2020-08-02, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Det finns ju inget bevis på att dom skulle användas!!!! Inget vapenbrott!!!

Om det inte hade varit svenskar då hade det blivit 5år minst

Det spelar ingen roll om vapnen ska användas. Har man inte tillstånd att hantera vapnen så kan du torska på vapenbrott. Att HD friade var för att de gick på linjen att de misstänkta inte visste vad som var i väskorna i såna fall.

Du kan exv torska på att du poserar med ett vapen på foto om det är i Sverige och som de kan se serienumret på och därför se att det är riktigt. Ja givet att du inte har licens eller ett skäl till det som är förklarligt.

Olagligen befatta sig med tillståndspliktigt vapen säger lagen.
Citera
2020-08-02, 15:35
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Ja, jag väntar på det. Ska väl inte vara så svårt.

Det kom tidigt i tråden. Mamma ska vara polska, därav förnamnet "Adriana", under det att pappan ska vara iranier och därav efternamnet "Naghei".

Vilken skidåkningskoefficient Polen och Iran bör tilldelas lämnar jag åt andra att avgöra.
Citera
2020-08-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Folk reser på nätterna för att det är mindre trafik och man har långa resor eller tider att passa för exempelvis flyg. Man ser en mack och McDonalds och stannar.

Är det en omöjlig tanke för dig? Den är minst lika rimlig som att hon skulle varit där själv och sprungit omkring. Det tror jag inte alls.

Klart tjejen är lokalinvånare. INGEN barnfamilj stannar på McD 03:30 med möjligt undantag om någon har rännskita och behöver en riktig toa.

03:30 äter ingen vettig människa på McD med undantag om man festat.
Citera
2020-08-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Förbifart Stockholm känns plötsligt än mer angeläget.

Den kommer inte leda trafiken så du slipper se Alby, den startar vid kungens kurva när du kommer söder ifrån.
Citera
2020-08-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Bortsett från att GM via sitt handlande förmodligen redan har fått en dödsdom emot sig och aldrig igen kan vistas i frihet ute i samhället då.

Dagens straff består av två komponenter. En av komponenterna ger en semester innaför murar där generell trygghet är garanterad. Den andra komponenten är ute i samhället, som är allt annat än en semester och som inte har någrar murar, och där generell Otrygghet är Garanterad.

GM har idag ungefär samma samhälleliga status som en dömd Superpedofil (en som utnyttjat och skadat hundratals barn) har.
Jo, misstänker att många vet vem som är GM. Någon kommer att berätta det för polisen eller mörda personen. Lär behöva fly från landet inom det snaraste för att överleva. Fängelse är för GM en hyffsat trygg plats men statusen bland medfångar lär vara låg och han lär ha en hotbild emot sig även innanför murarna.
Citera
2020-08-02, 15:39
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Eventuellt Adriana 12 år, pappa vakt i ett centrum i närheten och pappa från Iran, mamma från Polen. Mamman har ny kanske tvivelaktig pojkvän. Hon var där med en kompis och en hund förmodligen. Killar från Botkyrkanätverket hängde i dörren och var den egentliga måltavlan för dom 20-30 skotten från automatvapnet.
Undrar över hur säker kan man vara på att 2 med skyddsvästar var målet???? När en ung flicka blir offret..
Citera
2020-08-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Kom igen nu. 50 sidor och fortfarande har ingen lyckats nosa fram etnicitet på flickan. Vad värdelösa ni är. Var tjejen svensk eller blatte??

Vad nu en blatte är för sorts nationalitet. Och man kan ju givetvis vara både blatte och svensk om man har svenskt medborgarskap.
Citera
2020-08-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Klart tjejen är lokalinvånare. INGEN barnfamilj stannar på McD 03:30 med möjligt undantag om någon har rännskita och behöver en riktig toa.

03:30 äter ingen vettig människa på McD med undantag om man festat.
Jo då. Sånt händer. Framförallt om man kanske suttit i en bil i 6 timmar och är skithungring. Då kan vilken McDonaldsskylt som helst vara lockande. Men här tror jag helt enkelt att tösen smitit hemifrån och råkade befinna sig på stället vid helt fel tidpunkt. Normala människor kan inte idag vara ute och ränna på nätterna - inget bra händer nattetid ute i obskyra förorter.
Citera
2020-08-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Bra inlägg tills dess att du började svamla om flicka vs pojke. Det begrep jag inte alls. Vad vill du säga?

Men intressant att inte Ekot nämner ihjälskjutningen av en flicka, men pratar om polisincidenten. Helt klart är det viktigare att porträttera ordningsmakten som skurkar, och det kriminella buset som fina män med stort hjärta. Helt enligt Yuri Bezmenovs teorier om subversion.

När har dödsskjutningen av en flicka eller kvinna resulterat i hämndaktioner? Karolin Hakim? Ndella Jack?

Nej, det är lugnt. Det händer ingenting när tjejer skjuts ihjäl.
Citera
2020-08-02, 15:44
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag ställer mig lite tvekande till om det verkligen är han som är bonuspappa till Adr*ana. Han är bara 23 år och polskan, Adr*anas mamma, borde vara minst 30-35. Vad skulle hon med en 23åring till?
Om han har mycket drogpengar spelar nog inte åldern så stor roll
Citera
2020-08-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchDoge
Syftar du på lunchekot 12:30 så var denna händelse det första som togs upp.

Nej, jag syftade på Ekosändningen klockan 14.00.
Citera
2020-08-02, 15:45
Läste i tråden att Mamman och styvfarsan åkt på semester ????? Eeeeehhh vad är det för ansvar för sitt barn???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in