2020-08-02, 09:09
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Skulle självklart varit rött på arsenals målvakt och kova skulle aldrig fått det andra gula. Konstigt att en viss person är så tyst om det...

// PoK
Citera
2020-08-02, 09:17
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Alltså, det här med pålagt publikljud i tv-sändningarna...

Extremt irriterande. Tror de att vi är så korkade att vi "kommer i stämning" för att de lägger på inspelat ljud som de nödtorftigt försöker matcha till händelserna på planen? Hallå, ALLA VET att det inte finns publik på plats, så varför låtsas? Vem tror ni att ni lurar?

Fast ärligt talat tror jag att det handlar om annat också, nämligen censur. Utan publik så hörs både spelare och bänk, och eftersom större delen av världen kan engelska så är det en hel del icke rumsrena ord som skulle slippa igenom annars. Man vill helt enkelt inte att folket i stugorna ska höra hur det egentligen låter på och kring planen. Spanskan är ju också ett världsspråk, så det är kanske logiskt att just England och Spanien har valt pålagt publikljud. Italienska och tyska förstås inte av lika många, och i de länderna har man valt att köra utan pålagt ljud. Eller så handlar det om att man respekterar tv-tittarna i högre grad och betraktar dem inte som idioter, vad vet jag?

Samma sak kan för övrigt sägas om Nordamerika och NHL där man också kommer att ha pålagt ljud när slutspelet drar i gång utan publik. NHL (liksom hela USA) är ju riktiga hycklare, det sägs och görs riktigt hemska saker på planen men vid sidan av ska allt vara så fint och städat. Alla NHL-spelare, framför allt amerikaner och kanadensare, är medietränade från unga år. De får absolut inte svära i en intervju, till exempel, hur sura och besvikna de än är. Inte f*n vill NHL-ledningen att allmänheten ska höra hur den osminkade sanningen låter.

(...men det allra värsta med de engelska matcherna är ändå det bisarra knäståendet och black power-hälsningarna före avspark. Att fotbollsspelare manifesterar för en separatistisk, marxistisk, queer-extremistisk vänsterorganisation som vill nedmontera det västerländska samhället som vi känner det är nog något som vi i en ganska snar framtid kommer att fråga oss hur i h-e det kunde hända. Finns det verkligen ingen med lite ryggrad som kan förklara hur organisationen BLM:s agenda faktiskt ser ut? Det räcker med att gå in på deras egen webbplats och läsa deras programförklaring för att inse att det handlar om väldigt mycket mer än att "det är dumt med rasism".)

Intressanta reflektioner där. Det är lite både ock med publikljud. Jag låter mig bli lurad i någon mån. Det skulle ändå vara kul att i stället höra kommunikationen ute på plan och mellan plan och bänk.

Knäböjandet är ett jävla otyg. Vad är det för män som går på knä utan att ifrågasätta. Tacka vet jag F1 med tuffingar som Räikkönen som står upp. Fotbollspelare har blivit fjollor på riktigt.
Citera
2020-08-02, 10:59
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Skulle självklart varit rött på arsenals målvakt och kova skulle aldrig fått det andra gula. Konstigt att en viss person är så tyst om det...

// PoK

Det är möjligt, men Azpilicueta skulle haft rött istället isf så det jämnade ut sig.
Citera
2020-08-02, 11:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Tycker ändå publikljuden adderar någonting, utan de så känns det alldeles för sterilt så personligen har jag inget emot det. Hade det varit som du säger, för att vi inte skulle få höra alla hemskheter som spelarna säger hade de väl valt att lägga på publikljud också i Premier League? Har ju endast varit i FA-cupen som de valt att ha med dem och mängden matcher i ligan har ju vida överstigit de cupmatcher som spelades efter uppehållet.

I Championship och kvalet till PL har det varit pålagt publikljud, i alla fall. Är du säker på att det inte har varit det i PL?
Citera
2020-08-02, 12:23
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det är möjligt, men Azpilicueta skulle haft rött istället isf så det jämnade ut sig.

om det hade jamnats ut sa hade bada lagen haft varsin spelare utvisat nu var det bara chelseas kovacic som blev utvisad
Citera
2020-08-02, 13:26
Medlem
Det finns stillbilder som visar att Martinez klart var utanför straffområdet när han tog bollen. Å andra sidan finns filmsekvenser med fryst bild som tyder på att bollen togs på straffområdeslinjen. VARs "offsidekameror" borde tydligt ha uppenbarat det faktiska förhållandet. Så frågan är varför ingen VAR granskning förekom i TV sändningen.
Citera
2020-08-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZSlug
Det finns stillbilder som visar att Martinez klart var utanför straffområdet när han tog bollen. Å andra sidan finns filmsekvenser med fryst bild som tyder på att bollen togs på straffområdeslinjen. VARs "offsidekameror" borde tydligt ha uppenbarat det faktiska förhållandet. Så frågan är varför ingen VAR granskning förekom i TV sändningen.

