2020-08-02, 19:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Malmö bör nog vinna allsvenskan i år om vi ska fortsätta kunna kalla oss Sveriges bästa lag och skryta över den fantastiska vinnarmentaliteten. Så mycket kan man säga i alla fall.

I Allsvenskan är det ju som du säger att en del måstematcher har förlorats, men i Europaspelet har vi många goda minnen och fina tecken på vinnarmentaliteten. Kiev hemma och FCK borta förra året till exempel. Fantastisk moral där.
Sant. Det är ju imponerande insatser. Kanske behövde den extra glöden som europaspel ändå ger. Utan att ta ära från allsvenskan så kan ju ett flerårigt mästarlag givetvis kanske bara gå på 99% till slut i serien.
Senast redigerad av Pancev 2020-08-02 kl. 19:36.
Citera
2020-08-02, 19:36
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Problemet stavas Daniel Andersson. Inte svårare än så.

Cupen är en jävla förbannelse så de förvånar ingen i Skåne längre.
Hm. Är det en åsikt som många har? Att Daniel är fel man på positionen?

Trodde han var ganska omtyckt. Jag som inte följer lager slaviskt, men en polare gör det, tycker ändå att han värvar ganska bra. Även om ngn överårig kanske varit lite felsatsning i längden. Men det är ju lätt att säga i efterhand .. plus att det är svårt att tacka nej till bra spelare som istället skulle hamna i rivalernas lag.

Men nu kanske det är annans än just värvningarna som är problemet.
Citera
2020-08-02, 19:40
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Hm. Är det en åsikt som många har? Att Daniel är fel man på positionen?

Trodde han var ganska omtyckt. Jag som inte följer lager slaviskt, men en polare gör det, tycker ändå att han värvar ganska bra. Även om ngn överårig kanske varit lite felsatsning i längden. Men det är ju lätt att säga i efterhand .. plus att det är svårt att tacka nej till bra spelare som istället skulle hamna i rivalernas lag.

Men nu kanske det är annans än just värvningarna som är problemet.

Hade fler hyst min åsikt hade han varit long gone. Redan när han anställde ärkesopan MP och sen entlediga den samme så borde även Danne fått försvinna.

Tyvärr är Danne riktigt untouchable. Man får varken kritisera eller skriva negativt om hen. Brukar såga sopan på SV fans då har man direkt 10 korvryttare på sig. Känner de är samma dock inte lika stort sekt beteende som tur är.

De är bara kolla på pengar spenderade, tränare anställda och titlar vunna. Till och med deltagarlagen hånar en, med all rätt dessutom.

Fyfan.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-08-02 kl. 19:42.
Citera
2020-08-02, 19:43
Medlem
Vi har blivit bättre på att försvara på fasta situationer men det är fan inte tillräckligt, det är väl 3 av 4 baklängesmål mot MFF i de här två matcherna som tillkommit på det, så skall det inte behöva vara.

Angående MFF och cupen, förbannelse hit eller dit, vad är detta, är det Buyas "black magic" eller? Det är iaf en del nya spelare och nya lag som spelar cupfinaler. Det handlar om tillfälligheter, i senaste matchen handlade det om boomade chanser och en motståndare som var klinisk och tog tillvara på sina.

Oskärpa möjligtvis.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-02 kl. 19:49.
Citera
2020-08-02, 19:44
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hade fler hyst min åsikt hade han varit long gone. Redan när han anställde ärkesopan MP och sen entlediga den samme så borde även Danne fått försvinna.

Tyvärr är Danne riktigt untouchable. Man får varken kritisera eller skriva negativt om hen. Brukar såga sopan på SV fans då har man direkt 10 korvryttare på sig.
Ok. Jag förstår vad du menar .. 😉

Hade faktiskt glömt av MP just nu. Bara att gå på hans jävla fantasifoster avseende allt är ju skäl nog för att få sparken.

Helt overkligt att han signade honom.
Citera
2020-08-02, 19:46
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Ok. Jag förstår vad du menar .. 😉

Hade faktiskt glömt av MP just nu. Bara att gå på hans jävla fantasifoster avseende allt är ju skäl nog för att få sparken.

