2020-08-02, 11:07
Medlem
2n00b4Us avatar
Barn har väl fortfarande sommarlov, så jag kan tänka mig att hon kanske smög ut för att hänga lite med kompisar.
Citera
2020-08-02, 11:08
Medlem
unknownxs avatar
Oddsen talar väl ändå för att "flickan" är en blatte? En normal svensk förälder bör ha bättre koll på sina barn.
Så länge babbarna skjuter ihjäl varandra bryr jag mig inte
Citera
Medlem
Var hon syrra till någon av gängblattarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En 13-åring är på Donken 03:30 för att klockan är just det - den sena timmen i sig är spännande. Jag personligen skulle velat låsa fast min 13-åriga dotter (om jag hade någon och bodde i Stockholm) men det funkar ju inte så - folk ger tillåtelse (om dom ens vet om), håller tummarna och går och lägger sig. Och handen på hjärtat: ofta går det ju bra, än så läge är det ganska ovanligt att tonårsflickor skjuts ihjäl med automatvapen. Är det någon generation som lämnas helt vind för våg, på nätet och IRL, så är det 00-talisterna...

Japp. Precis så. Att en tonåring är ute på den platsen är inte så konstigt. Antingen för att det är södra infarten till Stockholm med bil via e4 eller för att det är på promenadavstånd ifrån intilliggande bostäder. Det finns flera olika förklaringar innan man ska utgå ifrån att flickan gjorde fel eller att föräldrarna var dåliga föräldrar.
Citera
2020-08-02, 11:09
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Donken en lördagnatt kl 03, precis den mysiga miljö jag letar efter när jag ska äta med familjen...eller inte.

Folk reser på nätterna för att det är mindre trafik och man har långa resor eller tider att passa för exempelvis flyg. Man ser en mack och McDonalds och stannar.

Är det en omöjlig tanke för dig? Den är minst lika rimlig som att hon skulle varit där själv och sprungit omkring. Det tror jag inte alls.
Citera
2020-08-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Jag kan inte erinra mig att jag läst om något liknande fall i Sverige när ett (förmodat) oskyldigt barn faller offer för gängvåld

Hur många fall har vi i Sverige där personer som inte har samröre med varken BO eller GM har mördats?
I Gbg har vi ett par, bland annat en granat som kastades in i en lägenhet och dödade en 7(?) åring. Samt en bilbomb som dödade en 4(?) åring.
Citera
2020-08-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Kan ju ha varit en semestrande familj på väg hem som stannat för toabesök eller liknande.
Då hade inte polisen hittat henne. Det tar ju ofta en liten stund innan polis kommer till plats.. Då hade föräldrarna ringt 112. Nu var det folk som "hörde smällar" som ringde. Det tolkar jag som att flickan var ute ensam. Utan vuxet sällskap.
Citera
2020-08-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanSwede75
Självklart tragiskt men jag undrar ändå spontant vad en 13årig flicka har på en bensinmack att göra kl 03:30 i ett sådant rövområde som Norsborg?
Alby var det dock, postadressen är Norsborg men det är alltså i Alby.
Citera
2020-08-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Lägg ner diskussionerna om att flickan indirekt bär skuld för att vid 12 PR ålder blivit avrättad.

Fan, spelar mig ingen roll varför hon var där.
Får inte spela roll!

Barn i den åldern när de är lediga kan hänga ute sent i vissa fall, kan även bara vara att man gått ner för att käka efter en sen videokväll eller liknande.

Skuld ska inte läggas på offret vare sig direkt eller indirekt.
Eller ska vi börja resonera att med kort kjol får man skylla sig själv över våldtäkter med?
Jag vägrar!

Lägger absolut ingen skuld på flickan!

Men en 12-13 åring ska inte vara ute själv så dags utan förälder eller annan vuxen!!!
Citera
Bannlyst
Tittar man på den här bilden och varje gul markör är en kula eller patronhylsa, så är det ca 12 skott.

https://www.svtstatic.se/image/wide/...70&format=auto
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhybrid
Förstår inte varför denna upprördhet? Vi som bor i Sveriges getton har levt med sådant här länge. Det nya Sverige har formats och det får vi leva med.
Helt enig, många svenska förorter ser ut som Southside i Chicago. Men det ska stanna där. Inte spilla över i det fungerade normsamhället.
Citera
2020-08-02, 11:14
Medlem
Just denna McDonalds är ingen resturang man tar en promenad till, särskilt inte på natten. Den ligger alldeles för avsides.

Att en barnfamilj på resande fot stannar vid donken på natten kan jag förstå. Donken har alltid tex bra möjligheter till blöjbyten om så behövs.

Men jag tror snarare det är en släkting till en måltavla som råkat illa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in