2020-07-31, 17:06
Avslutad
Evita var en fantastisk ledare.

Hon räcker som exempel för att slå hål på påståendet att kvinnor inte kan leda.
Citera
2020-08-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta verkar vara ditt standardsvar, inte precis som att det är första gången jag läser detta från dig, lilla pajas.
Du drar in logik vareviga gång utan att överhuvudtaget ha ett enda konkret exempel på plats. Undrar lite stilla om du faktiskt är såhär pass dum eller om du spelar teater här på forumet?

Och du min lilla felknullade skitunge, har för vana att haspla ur dig okvädesord i parti och minut. Klarar du av att skriva en textrad utan att begagna dig av personangrepp? Prova med det en gång och man kanske tar dig på allvar. Jag skrev att jag hade erfarenhet av kvinnliga "ledare" från egen verksamhet och via den beslutade jag att aldrig mer sätta mig i den situationen. Du gillade inte det och anser därför att du har rätt att vräka ur dig vad som helst. På kärringvis. DU är ett exempel på varför man inte vill ha kärringar anställda.
Citera
2020-08-01, 14:20
Medlem
Ju mer samhället förändras och kvinnor får mer självförtroende och fler chanser att visa att de kan - desto mer kompetenta ledare kommer de också att bli. Det kommer alltid att finnas dåliga ledare, både manliga och kvinnliga, och jag tror att det kommer att finnas fler manliga ledare även framöver eftersom det är kvinnor som föder barn och ägnar sig mer åt familjen. Tiden räcker inte till allt och man måste prioritera.
Citera
2020-08-01, 15:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och du min lilla felknullade skitunge, har för vana att haspla ur dig okvädesord i parti och minut. Klarar du av att skriva en textrad utan att begagna dig av personangrepp? Prova med det en gång och man kanske tar dig på allvar. Jag skrev att jag hade erfarenhet av kvinnliga "ledare" från egen verksamhet och via den beslutade jag att aldrig mer sätta mig i den situationen. Du gillade inte det och anser därför att du har rätt att vräka ur dig vad som helst. På kärringvis. DU är ett exempel på varför man inte vill ha kärringar anställda.

Hur är man felknullad och på vilket sätt ger det utslag så att du kan bedöma det genom skärmen?

Jag tål inte vad du skriver därför att det är så enormt dumt och för att det är fabricerat för att få andra småpojkar på kroken, bara så att du ska kunna bredda ditt hatande nätverk en aning.
Citera
2020-08-02, 17:55
Medlem
Citat:
Det är säkert så att det finns vissa utan kompetens, men nu var det inte det du skrev.
Och sen undrar jag, igen, vilka företag menar du att läkare, sjuksköterskor, och lärare skulle bli anställda av i den privata sektorn?

Du kanske har missat att vi har privat sjukvård?

Sen finns det mängder med kommunalt anställda som inte jobbar inom vården, men du kanske helt har missat det.
Citera
2020-08-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Evita var en fantastisk ledare.

Hon räcker som exempel för att slå hål på påståendet att kvinnor inte kan leda.

Det går inte att använda undantag till regeln i en debatt. Lär dig det.

Bara för att en på miljonen är bra på någonting, så betyder inte det att den stora massan är det.

Att använda halmstråargument är otroligt svagbegåvat.
Citera
2020-08-03, 07:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Du kanske har missat att vi har privat sjukvård?

Sen finns det mängder med kommunalt anställda som inte jobbar inom vården, men du kanske helt har missat det.

Vi diskuterade väl inte enbart vården om jag minns rätt? Uttalandet gällde offentlig sektor som helhet.

Och privat sjukvård, mja..det är en sanning med modifikation eftersom privat sjukvård i 99% av fallen är statligt subventionerad på samma sätt som övrig sjukvård, och kan därmed inte räknas till det privata näringslivet.
Citera
2020-08-05, 14:18
Medlem
Fler exempel på dåliga kvinnliga ledare.

Ellen DeGeneres är i blåsväder för att hennes produktion är toxic och kass. Hon är tydligen också en mobbare enligt många skådespelare som jobbat med henne.

Skönt att det äntligen kommer fram.

Alla kvinnor går ju på hennes ytliga show där allting handlar om "empowerment". Synd att det inte är samma tema bakom kulisserna.

Men det är väl mäns fel som vanligt?
Citera
2020-08-05, 14:20
Medlem
Citat:
Vi diskuterade väl inte enbart vården om jag minns rätt? Uttalandet gällde offentlig sektor som helhet.

Och privat sjukvård, mja..det är en sanning med modifikation eftersom privat sjukvård i 99% av fallen är statligt subventionerad på samma sätt som övrig sjukvård, och kan därmed inte räknas till det privata näringslivet.

Du tog vården som ditt första argument, inte jag.

Det finns många jobb inom staten som inte är vården, dit mycket inkompetens hamnar för att personerna inte besitter tillräckligt bra kunskap för att jobba på ett företag. Dvs, ingen vill rekrytera dessa dåligt utbildade mongon, så bidragsstaten får ta hand om dem, och se hur Sverige är på väg utför pga av det.
Citera
2020-08-05, 14:31
Avslutad
Finns ju både bra och dåliga ledare av båda kön. En av mina värsta chefer var man. 3 av mina bästa chefer har varit kvinnor . Så kompetensen ligger inte i könet.

Nej är inte radikal feminist. Finns idioter i varje läger.
Citera
2020-08-05, 19:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Fler exempel på dåliga kvinnliga ledare.

Ellen DeGeneres är i blåsväder för att hennes produktion är toxic och kass. Hon är tydligen också en mobbare enligt många skådespelare som jobbat med henne.

Skönt att det äntligen kommer fram.

Alla kvinnor går ju på hennes ytliga show där allting handlar om "empowerment". Synd att det inte är samma tema bakom kulisserna.

Men det är väl mäns fel som vanligt?

Ska vi rada upp exempel på dåliga ledare som är män? Vill du verkligen gå den vägen?
Citera
2020-08-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ska vi rada upp exempel på dåliga ledare som är män? Vill du verkligen gå den vägen?

Det är statistiskt enkelt eftersom det finns fler män som ledare än kvinnor.

Om du har 100 ankor som gick över vägen en ingen groda gjorde det. Då är det ganska enkelt att peka ut 100 st ankor, men svårt att peka ut grodor.

Logik.

Den fakta som finns är att de flesta kvinnor är dåliga ledare procentuellt sett. Detta har vi sett ganska tydligt.

Vad händer när man ger en kvinna alla världens pengar, MILJARDER kr? Theranos. En narcissist som tar på sig turleneck och jämför sig med Steve Jobs.

Det är skrattretande.

"Female empowerment".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in