2020-08-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Det finnes faktisk døtrene som av en eller annen grunn hater sine mødrene.de kaller dem toksiske eller giftige.de er fortsatt på en viss i puberteten,kan ikke tilgi,føler skam og ønsker dem dø. Muligens D2 er en av de.
Men jeg kunne ikke forstå hvordan D1 som er prest kan holde seg til usannheter. Tror hun 100 % på sin far eller har hun mistanke om hans skyld?ble hun manipulert til hun må lyve eller lyver hun av redsel for å miste arv og ansikt?

Ja, det finnes menn som hater kvinner, kvinner som hater menn, døtre som hater mødre, og mødre som hater døtre. Det finnes onde prester, prester som lyver og til og med prester som dreper.

Men med det har vi altså ikke bevist noe som helst.

Du har ikke en gang et indisium.
Citera
2020-08-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er ingen her på forumet som har funnet opp tunnelsyn og confirmation bias.

Politiet har gjennom tidene gjort så mange tabber i etterforskning, at de har innført egne rutiner for å unngå at de skal gå i den fella enda én gang.

Ellers synes jeg kanskje syklubbtendensene er vesentlig kraftigere på «TH er GM-siden».

Det kan nesten virke som om noen tenker at siden han er rik, må han være skurken.

Motivet er 900 millioner, en langt høyere sum enn det de såkalte kidnapperne skulle ha.

Og at saken dreier seg om enorme summer er det ingen tvil om.
Citera
2020-08-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hur tippar ni att opinionen i Norge ser ut vad gäller OM HAGEN är skyldig?

Dagbladet gjorde en undersøkelse. 6 av 10 har tillit til politiet.

Men det sier mye mer om nordmenn enn om det norske politiet.
Citera
2020-08-02, 21:40
Medlem
Og kanskje en rabiat psykopat.
Citera
2020-08-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Motivet er 900 millioner, en langt høyere sum enn det de såkalte kidnapperne skulle ha.

Og at saken dreier seg om enorme summer er det ingen tvil om.

Vel, TH var ikke i ferd med å miste 900 millioner. Ingen av barna blir rikere av dette. Så, jeg forstår ikke helt hva du mener.
Citera
2020-08-02, 21:42
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Dagbladet gjorde en undersøkelse. 6 av 10 har tillit til politiet.

Men det sier mye mer om nordmenn enn om det norske politiet.

Men vad betyder det? Kanske att 6 av 10 tror att Hagen är skyldig? Polisen har honom som huvudMISSTÄNKT. Det innebär kanske att polisen tror att han är skyldig - lite semantik.
Citera
2020-08-02, 21:44
Medlem
Citat:
Vel, TH var ikke i ferd med å miste 900 millioner. Ingen av barna blir rikere av dette. Så, jeg forstår ikke helt hva du mener.

Det er fordi du ikke har satt deg inn i saken, gå tilbake til kvinneguiden der du har dine venner.
Citera
2020-08-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men vad betyder det? Kanske att 6 av 10 tror att Hagen är skyldig? Polisen har honom som huvudMISSTÄNKT. Det innebär kanske att polisen tror att han är skyldig - lite semantik.

6 av 10 sier de har tillit til politiets etterforskning, og sånn sett må de jo tro at TH er skyldig, men jeg tror folk flest for lengst har sluttet å følge med. Tilliten er visstnok litt høyere når det gjelder folks generelle tillit til politiet, så sånn sett gjør etterforskerne i TH-saken det dårligere enn resten av politiet.
Citera
2020-08-02, 21:50
Bannlyst
Citat:
Men leste du saken i VG?

