Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Priset är inte avskräckande på nybyggt jämfört med 1920-tals-innerstads-hus, om man tänker på att ett stambyte i ett inte jättestort hus kostar 40 mkr. Jag har bott på Frejgatan i 1800-talshus, fantastiskt charmigt. Men jag rekommenderar dig, flanders, och cunt att gå på en visning av en nybyggd lägenhet. Makalös standard, 0 kr i renoveringskostnader de 20 första åren, föreningen har 0 kr i kostnad de 30-50 första åren. Prova Liljeholmskajen imorgon söndag och vidga era perspektiv. Vackert sjöläge med utblick över söders nejder. Samma i Hammarbyhamnen, bästa läge med sjöutsikt och tvärbana. Nybyggt är en given kandidat när jag letar lägenhet i Stockholm. Priserna måste dock ner en bit, 80k per kvadrat känns girigt när jag vet att det kostat 40k att bygga + tomten. Ännu värre i Oscars lägenheter + Melodislingan över 100k per kvm. Då köper jag nog hellre gammalt med toppläge på Norr Mälarstrand. De kommer aldrig att sälja.
Jag håller med om att nybyggda lägenheter erbjuder mycket högre trivsel och lägre underhållskostnader men ingen som riktigt gott om pengar funderar på Liljeholmen. Det blir därför lite patetiskt när du dels påstår dig vara riktigt rik, vad har du sagt 50 millar typ, och dels är du intresserad av Liljeholmen. Dessutom har varken du eller din son råd att flytta till Stockholm.
Försök vara lite mer seriös och sluta fantisera ihop berättelser som inte går ihop., din trovärdighet hamnar på noll för alla som läser en del av det du skriver.
Men visst, efter att jag bott i både sekelskifteslägenhet, villa och nyproducerat så håller jag med om att nyproducerat ger högst trivsel. Som alltid ärm det dock viktigt att granska ekonomin i föreningen och själv undviker jag små föreningar som kan vara lite mer amatörmässigt styrda.