunga kritiken: ”Ofattbart att fältsjukhuset inte har öppnat”
Trots att fältsjukhuset i Älvsjö i Stockholm är redo att ta emot coronapatienter står det fortfarande oanvänt. Flera läkare kritiserar nu att sjukhuset hålls stängt och menar att patienter riskerar att gå miste om viktig vård.”

Med facit i hand nu så vet vi ju att många äldre inte ens fick syrgasbehandling eller dropp! Fy fan så sorgligt.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tunga-kritiken-ofattbart-att-faltsjukhuset-inte-oppnat

Haha 🤣 Är du medveten om att fru Giesecke hade egna (ekonomiska?) intressen i fältsjukhuset?
Det kan ju vara så att fru Giesecke är lite purken för att bolaget hon grundat, Remeokliniken, inte bara var med och byggde upp fältsjukhuset utan också skulle ha varit med om att driva det.

Citat:
”Remeokliniken bidrar med expertis kring sådant som rör sjukhuset som gasledningar och medicinskt apparatur”, säger intensivvårdsläkaren Kajsa Giesecke som grundat Remeokliniken och nu sitter i företagets styrelse.

”Det här är en helt unik situation. Och utan oss, privata aktörer, hade den offentliga vården haft svårt att mobilisera””, säger Kajsa Giesecke.
https://www.di.se/nyheter/vardentreprenor-om-faltsjukhuset-svart-att-mobilisera-utan-oss/
Senast redigerad av DoraF 2020-08-04 kl. 00:38.
Citera
2020-08-04, 00:36
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Själv så tror jag åtminstone 7.7 miljarder inklusive jag själv står över.
1 miljard afrikaner lär inte delta på nån frivillighetsbasis. Om Bill skiter ur sig ett vaccin lär den mörka kontinenten bli frontlinjen för en sista buggtestning. Jag tror inte att Bill är ond, han är bara en driftig kapitalistjävel. Den nya tidens kolonialherre är digital.

Ja, jag står gärna över de första rundorna. Tack.
Citera
2020-08-04, 00:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Vaccinet har varit färdigt i flera år. Nu börjar dom vaccinera Afrika. Snart kommer dom till dig.

Ja jäsiken - nu när jag rullade ihop en rejäl foliestrut så framgår det helt klart att vaccinet varit klart i flera år.
Citera
2020-08-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
1 miljard afrikaner lär inte delta på nån frivillighetsbasis. Om Bill skiter ur sig ett vaccin lär den mörka kontinenten bli frontlinjen för en sista buggtestning. Jag tror inte att Bill är ond, han är bara en driftig kapitalistjävel. Den nya tidens kolonialherre är digital.

Ja, jag står gärna över de första rundorna. Tack.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in