2020-08-03, 13:45
Medlem
traskpaddas avatar
Absolut inga problem. Jag värderar inte min partner efter hennes yrke, position eller lön, att hon jobbar med något som hon faktiskt är passionerad över är mycket viktigare. Lycklig på jobbet, lycklig hemma.

Kan tillägga att jag är energi-ingenjör och hon är bilmekaniker. Ombytta könsroller? Inget som stör mig heller.
Citera
2020-08-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worjen
Det är ju inget direkt plus om man säger så. Vem fan vill jobba på ett skitigt industrijobb livet ut? har du inga ambitioner?

Tjejer vill ha någon som åtminstone matchar deras utbildningsnivå. Har man ens försökt i livet om man hoppat på ett industrijobb direkt efter gymnasiet?

Är väl många som är nöjda med ett sånt jobb. Kan inte tänka mig att det är någon brist på tjejer för det.
Och ärligt talat, dom flesta får knappast bättre än så oavsett hur mycket ambition dom har.
Citera
2020-08-03, 13:49
Medlem
traskpaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traskpadda
Absolut inga problem. Jag värderar inte min partner efter hennes yrke, position eller lön, att hon jobbar med något som hon faktiskt är passionerad över är mycket viktigare. Lycklig på jobbet, lycklig hemma.

Kan tillägga att jag är energi-ingenjör och hon är bilmekaniker. Ombytta könsroller? Inget som stör mig heller.

Kanske är värt att tillägga att man kanske inte känner en attraktion för vissa personlighets-typer som söker sig till vissa yrken. Hade jag träffat en brud som säljer försäkringar över telefon och tror att hon kommer bli "Wolf of Wall Street", hade jag kanske känt annorlunda.
Citera
2020-08-03, 13:54
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
och golddiggers undrar varför de är singel och barnlösa vid 35.. Kanske dags att ta en titt i spegeln. Jag jobbar inom industrin och visst det är inga jättepengar men har 28.000:- efter skatt att leva på som singelkarl. Hur underbart som helst.

Grattis, passa på att njuta av livet som singel och med pengar!
Citera
2020-08-03, 13:57
Medlem
Citat:
Det är ju inget direkt plus om man säger så. Vem fan vill jobba på ett skitigt industrijobb livet ut? har du inga ambitioner?

Tjejer vill ha någon som åtminstone matchar deras utbildningsnivå. Har man ens försökt i livet om man hoppat på ett industrijobb direkt efter gymnasiet?

Jag har försökt rätt så hårt, bland annat att läsa till civilingenjör och kämpat riktigt hårt med det men är tyvärr för korkad för att lyckas, så det blir nog industri för mig (jobbat med sånt innan).

Men det finns ändå bra betalda och mindre skitiga industrijobb nuförtiden som troligen är hundra gånger bättre för själ och välmående jämfört med många säljarjobb man hör talas om. Det är en viss känsla av att faktiskt göra ett riktigt jobb och producera riktiga produkter som behövs på riktigt i den riktiga världen.

Annars har jag lite funderingar på att gifta mig rikt och bli hemmaman.
Citera
2020-08-03, 14:05
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Jag har försökt rätt så hårt, bland annat att läsa till civilingenjör och kämpat riktigt hårt med det men är tyvärr för korkad för att lyckas, så det blir nog industri för mig (jobbat med sånt innan).

Men det finns ändå bra betalda och mindre skitiga industrijobb nuförtiden som troligen är hundra gånger bättre för själ och välmående jämfört med många säljarjobb man hör talas om. Det är en viss känsla av att faktiskt göra ett riktigt jobb och producera riktiga produkter som behövs på riktigt i den riktiga världen.

Man behöver inte bli civilingenjör, produktionstekniker, mättekniker eller liknande kanske är något för dig.
Citera
2020-08-03, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Man behöver inte bli civilingenjör, produktionstekniker, mättekniker eller liknande kanske är något för dig.

Kanske.... Jag körde femaxliga cnc-maskiner innan (småseriejobb) och det var rätt kul. Kasst betalt iof men pengar är inte allt. Dagarna gick riktigt snabbt och man fick klura lite, vilket jag gillar.

Problemet är bara att man då har gått rätt många år i skolan i onödan... Känns lite hårt att erkänna för sig själv och omgivningen.
Citera
2020-08-03, 14:14
Medlem
Worjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Är väl många som är nöjda med ett sånt jobb. Kan inte tänka mig att det är någon brist på tjejer för det.
Och ärligt talat, dom flesta får knappast bättre än så oavsett hur mycket ambition dom har.

Nöjd eller inte. Man får göra som man vill. Jag svarade bara på trådstarten.

Citat:
......

Lycka till med det. Kvinnor gifter sig oftast inte neråt.
Citera
2020-08-03, 14:16
Medlem
Citat:
Lycka till med det. Kvinnor gifter sig oftast inte neråt.

Om du bara visste... Har redan en på gång som har gått med på att "Ta hand om mig".. Haha. Det är nya tider
Citera
2020-08-03, 14:18
Medlem
Worjens avatar
Citat:
Om du bara visste... Har redan en på gång som har gått med på att "Ta hand om mig".. Haha. Det är nya tider

Spännande. Lycka till med fångsten.
Citera
2020-08-03, 14:18
Medlem
tnems avatar
Citat:
Kanske.... Jag körde femaxliga cnc-maskiner innan (småseriejobb) och det var rätt kul. Kasst betalt iof men pengar är inte allt. Dagarna gick riktigt snabbt och man fick klura lite, vilket jag gillar.

Problemet är bara att man då har gått rätt många år i skolan i onödan... Känns lite hårt att erkänna för sig själv och omgivningen.

Lite på vad du menade med att kör, så exempelvis en CNC-tekniker programmerar CNC-maskiner. Det egentligen inget jobb man behöver någon formel utbildning för utan om du har erfarenhet av att jobba med maskinerna och visar framfötterna lite så kan du få ett sånt jobb om du vill.

Lät lite som du hade ambitioner och ville utveckla dig, men är du nöjd så var glad för det.
Citera
2020-08-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Ingen tjej med akademisk utbildning kommer dejta en lagersnubbe utan ambitioner.

Du får dejta 30+ singelmammor, psyk- & socfall, importtjejer, överviktiga, lågstatusarbetare så som undersköterskor.

Jag skulle gärna dejta dem, vart är dem? Vaddå får, i det här landet får man inte dejta någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in