2020-08-02, 15:10
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det fick fort. Undra om polisen har ett team som rensar nätet på information vid såna här händelse.

Naghei , är det muslimer? Det finns en som heter Naghei , 34 år i Uttran som ligger i samma kommun. Jobbar som arbetsledare på ett säkerhetsföretag som heter Cubsec? Kan han har dragit på sej elden pga sin yrkesroll och sedan har flickan blivit oskyldig offer?

Cubsec är ett relativt etablerat företag så inom bevakningsbranschen.

Det kryllar av löst folk inom denna bransch, så helt otroligt är det ju inte det kan vara arbetsrelaterat, om än det nog främst rör sig om andra saker, heder, vem knullar vem, lån av pengar, någon som sagt något om någons kusins hunds mammas systers brors kackerlacka...
Citera
2020-08-02, 15:11
Medlem
Här är sötnosarna som styr de kriminella nätverken i Stockholm med omnejd. Dessa lär inte ha någon som helst empati med en död 12-årig flicka.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...en/qs/de-styr/
Citera
2020-08-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nu blir framtiden svår för återstående kriminella gäng. Varje gång oskyldiga barn dör i gängkrig så tenderar folket att kräva oresonliga tag emot ALLA gäng.
Gör de? Det har jag helt ärligt missat. Ungar har fallit offer förr men "folket" tycks ju knappt ha reagerat vad jag märkt. Några oresonliga tag är jag helt säker på att jag aldrig hört talas om.
Citera
2020-08-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Haha, vilken lirare: "lyssnade just på Ekot..". Men då hade det alltså inte varit någon sändning därifrån på två timmar. Och när den var så var första nyheten just denna skjutning.

Nu ska jag lyssna kl 15:00 på P1 så får vi se hur de rapporterar..

Men snälla .... man kan lyssna på sändningen när man vill oavsett tid - ja inte innan det sänts förstås men efter... ligger kvar länge. Så jag skulle kunna lyssna nu på sändningen som var i morse och då är det korrekt att skriva just.
Citera
2020-08-02, 15:15
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Som sagt, det fanns ju inget uppsåt att döda flickan. Då blir det inte mord som rubrik här. Gärningsmannen ville kanske bara skjuta lite med sin nya Kalle och stackars 12-åringen stod i vägen. Jag gillar verkligen inte USA:s rättsväsende på det hela sätt, men här vore det ju bra. Skulle bli livstid utan permission oavsett om gärningsmannen kanske är en gärningspojke på 17 år.
Lite osäkert om du ironiserar över eventuell påföljd, men visst kan det dömas för mord även i Sverige om gärningsmannen haft så kallat ”likgiltighetsuppsåt”
Citera
2020-08-02, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Oddsen lär väl vara otroligt låga på att skytten var icke-skidåkare, det tänkta målet var icke-skidåkare och den 12-åriga flickan var icke-skidåkare.

Jag tror tyvärr att flickan var skidåkare. Ickeskidåkarflickor är inte ute ensamma på en mack 3 på natten.
Citera
2020-08-02, 15:16
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Bara för att man träffar fel så innebär det inte att det inte är mord.
Brottsbalkens 3:e kapitel, 7:e paragrafen: "Den som av oaktsamhet orsakar annans död, döms för vållande till annans död till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter. Är brottet grovt, döms till fängelse, lägst sex månader och högst sex år."
Citera
2020-08-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här är sötnosarna som styr de kriminella nätverken i Stockholm med omnejd. Dessa lär inte ha någon som helst empati med en död 12-årig flicka.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...en/qs/de-styr/

Klippte ut om de som kan vara det förmodade målet för skjutningen

Citat:
BOTKYRKANÄTVERKET
Botkyrkanätverket beskrivs av polis som ett kriminellt nätverk med internationella kopplingar. Nätverket hanterar narkotika och har en hög våldskapacitet och god tillgång till vapen. I höstas mördades en av nätverkets medlemmar, vilket har lett till en situation som enligt polis kan leda till nya våldsdåd. De som befinner sig längst ned i nätverket hjälper narkotikaförsäljarna i Fittja centrum att hålla vakt. En av ledargestalterna avtjänar just nu ett fängelsestraff för grovt narkotikabrott, där kopplingar finns till en ledarfigur i det kriminella nätverket Black Cobra. Nätverkets innersta kärna består enligt polisen av 34 personer, varav flera har avtjänat fängelsestraff för grova våldsbrott och narkotikabrott.
Citera
2020-08-02, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Men snälla .... man kan lyssna på sändningen när man vill oavsett tid - ja inte innan det sänts förstås men efter... ligger kvar länge. Så jag skulle kunna lyssna nu på sändningen som var i morse och då är det korrekt att skriva just.
'
Visst, du har en poäng på det viset, men deras allra första nyhet var mordet på flickan i Norsborg.
Varför påpekade du inte det ocskå?
Citera
2020-08-02, 15:18
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Lite osäkert om du ironiserar över eventuell påföljd, men visst kan det dömas för mord även i Sverige om gärningsmannen haft så kallat ”likgiltighetsuppsåt”
Tack! Det vore ju bra om man kan komma fram till likgiltighetsuppsåt. Men är gärningsmannen under 21 år får han nog ungdomsstraff.
Citera
2020-08-02, 15:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Gör de? Det har jag helt ärligt missat. Ungar har fallit offer förr men "folket" tycks ju knappt ha reagerat vad jag märkt. Några oresonliga tag är jag helt säker på att jag aldrig hört talas om.

Varje gång barn dör så inleder polisen särskilda operationer emot gängkriminella (och deras familjer). Många grips, anhöriga trakaseras med många och onödiga poliskontroller etc etc.

Gäng som ser till att samhället drar igång sådant, blir inte populära någonstans.

(Livet som "whatever" tenderar att bli ett Helvete varje gång någon av ens artfränder utmärker sig på att kollateralt skademässigt sätt. Lär av muslimerna, de vet hur det är att bli dömd av "samhället" för något som nån annan har gjort).
Senast redigerad av Trolltestet 2020-08-02 kl. 15:22.
Citera
2020-08-02, 15:21
Medlem
Kom igen nu. 50 sidor och fortfarande har ingen lyckats nosa fram etnicitet på flickan. Vad värdelösa ni är. Var tjejen svensk eller blatte??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in