2020-08-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det är redan glömt.

Läste ledarsidorna i ett antal tidningar idag för att se vad de skulle säga om dödsskjutningen.

Aftonbladet: Snack om Jimmie Åkesson och Pride. Tankar om dödsskjutningen: Noll.

DN: Amanda Lind är en dålig kulturminister och det är bra med konsulter, globalisering och identitetspolitik. Tankar om dödsskjutningen: Noll.

Sydsvenskan: Det är farligt att vara tjock. Tankar om dödsskjutningen: Noll.

Svenska Dagbladet: Migrationsverket stänger ute begåvade studenter. Tankar om dödsskjutningen: Noll.

GP: Satsa på pragmatism i stället för grandiosa samhällsprojekt, och inse att vi behöver åsiktsskillnader (bra ledare i och för sig). Tankar om dödsskjutningen: Noll.

Har jag inte glömt någon tidning? Jo, Expressen. Och tänka sig, Expressen skriver om dödsskjutningen.

Men i morgon kommer inte ens Expressen ihåg att det har hänt.

Östgötacorrespondenten: En liten notis längst ner på en inrikessida. Inga bilder, inga kommentarer av ledare eller kolumnister. Var god passera. Ni har drömt.
Citera
2020-08-03, 09:23
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Frågan är varför en flicka på 12 år var ute på McDonalds kl 03:30? Var fanns föräldrarna?

Ja, det undrar nog de flesta. Enda förklaringen vi har fått kommer från bästa kompisens mamma. Ni vet, kvinnan med krokodiltårarna som äger två vräkiga lyxbilar.

”Adriana gillade att ta en kvällspromenad lite då och då”
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-08-03 kl. 09:31.
Citera
2020-08-03, 09:24
Medlem
mortuus82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Stackaren var väl på väg till eller ifrån jobbet. Om man nu sommarjobbar på natten. Oturligt att hamna mitt i skottlinjen.

Är det en annan kultur kan man ju undra. Man vet inte hur sådana tänker.

mindeårig flicka sommarjobbar på natten? jo tjena..

jag som vuxen vill knappt röra mig ute vid det tiden, än mindre ska en 12 årig tjej knappast göra det.
Citera
2020-08-03, 09:25
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Stackaren var väl på väg till eller ifrån jobbet. Om man nu sommarjobbar på natten. Oturligt att hamna mitt i skottlinjen.
Är det många 12åringar som jobbar nattskift?
Citera
2020-08-03, 09:31
Medlem
Finns det några uppgifter om hur det gick med killarna som egentligen var målet för skjutningen? De skulle ju kunna ha en aning om vem som gjorde det. Eller har de skaffat så många dödsfiender att de har tappat räkningen?
Citera
2020-08-03, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Vad kallar du en bil som enligt uppgift är värd 500.000 kr då?

Haha.. knappast lyxbil, haha. Plockade själv ut en Volvo V60 nu.. kostade strax kring 500.000.. då valde jag ändå en ”normal” motor.
Citera
2020-08-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Du behöver nog uppdatera din bild av verkligheten lite. I samband med skjutningar brukar de närmast sörjande ha utländsk bakgrund eftersom både gärningsmän och offer brukar tillhöra den kategorin. Om media hade lyckats sålla fram en blond och blåögd person hade detta framstått mycket fabricerat. Det är trots allt norra B vi talar om.

Åk gärna till Stockholm på ett besök.

Det lilla flickebarnet var blont.
Citera
2020-08-03, 09:39
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ruba al-Bitar som uttalar sig i Aftonbladet är dock lite små intressant. På ren rutin ville jag bara kolla upp om hon som många som uttalar sig i media råkar vara lokalpolitiker eller aktiv i någon lobbygrupp. Men så var inte fallet.

Det visar sig att hon enligt uppgift bor själv i lägenheten (inga barn skrivna på adressen) o äger två bilar. Den dyraste en volkswagen 2018 värd drygt 500 000 kr. Yrke enligt FaceBook Make-up artist.
Uppenbart att hon istället för att uppfostra sitt barn, knullar kriminella som betalar för hennes skönhetsoperationer samt skriver sina bilar på henne. Åtminstone är det en lågoddsare.
Citera
2020-08-03, 09:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Snöa inte in er på bilar nu, det är allmänt känt att allmännyttan-boendes babbar hellre lägger sina pengar på en fin bil ist för på sitt boende.
Citera
2020-08-03, 09:55
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Finns det några uppgifter om hur det gick med killarna som egentligen var målet för skjutningen? De skulle ju kunna ha en aning om vem som gjorde det. Eller har de skaffat så många dödsfiender att de har tappat räkningen?
De tog väl in 15talet personer, varav dessa två är säkert bland dessa. Men tystnadskultur råder i dessa kretsar så vem vet.
Citera
2020-08-03, 09:56
Medlem
Ezetimibs avatar
En kan ju alltid hoppas att denna råbarkade kalasgalning som avrättat en 12 åring är tuff nog att berätta det för farbror blå. Måste kännas för jävla tufft med det i sitt CV kan tänkas.
Citera
2020-08-03, 09:58
Medlem
9zs avatar
Inga demonstrationer för CLM (Children's Life Matter) idag? Ingen plakat? Inga ANTIFA som ropar Defund the Police, klottrar ACAB, välter statyer och slår sönder skyltfönster för en 12-åring flickas död?
Var är alla megafoner som man såg och hörde för någon månad sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in