2020-08-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det du beskriver är vad jag skulle kalla losermentalitet, att man praktiskt taget gett upp på förhand, det är möjligt att det är det MFF känner i cupen och att det är det DIF känt inför derbyn, men det är ju konstigt att det i praktiken skall gå i arv när spelartrupper förändras över tid.

Jag tror att det handlar mer om tillfälligheter.

Instämmer. Samtdet är det som era spelare känner när ni möter DIF.
Citera
2020-08-02, 22:15
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Det du beskriver är vad jag skulle kalla losermentalitet, att man praktiskt taget gett upp på förhand, det är möjligt att det är det MFF känner i cupen och att det är det DIF känt inför derbyn, men det är ju konstigt att det i praktiken skall gå i arv när spelartrupper förändras över tid.

Jag tror att det handlar mer om tillfälligheter.

Att MFF inte ska/kan vinna cupen är ingen tillfällighet, de sitter absolut i väggarna. Vi har bytt så många trupper och arenor och står fortsatt här 31 år senare och väntar på nästa cupguld. Jag har och kommer säkerligen aldrig få bevittna ett cupguld.

Varför DIF har förlorat så många derbyn vet jag inte. Losermentalitet är något jag annars förknippar Hammarby med inte DIF. Kanske som du skrev att man på förhand har gett upp.
Citera
2020-08-02, 22:23
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Är du nytillkommen Gnagare? Som utomstående tycks jag ha bättre koll på BW:s facit än du som är gnagare. Du kan inte stirra dig blind på en säsong när du bedömer BW:s värv.

Nej knappast ”nytillkommen” ser du inte att skeppet sjunker? Vem bryr sig om BW gjort 3 bra värvningar på hur många år? 10?
Citera
2020-08-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Att MFF inte ska/kan vinna cupen är ingen tillfällighet, de sitter absolut i väggarna. Vi har bytt så många trupper och arenor och står fortsatt här 31 år senare och väntar på nästa cupguld. Jag har och kommer säkerligen aldrig få bevittna ett cupguld.

Varför DIF har förlorat så många derbyn vet jag inte. Losermentalitet är något jag annars förknippar Hammarby med inte DIF. Kanske som du skrev att man på förhand har gett upp.

Jag tror inte på sådant där, det är hokus pokus för mig, framförallt eftersom lagen förändras över tid, men om vi låtsas att det är något som sitter i väggarna, alltså något sorts mentaltspöke/förbannelse så är det ju "något" som måste "smitta" av sig spelartruppen för den är föränderlig, med nya spelare som har andra erfarenheter, som inte har varit med om att förlora finaler.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Instämmer. Samtdet är det som era spelare känner när ni möter DIF.

Vilket instämmer du i? Att det är tillfälligheter eller att det är losermentalitet i DIF? Att spelarna i praktiken gett upp innan avspark i derbyn eller att det handlar om situationer i matchen(tillfälligheter) som påverkar resultatet?
Citera
2020-08-02, 22:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sakta i backarna. Det var du som skrev att BW är ytterst ansvarig och måste bort först, trots att han inte ens är sportchef längre och då anmärkte jag på din kunskap eller lack thereof, jag påstod att BW gjort mycket bra för klubben och då fick du det till att jag tycker BW är det bästa som hänt AIK? Du drar den slutsatsen för att jag påstår att han gjort mycket bra för klubben?

Ja jag mindes fel när jag listade en del av värvningarna från sommaren 2010, trodde BW fortfarande var på posten vid den tiden men blev senare korrigerad av MrSkargard.

Vill du ha konkreta bevis på något bra BW gjort för klubben kan du kolla in andra hälften av mitt tidigare inlägg och dom värvningarna. Sen har han värvat dunderfloppar ala Stefanelli också, det förnekar jag inte.

När Stahre avgick kom väl BW in som ytterst temporär tränare tills vi anställde Alex Miller som visa sig va hyfsat inkompetent men lyckades i varje fall hålla oss kvar, att han vikariera där å då är väl inget som ska hållas emot honom?

Anyway, ska bli spännande å se vad Grzelak uträttar. Förhoppningsvis inleder han med en trea mot Kalmar iaf.

