2020-08-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
ja hennes försvarsinlägg var bland de sjukaste jag läst. Men det märktes med tydlighet att hon företrädde familjens syn på CAs oskuld. Det är vidrigt att de förnekar FUPen och inte har en tanke på barnen. Misstänker att hon fått påtryckningar av familjen att ta bort det eftersom de på fullt allvar tror att CA kan frias i HR
Vart kan man läsa dettaförsvarsinlägg? Citera gärna
Citera
2020-08-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Läs fup:en igen. Killarna var helt chockade och åkte till den enes mamma och visade henne.
Folk är så jäkla stora i käften och dömande. Två unga killar tror de ska fä se vanlig porr och får syn på Carita förgripa sig på dessa små barn.

Jag har passerat 50 årstrecket och även om jag hört hemska poddar och läst fup:ar här på flashback, så blev jag helt chockad och jävligt äcklad när jag läste det där första sakframställan. Jag klarade några datum, sen tittade jag bara på bevissammanfattningen i slutet på akten. Det tog ett par veckor innan ångest släppte, så jäkla hemskt att läsa och detta såg killarna, den ene var tvungen att kräkas.
Människor i chock funkar inte alltid rationellt.

Jag är bara så tacksam över att dessa killar tänkte klart och lämnade in datorn. De hade lika gärna kunnat struntat i det och då hade pojkarna fortfarande varit utsatta idag. I mina ögon är de hjältar i vilket fall som helst och som du säger; människor i chock funkar inte alltid rationellt. Det här är något av det värsta fall jag har läst om Helt ofattbart och ångestframkallande!
Citera
2020-08-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awezAE/kvinna-begars-haktad-for-barnvaldtakt

Någon som har mer information?

--------------------

Länk till FUP, tingsrättsdom, med mera: (FB) Jönköping - 25 åring Kvinna häktad - grov våldtäkt mot barn, november 2019

/Mod

Är det samma som denna?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPK4rX/tobias-och-christoffer-avslojade-pedofilmisstankt-mamma?fbclid=IwAR2URZ-_Krl3UkAQjjJ8flS4MzlAY7oPZFZ hwUlwaa5s0I2pCk4dpwnzAhY

Känns som om de snokade på datorn utan hennes tillåtelse
Citera
2020-08-01, 20:21
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Vart kan man läsa dettaförsvarsinlägg? Citera gärna

Hon lade säkert in 20 kommentarer, hur sjuka som helst. Du får leta bak i tråden eftersom det fanns de som citerade. Hon har ju nu tagit bort allt och raderat sin FB profil.
Men hon menade bland annat på att polisen planterat bevis och hon kallade alla för efterblivna
Citera
2020-08-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nej, hon fick inte maxstraff och det kan mycket väl skärpas i hovrätten med ett par år.
Nej aldrig att de kommer skärpa straffet, de kommer snarare sänka det till typ mellan 4-6 år.
Tyvärr är det så svensk rättvisa fungerar, det är mer kriminellt att sjuta en varg än att våldta småbarn.
Citera
2020-08-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hon lade säkert in 20 kommentarer, hur sjuka som helst. Du får leta bak i tråden eftersom det fanns de som citerade. Hon har ju nu tagit bort allt och raderat sin FB profil.
Men hon menade bland annat på att polisen planterat bevis och hon kallade alla för efterblivna
Jag har läst fup och ströläst tråden MEN har missat detta helt så om någon kan citera dessa inlägg vore jag väldigt tacksam.
Vad ska jag söka efter för att hitta dem?
Citera
2020-08-01, 20:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Är det samma som denna?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPK4rX/tobias-och-christoffer-avslojade-pedofilmisstankt-mamma?fbclid=IwAR2URZ-_Krl3UkAQjjJ8flS4MzlAY7oPZFZ hwUlwaa5s0I2pCk4dpwnzAhY