Helt overkligt att han signade honom.

Hela MFF är en sekt som går i arv hos skåningar. (Helsingborg, Bjuv och halva Lund) exkluderade. Folk anställda ska ha stark MFF anknytning istället för erfarenhet/kunskap. (Förutom tränaren)

Hela den rekryteringen är så jävla sjuk. Jag ska inte låta som en repig LP-skiva så jag vägrar kommentera värvningarna gjorde under samma period. (Ej MPs bord) så jag sparar er mitt ständiga gnäll på Binaku och övriga 9 miljoner floppar.

Vinner man inte i år som Johnny sa så kan vi helt och hållet skippa hybrisen.

Nu är ordningen återställd tillfälligt iallafall och som de ser ut nu blir de en stackars Allsvenskan säsong.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-08-02 kl. 19:49.
Citera
2020-08-02, 19:57
Medlem
AIK kan ju tacka domarna för poängen. Kalmar bortdömda.
Citera
2020-08-02, 19:59
Medlem
AIK får tacka domaren för poängen. Solklart mål för Kalmar i första halvlek.
Citera
2020-08-02, 20:24
Medlem
FNLSs avatar
Får hoppas på ett nytt Corona utbrott i höst. Annars vet jag inte hur Kalma ska hänga sig kvar igen
Citera
2020-08-02, 20:35
Medlem
Ace Venturas avatar
Mäktig effekt av tränarbytet.

Fast vad gör det att man byter tränare när mer än 2/3-delar av spelarna i truppen är av medioker allsvensk klass som bäst. Till detta gäng sällar sig nu även Goitom som passerat zenit och inte längre bidrar till spelet utanför anfallarnas straffområde. Plus Adu som helt ärligt måste vara köpt av ett gäng matchriggare (det går inte att bjuda motståndarna på sådana chanser match efter match utan att få betalt för det).

Ok, om Nabbe och Ofori blir friska och snäppar upp det så kanske det kan räcka för att fixa nytt kontrakt. Annars blir det nog Superettan för AIK 2021. Sanna mina ord. Det är sjuka 2004-vibbar som sprider sig just nu. Vi får se. Att vi/AIK blir "sämst i Stockholm" kan jag däremot garantera redan nu.
Senast redigerad av Ace Ventura 2020-08-02 kl. 20:41.
Citera
2020-08-02, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Mäktig effekt av tränarbytet.

Fast vad gör det att man byter tränare när mer än 2/3-delar av spelarna i truppen är av medioker allsvensk klass som bäst. Till detta gäng sällar sig nu även Goitom som passerat zenit och inte längre bidrar till spelet utanför anfallarnas straffområde. Plus Adu som helt ärligt måste vara köpt av ett gäng matchriggare (det går inte att bjuda motståndarna på sådana chanser match efter match utan att få betalt för det).

Ok, om Nabbe och Ofori blir friska och snäppar upp det så kanske det kan räcka för att fixa nytt kontrakt. Annars blir det nog Superettan för AIK 2021. Sanna mina ord. Det är sjuka 2004-vibbar som sprider sig just nu. Vi får se. Att vi/AIK blir "sämst i Stockholm" kan jag däremot garantera redan nu.

Det har även jag som utomstående haft 5-6 matcher nu. AIK kan mycket väl åka ur i år även om det kanske inte är ett jättetroligt scenario. Men helt klart ett av dom lagen som bör vara med i snacket.
Citera
2020-08-02, 21:05
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det har även jag som utomstående haft 5-6 matcher nu. AIK kan mycket väl åka ur i år även om det kanske inte är ett jättetroligt scenario. Men helt klart ett av dom lagen som bör vara med i snacket.

Varberg (6)
Mjällby (9)
Örebro (10)
AIK (11)
Göteborg (12)
Falkenberg (13)
Östersund (14)
Helsingborg (15)
Kalmar (16)

Halva tabellen skulle jag mycket väl kunna se bli inblandade. Sirius samt Hammarby, ev Göteborg tror jag kommer klara sig, annars är det vidöppet nedtill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in