”VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD MELLAN EN PEDOFIL OCH EN FÖRÖVARE?
Pedofili är i första hand en sexuell störning som innebär ett varaktigt sexuellt intresse för barn som inte kommit in i puberteten, eller som befinner sig i tidig pubertet. Detta kan visa sig i fantasier, impulser och ibland, men inte alls alltid, i faktiska sexuella övergrepp mot barn.
Begreppet förövare av sexövergrepp mot barn beskriver däremot alla som just begått ett eller flera sexuella övergrepp mot ett barn. Det kan vara en person med pedofil störning men minst lika ofta någon som inte varaktigt tänder sexuellt på barn. Det finns nämligen ungdomar och vuxna som begår övergrepp på barn när “tillfälle ges”. Det kan till exempel handla om övergrepp som begås utomlands eller på nätet där förövaren kanske upplevt sig befriad från den egna familjen, vänkretsen och samhällets moraliska kontroll och krav.”
https://www.ecpat.se/blogg/2016/12/14/vad-aer-egentligen-en-pedofil
Carita är en förövare. En sexualbrottsling. En våldtäktskvinna.
Ett vider och avskum som aldrig bör få tillbaka vårdnaden om sina barn.
Men jag tror inte att hon är pedofil.
Jag såg några exempel på ”jamen det finns ju gränser för vad man går med på. En trekant är väl en sak, men barnvåldtäkter utför man bara om man är pedofil”.
Om vi tänker såhär då; du är kvinna, och går med på att ha en trekant eftersom din kille vill det. Ni bjuder in en annan kvinna och trekanten blir av. Innebär det då att du är lesbisk?
Enligt det resonemanget som förs, så måste det ju innebära att en kvinna som har sex med en annan kvinna - oavsett omständigheter - är lesbisk..?
Och ja - det finns gränser. Min gräns går redan innan trekanter, men alla sätter sina egna gränser, och Carita tyckte uppenbarligen att en trekant med en annan kvinna var otänkbart, och ansåg det lättare att våldta sina egna barn.
Hur sjukt, orimligt och orealistiskt det än är så var det bevisligen så hon tänkte.
Enligt mig gör det henne ännu farligare än en pedofil. Att genomföra dessa våldtäkter i utbyte mot att få Christians kärlek, är något av det stördaste jag hört på länge.
Som någon skrev: om CA hade bett henne ha sex med djur så hade hon gjort det, om CA hade bett henne äta bajs så hade hon gjort det.
Man kan ju önska att CA hade bett henne hoppa framför ett tåg, men nu är hans böjelse sexuella övergrepp på barn.
Vem vet vilken kille hon blir ihop med när hon kommer ut? Jag är iaf övertygad om att vad han än gillar, så kommer även Carita gilla det.