Ja, jeg leste saken.
Jeg kan Orderud-saken ganske så godt, og har også hørt om dette for lenge siden.
Bl.a mente politiet at ruten på bakdøren var knust fra utsiden, men samtidig tyder den knekte sprossen på at vinduet er knust fra innsiden. Men dette ble hoppet over i rettsaken. Ble ikke nevnt med et ord.
Jeg tror de 4 som er dømt, er riktig dømt, men vi skal ikke se bortifra at denne saken har andre skjulte elementer. Bl.a. døde Annes ektemann plutselig av kreft, etter kort tid sykeleie, ikke lenge før Anne ble drept. De hadde bodd noen måneder i USA på hemmelig adresse etter attentatforsøket.
Han mente selv at han var blitt forgiftet. En slektning som jobbet med spesialutstyr for forsvaret dro til graven hans i Risør og brukte en geigerteller for å se om det gjorde utslag på radioaktivt materiale, og det gjorde det. Kun ved hans grav. Jeg tviler på at Lars Grønnerud har klart å skaffe dette materialet, selv om han kunne skaffe dynamitt og pistoler.
Politiet fant skrevet i Annes dagbok at hun trodde at det hadde med arvestriden å gjøre, dette attentatforsøket. Veldig spennende, men mystisk sak. Er ikke så sikker på at det har med bare arvestrid å gjøre, men kanskje en kombinasjon, og at hemmelige krefter er involvert.
Det har vært spekulert i at Anne og Per Paust visste mere enn de burde, knyttet til deres stillinger.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-08-02 kl. 21:55.
Citera
2020-08-02, 21:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
6 av 10 sier de har tillit til politiets etterforskning, og sånn sett må de jo tro at TH er skyldig, men jeg tror folk flest for lengst har sluttet å følge med. Tilliten er visstnok litt høyere når det gjelder folks generelle tillit til politiet, så sånn sett gjør etterforskerne i TH-saken det dårligere enn resten av politiet.
Intressant. Folk har börjat tappa intresse. Vad kan det betyda?
Man tror inte detta kommer att klaras upp?
Man skiter i vilket?
Man tror Hagen har gjort det men att han inte åker fast?
Elle bara det att det inte kommer några nya spännande uppgifter?
Citera
2020-08-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, jeg leste saken.
Jeg kan Orderud-saken ganske så godt, og har også hørt om dette for lenge siden.
Bl.a mente politiet at ruten på bakdøren var knust fra utsiden, men samtidig tyder den knekte sprossen på at vinduet er knust fra innsiden. Men dette ble hoppet over i rettsaken. Ble ikke nevnt med et ord.
Jeg tror de 4 som er dømt, er riktig dømt, men vi skal ikke se bortifra at denne saken har andre skjulte elementer. Bl.a. døde Annes ektemann plutselig av kreft, etter kort tid sykeleie, ikke lenge før Anne ble drept. De hadde bodd noen måneder i USA på hemmelig adresse etter attentatforsøket.
Han mente selv at han var blitt forgiftet. En slektning som jobbet med spesialutstyr for forsvaret dro til graven hans i Risør og brukte en geigerteller for å se om det gjorde utslag på radioaktivt materiale, og det gjorde det. Kun ved hans grav. Jeg tviler på at Lars Grønnerud har klart å skaffe dette materialet, selv om han kunne skaffe dynamitt og pistoler.
Politiet fant skrevet i Annes dagbok at hun trodde at det hadde med arvestriden å gjøre, dette attentatforsøket. Veldig spennende, men mystisk sak. Er ikke så sikker på at det har med bare arvestrid å gjøre, men kanskje en kombinasjon, og at hemmelige krefter er involvert.
Det har vært spekulert i at Anne og Per Paust visste mere enn de burde, knyttet til deres stillinger.
*
Dette er konspirasjonsteorier. Omtrent på samme nivå som saken med Wiborg. Slenger ut påstander. Ingenting som bygger opp om disse teoriene."hemmelige krefter er involvert".
Jeg har også hørt om denne slektningen med geigertelleren. Er dette verifisert av andre?
Hvilken krefttype døde Paust av?
Senast redigerad av Iditarod 2020-08-02 kl. 22:07.
Citera
2020-08-02, 22:22
Medlem
Året før Anne Paust ble drept på Orderud gård, ble hun og ektemannen utsatt for to attentatforsøk. Statsadvokaten mener trippeldrapet trolig ville vært avverget om angrepene hadde blitt oppklart først.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a29zrM/statsadvokat-om-orderud-saken-trippeldrapet-kunne-trolig-ha-vaert-avverget

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in