Jag tkr om dig zlatanmania du skriver bra för det mesta. Men du såg förmodligen samma match som jag idag tycker du mkt har ändrats? Sen Norling fick gå?
Citera
2020-08-02, 22:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Det är möjligt. Men det är fortfarande inget allsvenskt lag just nu som är särskilt rädda för er. Ni är en slagpåse just nu. Till och med Falkenberg föll ihop av förtvivlan efter ett kryss borta mot er.

Du försöker dock framstå er nu som MÄKTIGA djurgården som säsongerna under Sören och Zoran ganska patetiskt. Ni är ett medelmåttigt lag bara att acceptera.
Citera
2020-08-02, 22:29
Medlem
Citat:
Jag tror inte på sådant där, det är hokus pokus för mig, framförallt eftersom lagen förändras över tid, men om vi låtsas att det är något som sitter i väggarna, alltså något sorts mentaltspöke/förbannelse så är det ju "något" som måste "smitta" av sig spelartruppen för den är föränderlig, med nya spelare som har andra erfarenheter, som inte har varit med om att förlora finaler.

Vilket instämmer du i? Att det är tillfälligheter eller att det är losermentalitet i DIF? Att spelarna i praktiken gett upp innan avspark i derbyn eller att det handlar om situationer i matchen(tillfälligheter) som påverkar resultatet?

Oj, svarade på fel inlägg såg jag nu. Tror nog att historiken kan spela in mycket. Speciellt vid en tidig motgång i matchen och det sätter sig i huvudet. Inte nu igen typ.

I år ska vi ju egentligen slå aik med tre-fyra bollar men vinner bara med 0-1.
Senast redigerad av Adde1234 2020-08-02 kl. 22:34.
Citera
2020-08-02, 22:30
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Det är de som är så jävla sjukt. Vad fan är oddset att en spelare ska snubbla i utsatt läge i 85 minuten och sedermera förlora efter förlängningen. You cant make this shit up.

Man hade även förlorat förra års cupfinal mot AFC om man varit i final. Som sagt tror inte jag någonsin får uppleva ett cupguld.

Mitt sällskap skrek i förtvivlan när han föll, exakt alla visste vad som skulle ske, dvs kvittering och sen förlust.
Citera
2020-08-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du försöker dock framstå er nu som MÄKTIGA djurgården som säsongerna under Sören och Zoran ganska patetiskt. Ni är ett medelmåttigt lag bara att acceptera.

Verkligen inte som säsongerna under Sören och Zoran. Möjligt att vi är ett medelmåttigt lag men tillräckligt bra för att ligga i toppen ändå även fast det blir svårt att slåss om guldet.

Om vi är medelmåttiga är ni dock ett fullständigt klappuselt fotbollslag.
Citera
2020-08-02, 22:40
Medlem
Tror dock att Grzelak är helt rätt för gnaget i det här skedet tyvärr. Verkar rätt rak och tydlig, motsatsen till Norlings flum och floskler. De håller sig nog kvar ändå.

Tror Örebro och Östersund åker. IFK Göteborg får kvala.
Citera
2020-08-02, 22:42
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Såhär såg det ut tidigare när Allsvenskan sändes på nån av kanalerna, följer endast via D-play tragiskt nog men tror detta är första eller andra gången vår match visas i TV så vettefan vad du kommer med för skitsnack om särbehandling.

Att vi spelar in i helvete sömnigt har du däremot rätt i.

Inga av de matcherna visades ju som var schemalagda i vår. På rak arm minns jag senaste Allsvenska matcherna på 5an eller 9an som AIK-Varberg, AIK-HIF och nu idag AIK-Kalmar. Men kanske jag överdriver jag vet inte..
Citera
2020-08-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Inga av de matcherna visades ju som var schemalagda i vår. På rak arm minns jag senaste Allsvenska matcherna på 5an eller 9an som AIK-Varberg, AIK-HIF och nu idag AIK-Kalmar. Men kanske jag överdriver jag vet inte..

Och på torsdag så är det AIK-Elfsborg på kanal 9. Börjar bli tröttsamt. Hoppas iallafall att Elfsborg kan bjuda på lite fint spel iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in