Citat:
Ursprungligen postat av
ComedyBall
Den här tråden bevisar verkligen hur olika folk tänker och hur många ruttna brudar det finns därute egentligen. ”Skulle aldrig kunna vara ihop med en industriarbetare utan visioner”. Snacka om att döma och trampa på folk. Jag skulle ALDRIG lägga ett finger på tjej med sådan syn och sådana krav på sin partner. Vad hände med att ta folk för vilka de faktiskt är? Ni ser klass före personlighet. Det handlar inte om riktiga känslor för er, utan mer som att visa upp sin partner som en slags trofé. Visa för vännerna vilken smart och rik kille ni skaffat. För ni lägger väl hellre upp en bild på Instagram på en välklädd & sofistikerad ekonom än en truckförare? Ytlighet, ytlighet & ytlighet. Det är 2020 i ett nötskal. Alla är skitnödiga och precis livrädda för vad andra ska tycka. Särskilt tjejer.
Tänk en värld där alla accepterar varandra för vad de är och vilka de är, vilken bra jävla plats det hade varit. En värld där människor, till skillnad från denna värld, har lite jävla vett i huvudet att strunta i vad andra tycker. Där folk ser dig och din personlighet före status och klass. Dit vill jag åka.
Fast klassamhälle är inget nytt och har existerat genom alla tider och kulturer. Även grottmänniskor attraherades till den med mest resurser och tillgångar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Guinnessrules
Märkligt hur folk tänker om sånt här.
Inbillar ni er att ni kan avgöra hur intelligent någon är efter hur stora studielån de har?
Visst, jag hade kunnat läsa till civilingenjör om jag hade känt för det.
Men med facit i hand är jag glad att jag inte gjorde det.
Min kompis gjorde det.
Han är VD på ett företag som omsätter miljarder och han tjänar 5 ggr så mkt som mig.
Men jag har mer fritid och ingen stress.
När jag stämplar ut och går hem så ägnar jag inte en tanke på jobbet förens nästa skift börjar.
Jag klarar mig alldeles utmärkt.
Köpte ny skoter i vinter...... och jag har tid att köra den......
När det gäller IQ så har jag 138 enligt mensa.....
Det ska tydligen vara nog för att kvala in där.
Men klubbar för inbördes beundrar tilltalar mig inte.....
Elitister, som vissa verkar vara här i tråden, är ofta narcissister.
Och jag lever gärna utan en sån....
Men gärna någon som är nog intelligent för att förstå mina skämt och icke narcissistisk så de inte tar dem personligt...
Det handlar inte om intelligens. Det handlar om ambitioner. I denna värld där pengar avgör hur långt du kommer så är det självklart attraktivt med en partner som har ambitioner att klättra högre upp i hierarkin.
Kom inte nu och säg att det inte finns en skillnad på att bo i en sketen hyreslägenhet i förorten bland kriminella eller att bo i en fin villa i ett överklassområde. Det är inget fel på att ha ambitioner eller att vara nöjd med mindre. Man får helt enkelt hitta någon på sin egna nivå. Som någon tidigare skrev i tråden, kaka söker maka.