Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Tack för länken - det är precis den datan vi får överdödlighet av 5 200 ifrån. Uppenbarligen är du inte smart nog att klura ut hur man gör det (det är ju trots allt en Excelbok med flera flikar, så kanske inte jättelätt).
Varför bryr du dig ens om att diskutera coronavirus om du inte har någon vilja att lära dig och ta in nya idėer? Du är inte trovärdig - jag har skrivit i den här tråden sedan slutet av januari, och har fått rätt om många saker. Du verkar mest vara intresserad av Blondinbellaskvaller.
Haha 😅 När argumenten sinar övergår man till personangrepp.
Det smickrar mig att du kollar upp min historik. Kul!
På vilket sätt är jag inte trovärdig, menar du?
Vad har jag skrivit som är felaktigt?
Detta är ett diskussionsforum där ordet är fritt och olika åsikter bryts mot varandra.
Är du medveten om att Sverige enskilda månader under svåra influensaår haft en högre dödlighet i befolkningen jämfört med april 2020? Apropå viljan att lära sig något nytt 😉
Här är några exempel:
I december 1993 dog det 11 057 svenskar. I april 2020 dog det 10 458 personer
Befolkningsmängden var betydligt lägre än vad den är i dag.
I januari 2000 dog det 110,8 personer per 100 000 invånare. I april 2020 blev snittet blev 101,1 personer per 100 000 innevånare.
När man ägnar sig åt cherrypicking, som du gör, går det att bevisa det mesta.
Jag har just bevisat att april 2020
inte är en exceptionell månad sett i ett historiskt perspektiv.
De flesta av oss som skriver här har troligtvis upplevt flera månader där riket och befolkningen som helhet haft mycket högre dödlighet än under kulmen av pandemin.
Men såvitt jag vet talades det inte om massmord och liknande då.