2020-08-02, 10:40
Medlem
Bebblischs avatar
Jag kan inte erinra mig att jag läst om något liknande fall i Sverige när ett (förmodat) oskyldigt barn faller offer för gängvåld

Hur många fall har vi i Sverige där personer som inte har samröre med varken BO eller GM har mördats?
Citera
2020-08-02, 10:40
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag kan tänka mig att det hänger mycket ungdomar där, runt Donken. Klart olämplig miljö för kids, såklart, men det är ju hela Stockholm nattetid. Med ett SL-kort kan man ju ta sig precis överallt. Sorgligt oavsett...

Jag har svårt att tro att en 12-åring var där själv på natten. Vi vet ju ingenting. Hon kan ha varit med familjen, motorvägen med trafik från hela landet passerar bredvid som sagt. Kan ju ha stannat där av en slump därmed utan att tänka mer på det. Står ju lastbilar och grejer där dygnet runt vet du.
Citera
2020-08-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Motorvägen går ju för bövelen bredvid. Trafik från hela Sverige upp och ned passerar där.

Kanske är en passerande familj som precis mist ett barn... Turister kanske?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag kan tänka mig att det hänger mycket ungdomar där, runt Donken. Klart olämplig miljö för kids, såklart, men det är ju hela Stockholm nattetid. Med ett SL-kort kan man ju ta sig precis överallt. Sorgligt oavsett...

Hon kan ha stannat där med sin familj för att äta.

Löfven är en satans barnmördare.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Man får inga straff för man innehar automatvapen i Sverige, polisen stoppade några Somalier på Bällstavägen med 5 Ak 47 , dom gick fria.

Har du någon länk angående detta fall på flashback eller i media?
Citera
Medlem
Frågan är om det fanns någon måltavla eller bara några som åkt förbi och skjutit för skojsskull mot tex McDonalds skylten som i Sollentuna för nån månad sedan och lyckats träffa flicka från senestrande familj som stannat till på macken för kisspaus eller liknande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Ursäkta? En tolvåring som är "ute och springer"? Vid en bensinmack? Nej, knappast. Hon tillhörde väl ett sällskap som stannade till med sin bil, för att tanka och käka på donken. Så klart. Precis som alla andra tolvåringar som befinner sig vid en mack och donken, kl 03 en natt. Det kunde lika gärna ha varit någon tolvåring i din släkt.

Ja precis. Macken är väl dygnet runt öppen och McD är ju öppen. Den ligger vid E4 och den har många bostäder ikring sig i närområdet.
Citera
2020-08-02, 10:43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaussian
Kanske är en passerande familj som precis mist ett barn... Turister kanske?

Kanske. Eller inhemskt resande i Sverige på väg bort eller hem från semester.

Det är en stor väg med den mesta av trafiken upp och ned genom landet, så man ska nog passa sig för att säga saker om detta innan man vet hur och varför hon var där.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Har du någon länk angående detta fall på flashback eller i media?

I januari greps tre tonåringar i en taxi på väg till Hässelby. I bagaget hade de väskor med fem automatvapen, fem magasin och 379 skarpladdade patroner, som de hämtat i Vårby gård. Ett synnerligen grovt vapenbrott? Inte enligt Högsta domstolen, rapporterar SVT Nyheter.

https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...WCjq@HSKeR5iA/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mycket märkligt att en 12-13-årig tjej är ute och ränner 03.30 en lördagnatt. Var f*n var föräldrarna? Fulla? Nerknarkade? Eller låg bara och sov och hon smet ut? Fy fan, det går för långt när gängbråk och dödligt våld drabbar barn.

Tänk efter nu. Varför befinner sig en TOLVåring utanför donken, bredvid en mack, kl 3 på natten? Jo, av en enda anledning - någon av hennes anhöriga föreslog att dom skulle stanna där för att tanka och käka. Ingen kom på den vansinniga tanken att någon i familjen skulle kunna bli skjuten och dödad där.

Men från nu kommer naturligtvis föräldrar även räkna med den risken i sina framtida reseplaner.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Märkligt. Hur många skjutningar har vi inte där avsikten är att döda men där offret ändå klarar sig. Sedan dör en oskyldig av en förlupen kula.
Citera
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Jag kan inte erinra mig att jag läst om något liknande fall i Sverige när ett (förmodat) oskyldigt barn faller offer för gängvåld

Hur många fall har vi i Sverige där personer som inte har samröre med varken BO eller GM har mördats?
Det finns flera. Se "Barnen och ungdomarna som blivit gängens oskyldiga offer" (9 november 2018, GT)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in