2020-08-02, 21:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det har även jag som utomstående haft 5-6 matcher nu. AIK kan mycket väl åka ur i år även om det kanske inte är ett jättetroligt scenario. Men helt klart ett av dom lagen som bör vara med i snacket.
Oooh spetsig åsikt.

Men visst. Se bra ut var 6e halvlek typ måste de förbättra.
Citera
2020-08-02, 21:25
Medlem
Ni som dissade dom kvinnliga kommentatorerna i kvällens match, har ni redan glömt hur kass Erik Hamren var som expert under VM 2014?
Citera
2020-08-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Angående MFF och cupen, förbannelse hit eller dit, vad är detta, är det Buyas "black magic" eller? Det är iaf en del nya spelare och nya lag som spelar cupfinaler. Det handlar om tillfälligheter, i senaste matchen handlade det om boomade chanser och en motståndare som var klinisk och tog tillvara på sina.

Oskärpa möjligtvis.
Man försökte intala sig att det var tillfälligheter när det var som värst med derbytorskar, men det blir som att skiten sätter sig i väggarna. Oavsett ny trupp och nya tränare så torskar vi ändå. Det är en fascinerande grej.
Citera
2020-08-02, 21:28
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ni som dissade dom kvinnliga kommentatorerna i kvällens match, har ni redan glömt hur kass Erik Hamren var som expert under VM 2014?

Det ena utesluter det andra, eller vad menar du?

Med det sagt tycker jag inte Helin är så farlig. Det är ju hon den andra, radiokommentatorn som inte fattat att hon nu kommenterar för TV, man får spelet på.
Citera
2020-08-02, 21:32
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Man försökte intala sig att det var tillfälligheter när det var som värst med derbytorskar, men det blir som att skiten sätter sig i väggarna. Oavsett ny trupp och nya tränare så torskar vi ändå. Det är en fascinerande grej.
Ja sjukt. Som att alla känner på förhand att det är torsk. Hela atmosfären luktar torsk.
Citera
2020-08-02, 21:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Deras kommentarer var ju rätt märkliga dock, ”här kommer Isak Jansson med sin ”fartness”...

”Jag tycker oavgjort var rättvist. Men det skulle också vara rättvist om AIK vann precis som det skulle vara rättvist om Kalmar vann hur märkligt det än låter.”

Förövrigt bara AIK på tv 5 & 9 när det vankas Allsvenskan. Snacka om särbehandling, vem vill ens se på sån sömnig fotboll?
Citera
2020-08-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Deras kommentarer var ju rätt märkliga dock, ”här kommer Isak Jansson med sin ”fartness”...

”Jag tycker oavgjort var rättvist. Men det skulle också vara rättvist om AIK vann precis som det skulle vara rättvist om Kalmar vann hur märkligt det än låter.”

Förövrigt bara AIK på tv 5 & 9 när det vankas Allsvenskan. Snacka om särbehandling, vem vill ens se på sån sömnig fotboll?

I det sistnämnda håller jag dock med dig. Ångrar mig bittert att jag valde att se matchen trots den rejäla förseningen.
Citera
2020-08-02, 21:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Citat:
Studioinramade matcher på Kanal 5 och kanal 9
4 april 13.00 Örebro – Djurgården – Kanal 5, Dplay
5 april 14.30 Hammarby IF – Kalmar FF – Kanal 5, Dplay
12 april 14.30 Malmö FF – BK Häcken – Kanal 5, Dplay
21 april 14.30 Malmö FF – Örebro SK – Kanal 5, Dplay
23 april 18.30 IF Elfsborg – BK Häcken – Kanal 9, Dplay
10 maj 14.30 Helsingborgs IF – Djurgårdens – Kanal 5, Dplay
17 maj 14.30 IFK Göteborg – Helsingborgs IF – Kanal 5, Dplay
21 maj 14.00 Kalmar FF – Helsingborgs IF – Kanal 9, Dplay
31 Maj 14.30 Mjällby AIF – Hammarby IF – Kanal 5 – Dplay

Såhär såg det ut tidigare när Allsvenskan sändes på nån av kanalerna, följer endast via D-play tragiskt nog men tror detta är första eller andra gången vår match visas i TV så vettefan vad du kommer med för skitsnack om särbehandling.

Att vi spelar in i helvete sömnigt har du däremot rätt i.
Citera
2020-08-02, 21:46
Medlem
Keldons avatar
Det är bara att harva vidare. Men det är lätt att tappa modet när alla konkurrenterna i princip varje omgång gör poängskapande mål i 90+4. Visst vi tog en poäng idag men det gjorde de andra också. Omöjligt svårt att vinna mot domaren. Jag vägrar dock tro att vi inte skulle ha bättre grundspel än minst 3 andra lag i denna serien. Vi ger aldrig upp!

Framgång föder fans, motgångar prövar dem! Örebromatchen blir löjligt viktig!
Citera
2020-08-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Såhär såg det ut tidigare när Allsvenskan sändes på nån av kanalerna, följer endast via D-play tragiskt nog men tror detta är första eller andra gången vår match visas i TV så vettefan vad du kommer med för skitsnack om särbehandling.

Att vi spelar in i helvete sömnigt har du däremot rätt i.

Eh va?

Det där är ju gamla schemat. Allsvenskan var inte igång förrän i mitten av juni.

Jag såg iallafall Helsingborg - AIK i kanal fem tidigare i somras.
Citera
2020-08-02, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det ena utesluter det andra, eller vad menar du?

Med det sagt tycker jag inte Helin är så farlig. Det är ju hon den andra, radiokommentatorn som inte fattat att hon nu kommenterar för TV, man får spelet på.

Precis! Helin är bättre än många andra experter, t ex Jon Persson. Petra är dock hemsk att lyssna på. Som du säger så kommenterar hon varenda passning och man ruttnar på det. Men framförallt låter hon som en robot helt utan inlevelse.
Citera
2020-08-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix

Det du beskriver är vad jag skulle kalla losermentalitet, att man praktiskt taget gett upp på förhand, det är möjligt att det är det MFF känner i cupen och att det är det DIF känt inför derbyn, men det är ju konstigt att det i praktiken skall gå i arv när spelartrupper förändras över tid.

Jag tror att det handlar mer om tillfälligheter.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-02 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in