Det är väl rött kort på det, såvida inte nya regler tillkommit, så det borde ju VAR-granskats.
Kändes som om dom granskade det i samma avbrott som Lacazette byttes ut men jag såg i.a.f. inga bilder som man vanligtvis får se i samband med VAR.

Kanske dom bedömde situationen som, "inget uppenbart fel", och även om det är ett var ett tydligt fel så kanske det inte bedöms uppenbart i det avseende då det var svårt att se nån cm hit och dit.
Citera
2020-08-02, 16:16
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Efter ett gemensamt beslut har Eddie Howe lämnat Bournemouth. Var tror ni att hamnar? För ett par år så ryktades han vara ett alternativ för Arsenal. Det lär han inte vara nu och hans status har sjunkit lite de sista åren. I vilket fall ska man inte glömma vilket jobb han har gjort för klubben. "Eddie Howe took charge of Bournemouth when they sat 91st of 92 clubs in England. Couldn't pay players, rent or for electricity. He lifted them from the "edge of the abyss" to the Premier League, staying for five years against convention. No fairytale end, but still - what a story"
Citera
2020-08-02, 16:20
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Det är väl rött kort på det, såvida inte nya regler tillkommit, så det borde ju VAR-granskats.
Kändes som om dom granskade det i samma avbrott som Lacazette byttes ut men jag såg i.a.f. inga bilder som man vanligtvis får se i samband med VAR.

Kanske dom bedömde situationen som, "inget uppenbart fel", och även om det är ett var ett tydligt fel så kanske det inte bedöms uppenbart i det avseende då det var svårt att se nån cm hit och dit.

Jag följde sändningen via BBC och här kan ni se videoklipp att bollen givetvis inte var över linjen. http://www.soccer-blogger.com/2020/08/01/video-emiliano-martinez-handball-vs-chelsea-2020-fa-cup-final-did-arsenal-goalkeeper-handle-the-ball -outside-the-box/
Citera
2020-08-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Jag följde sändningen via BBC och här kan ni se videoklipp att bollen givetvis inte var över linjen. http://www.soccer-blogger.com/2020/08/01/video-emiliano-martinez-handball-vs-chelsea-2020-fa-cup-final-did-arsenal-goalkeeper-handle-the-ball -outside-the-box/

Den vänstra delen av bollen ser ut att vara utanför, och han har vänstra handen på bollen utanförstraffområdet medans högra sidan och handen är innanför; jag vet faktiskt inte vad reglerna säger där.

Om reglerna säger att man får ha händerna hur som helst på bollen så länge en del av bollen är innanför straffområdet så är det inget att blåsa för helt enkelt.
Citera
2020-08-02, 16:35
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Den vänstra delen av bollen ser ut att vara utanför, och han har vänstra handen på bollen utanförstraffområdet medans högra sidan och handen är innanför; jag vet faktiskt inte vad reglerna säger där.

Om reglerna säger att man får ha händerna hur som helst på bollen så länge en del av bollen är innanför straffområdet så är det inget att blåsa för helt enkelt.

Jag är verkligen ingen expert. Men jag gör ändå ett försök att skriva ner mina tankar. Hela bollen måste vara över linjen för att det ska dömas mål och då måste samma sak gälla i den här kniviga situationen. Hela bollen måste vara över linjen för att det skall dömas som hands. Sen kan domaren välja rött kort, gult kort eller frispark.
Citera
2020-08-02, 17:15
Medlem
Solklar "hands utanför straffområdet".
Och gult kort.
Bollen är på väg IN i straffområdet.
För att den ska vara "giltig att ta", så krävs att hela bollen ska vara inne i straffområdet (dvs passerat linjen helt).
Nu är bara halva bollen i straffområdet och halva bollen på linjen.
Dvs den är inte helt i straffområdet.
Dessutom är målisens v hand på bollens v sida, så det är ju mer än solklart då.
Hands o gult kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in