2020-08-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
En fullmakt om hva og til hvem?
Hva skulle en video med TH inneholde og brukes til og og hvem skulle den vises til, og hva skulle hensikten være med det for at kidnapperne skulle få til å innkassere løsepengene?

Hold opp med idiotiet ditt.
Citera
2020-08-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hold opp med idiotiet ditt.
Dette er ikke idioti. Jeg spurte fordi du ikke skrev detaljert om hvordan dette skulle foregå.
Citera
2020-08-02, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du som fantaserer om alt mulig, hva er problemet med å skrive en fullmakt ?

Eller lage en video av TH ?

Av og til så ser det ut som hjernen din kortslutter.
Mente du at TH da skulle ha skrevet og ha sendt en fullmakt til en ansatt og den ansatte skulle ha ordnet med salg og skaffet penger som den ansatte skulle overføre til GM?
Og skulle GM sende en video til den samme ansatte?
Sjansen ville ha vært stor for at den ansatte hadde gått rett til politiet.
Citera
2020-08-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
For det tredje tar du helt feil, og du må slutte med avsporing og villedning av debatten.

Retten har funnet at det er skjellig grunn til å mistenke TOM HAGEN for drap eller medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/tingretten-finner-skjellig-grunn-til-a-mistenke-tom-hagen-for-drap-eller-medvirkning-til-drap/3423986447.html

OK. Du har rett. Jeg tok feil.

Men fortsatt snakker vi Nedre Romerike Tingrett, som er en lavere rettsinstans enn Lagmannsretten.

Og fortsatt er det slik at saken er blitt stående fordi TH/SH ikke ønsket å stanse politiet i å oppklare saken.

Du tar det helt ut av det blå at de lot være å anke fordi de ikke ønsket at nye bevis skulle komme frem i offentligheten.

Og til sist. Legg merke til at skjellig grunn til mistanke betyr at det er mer enn 50 prosent sjanse for at de har rett gjerningsmann.

Det har denne tingretten ment i mer enn ett år.

Men det holder altså ikke i en straffesak.
Citera
2020-08-02, 17:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
OK. Du har rett. Jeg tok feil.

Men fortsatt snakker vi Nedre Romerike Tingrett, som er en lavere rettsinstans enn Lagmannsretten.

Og fortsatt er det slik at saken er blitt stående fordi TH/SH ikke ønsket å stanse politiet i å oppklare saken.

Du tar det helt ut av det blå at de lot være å anke fordi de ikke ønsket at nye bevis skulle komme frem i offentligheten.

Og til sist. Legg merke til at skjellig grunn til mistanke betyr at det er mer enn 50 prosent sjanse for at de har rett gjerningsmann.

Det har denne tingretten ment i mer enn ett år.

Men det holder altså ikke i en straffesak.
Det er ikke en uvesentlig bagatell når du har levd i denne villfarelsen så lenge. Det er mer sannsynlig at TH har drept eller medvirket til å drepe AE enn ikke.

Hva lagmannsretten mente i sin tid er ikke lenger gyldig, de har ikke vurdert saken med de nye bevisene.
Citera
2020-08-02, 17:39
Medlem
Citat:
Det er ikke en uvesentlig bagatell når du har levd i denne villfarelsen så lenge. Det er mer sannsynlig at TH har drept eller medvirket til å drepe AE enn ikke.

Hva lagmannsretten mente i sin tid er ikke lenger gyldig, de har ikke vurdert saken med de nye bevisene.

Jeg har, for å være ærlig, ikke spesielt høye tanker om Nedre Romerike Tingrett.

Og lagmannsrettens dom er selvfølgelig gyldig.

Hadde den ikke vært det, ville TH vært tilbake i varetekt.
Citera
2020-08-02, 17:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg har, for å være ærlig, ikke spesielt høye tanker om Nedre Romerike Tingrett.

Ingen rett har avsagt dom, og den siste rettsavgjørelsen er alltid den gyldige.

Det er nøyaktig samme beviskrav for varetekt som for ransaking, så lagmannsrettens avgjørelse er ikke lenger gyldig.
Citera
2020-08-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ingen rett har avsagt dom, og den siste rettsavgjørelsen er alltid den gyldige.

