2020-08-02, 20:43
Medlem
goolies avatar
Blev så jädra nostalgisk att jag fixade en halvårsprenumeration på direkten! 😅👌
Citera
2020-08-02, 20:48
Medlem
Min lillebror erkände för många år sedan över en grogg eller två att Elloskatalogen eller om det var Haléns fungerade i nödfall om det var brist på Fibban och Lektyr. Funkar det även idag? Lite off-topic, men vill veta. Fast det kanske inte finns sådana postorderkataloger numera när allt ska vara digitalt?
Citera
2020-08-02, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Helt ofattbart faktiskt att det finns kvar tidningar än idag, undrar egentligen hur stor upplaga de har. Kan man se det någonstans?

Tittar man i Libris så skall det finnas något exemplar av AktuellRapport i några bibliotek, dessa lär väl stå i någon hörna någonstans :-) http://libris.kb.se/bib/8261873
ja vem handlar dessa tidningar är det pensionärer som inte lärt sig använda internet?
Citera
2020-08-02, 21:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Min lillebror erkände för många år sedan över en grogg eller två att Elloskatalogen eller om det var Haléns fungerade i nödfall om det var brist på Fibban och Lektyr. Funkar det även idag? Lite off-topic, men vill veta. Fast det kanske inte finns sådana postorderkataloger numera när allt ska vara digitalt?
Haléns gissar jag. Såg några brudar i den för en massa år sedan som gjorde att man blev sugen på att dra i snorren rent av. Men å andra sidan har jag aldrig sett Elloskatalogen så kan inte jämföra. Vete fan var jag såg den från Haléns, inte var det hemma varje fall. Men lite glosögd blev jag allt.
Citera
2020-08-02, 21:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Helt ofattbart faktiskt att det finns kvar tidningar än idag, undrar egentligen hur stor upplaga de har. Kan man se det någonstans?

Tittar man i Libris så skall det finnas något exemplar av AktuellRapport i några bibliotek, dessa lär väl stå i någon hörna någonstans :-) http://libris.kb.se/bib/8261873
Om de får presstöd borde upplagan redovisas men annars, ja möjligen hemsidorna (om den siffran nu är något att skryta med).

Utgallrad dock, på Göteborgs universitet. Jag känner en feminist som kan ha gjort det! Troligen även direktgallrad på Linköpings och Sthlms universitet liksom på Carolina i Uppsala, då de annars också ska få sina exemplar enligt lag.
Citera
2020-08-02, 22:34
Medlem
goolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok

I Halénskatalogen kunde man, om man tittade riktigt noga, se busken på trosmodellerna!

Man kom hem från skolan och blev överlycklig när katalogerna hade kommit. Det såldes även räflade massagestavar som modellerna hade lagt mot sina axlar och nacke...
Citera
2020-08-02, 23:07
Medlem
Runkade inte så mycket till tjejerna i katalogerna, men fibban och lektyr gick inte av för hackor på sjuttiotalet och åttiotalet var mycket fina tjejer som var väldigt lätt klädda. Tillomed en vikarie vi hade i tyska bilder på henne satt över hela skolan. Kommer jag ihåg vad ett bra runk objekt som tonåring.
Citera
2020-08-03, 05:34
Medlem
Ellos och Halens minns man ju verkligen, det var ju en höjdpunkt när dessa kom, både underklädes och bikini sidorna var väl synade.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om de får presstöd borde upplagan redovisas men annars, ja möjligen hemsidorna (om den siffran nu är något att skryta med).
Men undrar om såna typer av tidningar är berättigade till presstöd eller om det bara är nyhetstidningar. Inte kan väl staten vara med och finansiera tidningar som Bilsport, , Cats, Allt om fiske.......
Citera
2020-08-03, 05:43
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Runkade inte så mycket till tjejerna i katalogerna, men fibban och lektyr gick inte av för hackor på sjuttiotalet och åttiotalet var mycket fina tjejer som var väldigt lätt klädda. Tillomed en vikarie vi hade i tyska bilder på henne satt över hela skolan. Kommer jag ihåg vad ett bra runk objekt som tonåring.

Vänta nu här. Hade du en lärarvikarie i skolan som hade vikit ut sig i en porrtidning?
Citera
2020-08-03, 09:14
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vänta nu här. Hade du en lärarvikarie i skolan som hade vikit ut sig i en porrtidning?

Inget konstigt, vi hade en gymnastik lärarinna som hade varit med i Fibban
Citera
2020-08-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Ja det var tider det blderna kom till innan hon fick vicet som tysk lärare
Citera
2020-08-03, 11:59
Medlem
Jag minns med glädje hur det var när ett nytt nummer av Cats kom ut, den var man stadig kund på. Hade man lite pengar över och lusten så kunde det också bli en Aktuell Rapport, men enligt min smak var det för mycket icke-porr i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in