2020-08-01, 10:37
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Lite off-topic. Hur kan jag se historik på en aktie längre bak än 3 år? På Avanza kan jag inte gå längre än 3 år. Vill kunna se historik från start till nutid i en och samma graf

Ange datum manuellt istället för de fördefinierade värden som finns.
Citera
2020-08-01, 12:05
Medlem
ReedMes avatar
Russia preparing mass vaccination against coronavirus for October
MOSCOW (Reuters) - Russia’s health minister is preparing a mass vaccination campaign against the novel coronavirus for October, local news agencies reported on Saturday, after a vaccine completed clinical trials.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-russia-vaccine-idUSKBN24X3KO?taid=5f2525bdf1042a00013d2e3c&utm_ca mpaign=trueAnthem:+Trending+Content&utm_medium=tru eAnthem&utm_source=twitter

Ryssarna verkar vinna racet. Kan vi se uppgångar på börsen nästa vecka?

Edit: Helgterminerna rör sig knappt. Tilliten till ryssarna verkar vara låg.
Senast redigerad av ReedMe 2020-08-01 kl. 12:10.
Citera
2020-08-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Zuckerberg har lite "tur", numera är hans starka argument mot att USA och andra bestraffar facebook TikTok. "Se på dem, vi har inte monopol". Inget av mina 5 barn 11-23 kör facebook sedan flera år. De yngsta kör TikTok. Lustigt nog har detta faktum inte alls påverkat aktiekursen utan facebook har tvärtom ATH, alltså ett högre värde än när det endast fanns facebook. Jag köper inte tech, men hade jag gjort det hade jag varit lite nervös hur en konkurrent som TikTok så fort får upp 300M användare, vilket rimligen påverkar användningen av facebook negativt. Corona var naturligtvis positivt för Facebook, men den effekten kommer snabbat att klinga av.

Facebook har nästan fördubblats sedan botten 20 mars och gått upp 50% på tre år.

Vad dillar du om? Tiktok och Facebook är inte samma sak. Lite som att säga att Tesla borde vara nervösa nu när Byggmax sålt så bra under Corona...
Citera
2020-08-01, 17:00
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Hur tror ni Dollarn kommer att Utvecklas under året och när är det lämpligt att börja investera i amerikanska aktier kom kronan försvagas inom kort? Jag funderar nämligen på att gå in i Tesla och eller Amazon
Citera
2020-08-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Hur tror ni Dollarn kommer att Utvecklas under året och när är det lämpligt att börja investera i amerikanska aktier kom kronan försvagas inom kort? Jag funderar nämligen på att gå in i Tesla och eller Amazon

Vi har en dollar försvagning nu. Även om dollarn forfarande är stark. Den var fortfarande mycket svagare i början av 2018. Men långt kvar till så lågt var 2008 - 2011.

Vi har en katastrof spridning av Corona i USA, samtidigt sedelpress går för fullt. Stora frågan kommer FED gå så långt som minusränta även om dom sagt dom inte vill göra det.

Ser man till guld rusar är det en indikator hur folk tror på ekonomin.
Citera
2020-08-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus

Amazon är en sån raket att kursuppgången krossar valutaeffekten oavsett när du köper. Tesla är väl mer tveksamt, när ska man köpa den? Inte alls tycker jag.

Dollarn har gått katastrof mot kronan sen Mars men Amazon har gått upp så mycket att effekten är helt försumbar. Det har iofs Tesla också men där ser vi en avmattning.
Citera
2020-08-01, 19:42
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G22G5
Vad dillar du om? Tiktok och Facebook är inte samma sak. Lite som att säga att Tesla borde vara nervösa nu när Byggmax sålt så bra under Corona...
Om tiktok tar 500 miljoner timmar av facebooks användare, är det bra eller dåligt för facebook?

Tror inte du har provat tiktok? Inte jag heller. Men jag kan se att Tiktok ersätter både insta, facebook och youtube för min 11-åring. Kolla vad barnen gör så ser du vad som gäller på nätet om 1-3 år.
Citera
2020-08-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om tiktok tar 500 miljoner timmar av facebooks användare, är det bra eller dåligt för facebook?

Tror inte du har provat tiktok? Inte jag heller. Men jag kan se att Tiktok ersätter både insta, facebook och youtube för min 11-åring. Kolla vad barnen gör så ser du vad som gäller på nätet om 1-3 år.

Det går inte så bra för dina björnar? Tror likt många andra att du är en mytoman.

Hade man tvärtom följt trenden och köpt tesla, Amazon och Facebook hade man varit rik idag.

Något ras i sikte är det inte. Mest troligt en stilje framöver.
Citera
2020-08-01, 20:37
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
Det går inte så bra för dina björnar? Tror likt många andra att du är en mytoman.

Hade man tvärtom följt trenden och köpt tesla, Amazon och Facebook hade man varit rik idag.

Något ras i sikte är det inte. Mest troligt en stilje framöver.
Mina bear ligger +-0, Stockholmsbörsen har gått sidledes en månad.

Vad köpte du själv senast? Och när ska du sälja? Om du inte köpt någonting, jag klarar också att titta bakåt 3 månad och se vad som gått upp mest och skriva ett inlägg här. En boost för ett litet ego kanske.

Den här artikeln var intressant. Den visar att 1000-tals svenska småsparare köpt Amazon Facebook m.m. de senaste månaderna:
https://www.gp.se/ekonomi/svenskar-flockas-kring-hajpade-techj%C3%A4ttar-1.31851157

Om något liknande inträffat i många västländer så förklarar detta den överdrivna uppgången i US-tech. De fem stora tech-bolagen står numera för 24% av S&P500 vilket är oerhört högt. Inga bolag har någonsin haft samma dominans i ett så stort index. Alla globalfonder har numera 20% av sina pengar i topp-5-tech, det högsta någonsin.
Citera
2020-08-01, 21:01
Medlem
Först Huawei och nu Tiktok, Trump vill förbjuda Tiktok. USA är så rädda då deras flaggskepp får lite konkurrens. Sedan påstår de sig stå för kapitalism och fri handel etc. Yeah right. De är mer kommunister än vad kina är.
Citera
2020-08-01, 22:35
Medlem
Min target på 1713 för OMX nåddes i torsdags (low var 1712) och under fredagen togs den ut vilket bäddar för fortsatta fall ner till 1671-1678.

Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Det är en sättning på gång så det blir turbulent nu framöver. Man gör bäst i att shorta uppgångar. Min target för OMX är 1713 i första hsnd.
Citera
2020-08-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
De är mer kommunister än vad kina är.

Kan vara det dummaste jag läst. Utveckla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in