Citat:
Ursprungligen postat av
Undrande1967
Visst kan man manipulera människor under vissa omständigheter, t ex det som hände i Knutby, liknande saker har hänt i andra sekter.
Skillnaden är att det tar lång tid att få människor att göra vissa saker, som i Knutby med Sara.
Carita hade varit ihop med honom några månader innan hon började begå övergrepp, helt säkert förgrep de sig på barnen när de bodde ihop. Det finns inte en möjlighet att de levde ett helt normalt familjeliv de gånger de bodde ihop och i samma ögonblick som de flyttade isär så började övergreppen igen. Tyvärr finns det ju inga bevis, även om Carita själv säger att CA förgrep sig på sonen i duschen.
Läs vad aset skriver på sin Instagram, det där är inget svag, knäckt liten varelse.
Hon är stark och vet vad hon vill ha, kosta vad det kosta vill.
Hon slänger sig med ordspråk och på i alla fall ett ställe står det ungefär - vill du ha mig, så får du ta mig som jag är.
Var har all jäkla jämställdhet tagit vägen, vi kvinnor ska vara likvärdiga männen, vi klarar samma saker som män och dessutom är vi kvinnor inga svaga hjälplösa våp som blir livrädda för att en "man" blir och därför kissar på våra älskade barn om "mannen" vill det.
Jag skrev just det att det tar längre tid att få en sådan kontroll över en person.
Självklart ska kvinnor ställas till svars för vad dem gör även om det är jäkligt lätt för en kvinna att komma undan för vi som samhälle har så förbannat svårt att tro illa om en kvinna.
Tro mig jag vet. Har levt med sådana monster till kvinnor som är helt utan känslor men ändå kommer undan genom att själva spela offer inför sina vänner familj osv.
Om någon är stark och självsäker pga va personen skriver tror jag inte man kan avgöra. Människor ljuger. Hon kanske ville bli sedd som en stark person och spelade det. Även om hon gjort allt de här utan påverkan kan jag säga att en sådan här person är absolut inte en stark person.
Sådana här personer är fegisar och riktigt lömska