Citat:
Ursprungligen postat av
MartinDahlinsMamma
Att MFF inte ska/kan vinna cupen är ingen tillfällighet, de sitter absolut i väggarna. Vi har bytt så många trupper och arenor och står fortsatt här 31 år senare och väntar på nästa cupguld. Jag har och kommer säkerligen aldrig få bevittna ett cupguld.
Varför DIF har förlorat så många derbyn vet jag inte. Losermentalitet är något jag annars förknippar Hammarby med inte DIF. Kanske som du skrev att man på förhand har gett upp.
Jag tror inte på sådant där, det är hokus pokus för mig, framförallt eftersom lagen förändras över tid, men om vi låtsas att det är något som sitter i väggarna, alltså något sorts mentaltspöke/förbannelse så är det ju "något" som måste "smitta" av sig spelartruppen för den är föränderlig, med nya spelare som har andra erfarenheter, som inte har varit med om att förlora finaler.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Instämmer. Samtdet är det som era spelare känner när ni möter DIF.
Vilket instämmer du i? Att det är tillfälligheter eller att det är losermentalitet i DIF? Att spelarna i praktiken gett upp innan avspark i derbyn eller att det handlar om situationer i matchen(tillfälligheter) som påverkar resultatet?