2020-08-02, 10:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag har svårt att tro att en 12-åring var där själv på natten. Vi vet ju ingenting. Hon kan ha varit med familjen, motorvägen med trafik från hela landet passerar bredvid som sagt. Kan ju ha stannat där av en slump därmed utan att tänka mer på det. Står ju lastbilar och grejer där dygnet runt vet du.
Vi får väl se vad som framkommer men själv tror inte jag heller hon var, det hade varit extremt konstigt. Kanske hängde med jämnåriga eller något äldre syskon med kompisar. Valfri Donk i landet befolkas av småungar på natten, åtminstone fram till 01-02-tiden. Alltid tråkigt med eng person som dör, men extra sorgligt om det är en flicka helt utan riskbeteende, typ på genomresa med familjen som stannat för lite tanka bil + käk...
Citera
2020-08-02, 10:45
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Märkligt. Hur många skjutningar har vi inte där avsikten är att döda men där offret ändå klarar sig. Sedan dör en oskyldig av en förlupen kula.

Sprayar man 20-30 skott som det ser ut som här är det inte konstigt att något av skotten träffar någon illa. Man har ju träffat skyltar, stenar och allt möjligt ser man ju på bilderna runt teknikerna.
Citera
Medlem
SVT skriver "Hennes vårdnadshavare är underrättade." Betyder det att föräldrarna inte var med? Utgår från att föräldrarna var vårdnadshavare.

Länk:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...borg-en-skadad
Citera
Medlem
Citat:
Vet du det? Nej, det gör du inte. Det går en stor väg där bredvid och donken är öppen dygnet runt. Hon kanske var ute på vägen med familjen och åt med föräldrarna och skulle ut till bilen. Får man inte det i din värld utan att mejas ned med automatvapen till döds? Rikta din ilska rätt, inte innan du vet något om henne eller hennes familj.
En skadad person hittades, skriver media. Det var inte så att en förälder ringde polisen. "Personer hade hört smällar". "Anhöriga underrättade" Låter inte som en nattlig familjeutflykt direkt.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaussian
Kanske är en passerande familj som precis mist ett barn... Turister kanske?

Kanske du har rätt där och de hade ingen susning om att de befann sig i ett särskilt utsatt område.
Då är det en tragedi för familjen!
Vi får se.

Rättelse. Nu framkom det att "Hennes vårdnadshavare är underrättade." Då faller allt i en annan dager.
Kanske flickan umgicks med fel folk och kulan inte var så speciellt förlupen.
"Man blir dom man umgås med"!
Senast redigerad av Erik Öst 2020-08-02 kl. 10:49.
Citera
2020-08-02, 10:46
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Tänk efter nu. Varför befinner sig en TOLVåring utanför donken, bredvid en mack, kl 3 på natten? Jo, av en enda anledning - någon av hennes anhöriga föreslog att dom skulle stanna där för att tanka och käka. Ingen kom på den vansinniga tanken att någon i familjen skulle kunna bli skjuten och dödad där.

Men från nu kommer naturligtvis föräldrar även räkna med den risken i sina framtida reseplaner.

Exakt. Fyfan vad tragiskt! Har själv barn i den åldern och det gör ont i hjärtat att läsa att hon är död. Det kan gå så snabbt.

Måtte alla gängkriminella avskum straffas! Nu får det vara nog!
Citera
Medlem
Konstigt att inte fler reagerar på att en 12-13-årig flicka är ute kl 03.30 på natten!
Får verkligen hoppas att föräldrarna var med och att de bara stannat till för att äta.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tro att en 12-åring var där själv på natten. Vi vet ju ingenting. Hon kan ha varit med familjen, motorvägen med trafik från hela landet passerar bredvid som sagt. Kan ju ha stannat där av en slump därmed utan att tänka mer på det. Står ju lastbilar och grejer där dygnet runt vet du.

Ute och kör med familjen en lördagnatt och väljer att stanna och tanka och äta vid 02/03 just i Botkyrka? Låter ganska osannolikt i mina öron. Finns jättemånga bensinmackar i betydligt behagligare områden, särskilt om man har barnen med sig och det är lördagnatt.
Citera
2020-08-02, 10:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaussian
SVT skriver "Hennes vårdnadshavare är underrättade." Betyder det att föräldrarna inte var med? Utgår från att föräldrarna var vårdnadshavare.

Länk:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...borg-en-skadad

De kan ju ha varit med men de ska ändå underrättas om hon dör? Tror inte det betyder något mer än att de fått veta att deras dotter inte överlevde.
Citera
2020-08-02, 10:47
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det finns flera. Se "Barnen och ungdomarna som blivit gängens oskyldiga offer" (9 november 2018, GT)

Jo men alltså jag menar någon som mördats av en förlupen kula och som inte är släkt/pojkvän eller flickvän/eller ens känner någon av de inblandade. Dvs inte en Petrovic, Warsame eller Hakim.

Fast efter att ha läst lite i tråden känns det som om detta kanske inte är ett sådant fall heller.
Citera
2020-08-02, 10:48
Medlem
En av de värsta skandalerna i svensk historia om hon är 12 år.
Citera
2020-08-02, 10:48
Medlem
Citat:
Man ska kunna vara ute var man vill och när man vill utan att mejas ned med automatvapen. Det är politikernas i sjuklöverns fel att man skapat det här vidriga samhället som man har skapat. Hon kanske var på genomresande på stora vägen bredvid med sina föräldrar och ätit på donken bara? Vet du att hon var där själv? Nej, just det.

Håller såklart med. Men så är det ju inte nu eller hur? Har man då vetskapen om att området är typ top 3 i Sverige de senaste åren för skottlossningar och andra grova brott, vilket knappast kan undgå någon så ser jag det som föräldrars ansvar att hålla sitt barn därifrån.
Skulle du låta din dotter eller son ränna där mitt i lördagsnatten? Den som låter sin 12 åring springa ute oavsett om det är i Botkyrka kommun eller i spillersboda kl 03 en lördagsnatt är ute på hal is.

Visst kan dom vart på resande fot, men samtidigt så gissar jag att restaurangen är stängd och endast drive in är öppen, dvs man stannar i bilen. Visst kan dom tagit en bensträckare på ett stängt donken kl 03.00 en lördagsnatt, men jag gissar bara.

Djupt tragiskt är detta, och önskar förövarna allt ont
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in