Känns som om de snokade på datorn utan hennes tillåtelse

Tja det kan ju diskuteras. Hon tänkte sälja datorn utan CA vetskap för att få pengar. Hon till och med hävdade i flera polisförhör att hon faktiskt sålt datorn till en av killarna för 400kr. Hon ville polisen skulle kolla hennes swish att hon fått in pengarna. När CA fick reda på att datorn var borta så blev han ju skogstokig
Citera
2020-08-01, 20:27
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Jag har läst fup och ströläst tråden MEN har missat detta helt så om någon kan citera dessa inlägg vore jag väldigt tacksam.
Vad ska jag söka efter för att hitta dem?
i inlägg 4040 står en del men inte allt
Citera
2020-08-01, 20:38
Medlem
UT64s avatar
Så denna Angeline Erlandsson från Nässjö är alltså sambo till Christian Ambjörnssons bror. Michael Ambjörnsson. Och ser det som sin plikt att försvara pedofilen Christian? Nässjö verkar mer och mer som ett riktigt k-kställe.
Citera
2020-08-01, 20:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Vedervärdig läsning fuppen. En liten tröst var ändå att läsa förskolepersonalens förhör. Pojken verkade trivas bättre med sin pappa, pappan verkade intresserad av sin sons dag på dagis. Till skillnad från mamman som verkade mer kall och ointresserad. Pojkens pysselalster var oftast till pappan också. Då hoppas/tror jag att han och lillebror har det kärleksfullt och bra med sin pappa idag.
Men fy fan vilken jäkla chock att få reda på vad mamman gjort. Hur hade man själv reagerat om man fick reda på nåt sånt vidrigt? Och om soc senare börjar prata om besöksrätt för pedddoföräldern?!

Det är hårt med sådant där och definitivt stenhårt i det här ärendet, mamman kommer inte få träffa barnen förrän dom är myndiga och möjligtvis själva vill träffa henne.
Låter mycket bra att det verkar finnas en bra pappa! Då finns nämligen ännu mindre anledning att involvera mamman i framtiden.
Citera
2020-08-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Visst kan man manipulera människor under vissa omständigheter, t ex det som hände i Knutby, liknande saker har hänt i andra sekter.
Skillnaden är att det tar lång tid att få människor att göra vissa saker, som i Knutby med Sara.
Carita hade varit ihop med honom några månader innan hon började begå övergrepp, helt säkert förgrep de sig på barnen när de bodde ihop. Det finns inte en möjlighet att de levde ett helt normalt familjeliv de gånger de bodde ihop och i samma ögonblick som de flyttade isär så började övergreppen igen. Tyvärr finns det ju inga bevis, även om Carita själv säger att CA förgrep sig på sonen i duschen.

Läs vad aset skriver på sin Instagram, det där är inget svag, knäckt liten varelse.
Hon är stark och vet vad hon vill ha, kosta vad det kosta vill.
Hon slänger sig med ordspråk och på i alla fall ett ställe står det ungefär - vill du ha mig, så får du ta mig som jag är.

Var har all jäkla jämställdhet tagit vägen, vi kvinnor ska vara likvärdiga männen, vi klarar samma saker som män och dessutom är vi kvinnor inga svaga hjälplösa våp som blir livrädda för att en "man" blir och därför kissar på våra älskade barn om "mannen" vill det.

Jag skrev just det att det tar längre tid att få en sådan kontroll över en person.

Självklart ska kvinnor ställas till svars för vad dem gör även om det är jäkligt lätt för en kvinna att komma undan för vi som samhälle har så förbannat svårt att tro illa om en kvinna.

Tro mig jag vet. Har levt med sådana monster till kvinnor som är helt utan känslor men ändå kommer undan genom att själva spela offer inför sina vänner familj osv.

Om någon är stark och självsäker pga va personen skriver tror jag inte man kan avgöra. Människor ljuger. Hon kanske ville bli sedd som en stark person och spelade det. Även om hon gjort allt de här utan påverkan kan jag säga att en sådan här person är absolut inte en stark person.

Sådana här personer är fegisar och riktigt lömska
Citera
2020-08-01, 20:57
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är hårt med sådant där och definitivt stenhårt i det här ärendet, mamman kommer inte få träffa barnen förrän dom är myndiga och möjligtvis själva vill träffa henne.
Låter mycket bra att det verkar finnas en bra pappa! Då finns nämligen ännu mindre anledning att involvera mamman i framtiden.

Lilla hjärtats mor får ju träffa minst ett av de barn som fortfarande är i livet, och hennes dom har inte ens fallit än (kommer väl bli vållande till annans död genom oaktsamhet), och det är en kvinna som jag trodde aldrig skulle få träffa de barn som lever.

Så hur hårt det är, verkar variera enormt. Hoppas att detta blir ’definitivt stenhårt’ som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in