2020-08-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Magstarkt också att han kontaktar AB när han är släppt ur häktet, och frågar ”vad vet du?”
Eventuellt en ”koll” angående hur rädd han behöver vara när han är släppt..?
Vem är "AB"?
Citera
2020-08-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Har också tänkt lite i de banorna. T.ex. undrar jag om hon är pedofil överhuvud taget? I så fall är hennes brott nästan ännu värre, då pedofiler styrs av sin inriktning på barn. CL har i så fall gjort gärningarna som en "present" till sin pojkvän. För tydligen har hon haft normala förbindelser med jämnåriga killar - Alltså vanligt heterosexuellt beteende.

Sedan har vi ljugandet hos CL som tydligen är något av ett karaktärsdrag hos henne. Och där bör det ringa varningsklockor, då vaneljugande människor är onda människor. Åtminstone enligt den amerikanske psykologen Scott Peck, som forskade lite kring begreppet ondska. Han kallade onda människor för "People of the Lie" - Lögnens Folk

Ja, jag tror inte man kan diagnostisera CL som pedofil. Det är ju tydligen så att många av de som förgriper sig på barn inte tänder sexuellt på barn annars. Och att mången pedofil stannar vid sina fantasier utan att leva ut sin pedofili. Sen detta systematiska ljugandet hos CL är anmärkningsvärt. Läser igenom förhören med henne nu och det verkar som att hon ljuger oavbrutet. Hon har ju själv vid tillfällen (tror det var i kontakt med en kurator eller med VC) tydligen uppgett att hon har problem med just det att hon ljuger och vill ha hjälp med det.

Intressant med Scott Peck och "People of the Lie". I Bibeln kallar ju Jesus Satan för Lögnens Fader och även för "ondskans ursprung". Så lögn och ondska går allt hand i hand!
Citera
2020-08-02, 16:51
Medlem
picadolls avatar
Ah, tack. Det var jag som missförstod.

Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Nej, den som syftas till nu är en annan E. Er1ca tror jag hon heter.

Detta var tidigt i tråden, och ska tydligen ha grundats i någon som passade på att anklaga E när tillfälle gavs.

Alltså någon som inte gillar Er1ca och därför hängde ut henne på Flashback. En nackdel med detta forum.

Hon nämns inte i några handlingar, och är högst troligen helt oskyldig.
Citera
2020-08-02, 16:52
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolinxxx
Vad bra. Vad heter pappan? Så många sidor i tråden..
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vem är "AB"?
Den biologiska pappan
Citera
2020-08-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Ja, jag tror inte man kan diagnostisera CL som pedofil. Det är ju tydligen så att många av de som förgriper sig på barn inte tänder sexuellt på barn annars. Och att mången pedofil stannar vid sina fantasier utan att leva ut sin pedofili. Sen detta systematiska ljugandet hos CL är anmärkningsvärt. Läser igenom förhören med henne nu och det verkar som att hon ljuger oavbrutet. Hon har ju själv vid tillfällen (tror det var i kontakt med en kurator eller med VC) tydligen uppgett att hon har problem med just det att hon ljuger och vill ha hjälp med det.

Intressant med Scott Peck och "People of the Lie". I Bibeln kallar ju Jesus Satan för Lögnens Fader och även för "ondskans ursprung". Så lögn och ondska går allt hand i hand!
Hon är en patologisk lögnare och mytoman. Hon har dessutom sökt hjälp för det enligt journalanteckningarna i fupen. Hon är alltså medveten om det själv. Men att man ljuger i förhör när man åker dit som brottsling, är ju ren självbevarelsedrift. Tishko Ahmed ljög. Stefan Davidsson ljög. Billy Fagerström ljög. Christoffer Johansson ljög. Har man tur så kanske de inte kan bevisa tillräckligt, och man går fri. Bevisbördan ligger inte på den tilltalade, utan på åklagaren.
Citera
2020-08-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Den biologiska pappan
Den biologiska pappan till CLs barn? Vad heter han? Maska nån bokstav i för- och efternamn.
Citera
2020-08-02, 16:56
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Vem är "AB"?

Pojkarnas pappa.
Citera
2020-08-02, 16:57
Medlem
Citat:
Hon är en patologisk lögnare och mytoman. Hon har dessutom sökt hjälp för det enligt journalanteckningarna i fupen. Hon är alltså medveten om det själv. Men att man ljuger i förhör när man åker dit som brottsling, är ju ren självbevarelsedrift. Tishko Ahmed ljög. Stefan Davidsson ljög. Billy Fagerström ljög. Christoffer Johansson ljög. Har man tur så kanske de inte kan bevisa tillräckligt, och man går fri. Bevisbördan ligger inte på den tilltalade, utan på åklagaren.

Jo det är så sant.
Senast redigerad av Landsfiskalen 2020-08-02 kl. 17:10.
Citera
2020-08-02, 16:59
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolinxxx
Vad bra. Vad heter pappan? Så många sidor i tråden..

Namnet finns i dokumenten, men de flesta av oss respekterar att han har en svår tid nu, och ligger lågt med att skriva ut hans namn.
Citera
2020-08-02, 18:09
Medlem
Definitionen på pedofil är jävligt komplicerad tycker jag. Man delar in den i att tända på barn eller att vara en förövare när tillfälle ges.

Jag anser att en människa kan tända på flertalet människor (kön, och ja tyvärr barn) samt FÖREMÅL. Sen kan man sedan FÖREDRA något framför ett annat. Som tex jag kan ha sex med tjejer men föredrar män. Jag gillar både bdsm men även vanligt "myssex".

Varför har de komplicerat det så jävla mycket i definitionen? Alla som tänder på barn behöver ju inte ha barn som PRIO 1 dvs föredra det. Men bara om det är prio är det pedofiler annars förövare????? wtf
Citera
2020-08-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Definitionen på pedofil är jävligt komplicerad tycker jag. Man delar in den i att tända på barn eller att vara en förövare när tillfälle ges.

Jag anser att en människa kan tända på flertalet människor (kön, och ja tyvärr barn) samt FÖREMÅL. Sen kan man sedan FÖREDRA något framför ett annat. Som tex jag kan ha sex med tjejer men föredrar män. Jag gillar både bdsm men även vanligt "myssex".

Varför har de komplicerat det så jävla mycket i definitionen? Alla som tänder på barn behöver ju inte ha barn som PRIO 1 dvs föredra det. Men bara om det är prio är det pedofiler annars förövare????? wtf

Bara det att du tänder på ELLER har förmågan att våldta/se barnporr och njuter av det borde ju innebära att man är pedofil. Jag tänder tex inte på djursex därför skulle jag aldrig kunna NJUTA av en sådan rulle eller våldta ett djur.
Senast redigerad av MsFarsta 2020-08-02 kl. 18:30.
Citera
2020-08-02, 18:19
Medlem
Människor har ju inte sex om man inte tänder på personen utan att må dåligt? I min ungdom gjorde jag en del saker som gav mig ångest efteråt. Folk jag kanske inte haft sex med i ett nyktert tillstånd. Men gjorde aldrig om det upprepade gånger med den personen då som när Carita våldtog sina barn och hånade dem gång på gång. Därför kan jag inte förstå hur hon inte skulle kunna vara pedofil. Ni andra sitter och säger att hon inte är det för ni tror hon ville behaga christian. Men hon visste ju om innan de ens blev tillsammans att han tände på barn. En normal tjej där som inte är pedofil hade lagt benen på ryggen oavsett om de hade barn eller ej.
Senast redigerad av MsFarsta 2020-08-02 kl. 18:23. Anledning: Missade ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in