Det er nøyaktig samme beviskrav for varetekt som for ransaking, så lagmannsrettens avgjørelse er ikke lenger gyldig.

Så hvorfor har ikke politiet prøvd seg på å varetektsfengsle TH igjen?

Jeg tror på SH som sier:

– Det som forundrer meg aller mest er at tingretten viser til dokumenter som ble påberopt av politiet i begjæringen om varetektsfengsling av Hagen, samt andre dokumenter som lå i saken. Dette er jo forhold som lagmannsretten allerede har vurdert og ikke funnet særlig tungtveiende, og da er det uventet at tingretten bruker dette som del av begrunnelsen for sitt standpunkt. Når det gjelder det øvrige dokumentene, så gir de etter min oppfatning overhodet ikke uttrykk for noe substansielt nytt i saken. Samlet sett mener jeg beslutningen utvilsomt står i et konfliktfylt forhold til lagmannsrettens avgjørelse.
Citera
2020-08-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraniumgranskaren
Händer det något i fallet? Finns det någon svenskspråkig som hänger med och orkar sammanfatta det som eventuellt har hänt? Fattar icke norsketugget tyvärr men intresserad av fallet.
Her er det flere artikler om saken. Jeg har dessverre ikke funnet en artikkel som sammenfatter alt som har hendt.
https://www.aftonbladet.se/tagg/anne-elisabeth-falkevik-hagen
Citera
2020-08-02, 18:11
Medlem
Citat:
Så hvorfor har ikke politiet prøvd seg på å varetektsfengsle TH igjen?

Jeg tror på SH som sier:

– Det som forundrer meg aller mest er at tingretten viser til dokumenter som ble påberopt av politiet i begjæringen om varetektsfengsling av Hagen, samt andre dokumenter som lå i saken. Dette er jo forhold som lagmannsretten allerede har vurdert og ikke funnet særlig tungtveiende, og da er det uventet at tingretten bruker dette som del av begrunnelsen for sitt standpunkt. Når det gjelder det øvrige dokumentene, så gir de etter min oppfatning overhodet ikke uttrykk for noe substansielt nytt i saken. Samlet sett mener jeg beslutningen utvilsomt står i et konfliktfylt forhold til lagmannsrettens avgjørelse.

De bygger sin sak. Sakte men sikkert. Soleklart motiv. Snart får vi alle vite. Og brikkene faller på plass. Hvis TH vil ha tilbake sitt hus, så kan han anke? Eller er han redd for hva lagmannsretten vil si denne gang?
Citera
2020-08-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
De bygger sin sak. Sakte men sikkert. Soleklart motiv. Snart får vi alle vite. Og brikkene faller på plass. Hvis TH vil ha tilbake sitt hus, så kan han anke? Eller er han redd for hva lagmannsretten vil si denne gang?

Det soleklare motivet om at AEH ville skilles, holder i hvert fall ikke.

Og politiet har jo holdt på å bygge sin sak i ganske lang tid, spør du meg.

Han har jo fått tilbake hyttene sine, så kanskje det holder for ham akkurat nå.

Det er utrolig å se hvor stor tillit det er til politiet i dette landet.
Citera
2020-08-02, 18:20
Bannlyst
Citat:

Det er jo ikke sånn at man automatisk havner i varetekt. Det er noe som man må begjæres først. Dette kan gjøres på nytt gjennom tingretten, nå som det foreligger nye bevis. Grunner til at det ikke er gjort ennå, er at de ikke er ferdige med husransakelsen, og andre ting. Dessuten er det kanskje ikke behov for det, siden noe av grunnen til at man havner i varetekt er p.ga. bevisforspillelsesfare. Man ransaker jo huset nå på grunnlag av såkalt tredjemannsransakning, altså at det er huset til antatte drepte Anne man ransaker, ikke først og fremst huset til TH. En annen grunn til at man kan havne i varetekt, er allmennhetens rettsfølelse.
F.eks. kan man se dette i Jensen-saken, der han har gått løs mange år, men plutselig ble han satt i varetekt.
Det er nok ikke lenge før at TH blir hektet igjen. Og denne gangen med mange nye bevis, resultat av avhør osv.
Sist han ble varetektsfengslet, så var jo Utengen ennå ikke arrestert. Man gjorde det man kunne gjøre, men med å legge færrest mulig kort på bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in