2020-08-01, 17:14
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Intressant. Kan du ge exempel utan att nämna namn?
Du kan väl tänka dig bara.. DIFs omröstning om Reinfeldt som inte blivit av ännu är ju samma sak men mildare.

Det kastas hårda ord mellan folk o är det ngn som röstar fel då jävlar. Då är det läge att byta läktare elr kolla teve nästa säsong.
Citera
2020-08-01, 17:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Gick ju bra.

PK, Berg, Witry och Ulvestad tar plats i de flesta lag. Lägg därtill Une, Augustinsson, Karlström och Holmberg.

Helt OK.

F.ö. anser jag att vi måste värva nån i stil med Irandust/Ba, eh.. houi? Stavning? Nån irrationell jävel som som drar två spelare samt en lagdel och sätter fart framåt. Saknas enormt.

Nu får vi spela skadeskjutet med Edwards, Walker och Holmberg i den positionen.

Två första är mittfältare och sistnämnda forward.
Citera
2020-08-01, 17:22
Medlem
Rodimusprimes avatar
Dubbelpost
Citera
2020-08-01, 17:23
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Du kan väl tänka dig bara.. DIFs omröstning om Reinfeldt som inte blivit av ännu är ju samma sak men mildare.

Det kastas hårda ord mellan folk o är det ngn som röstar fel då jävlar. Då är det läge att byta läktare elr kolla teve nästa säsong.
Menar du allvar nu eller?

Hur många är det på stämman ungefär?
Citera
2020-08-01, 17:23
Medlem
Falkenberg har alltså vunnit bägge sina matcher i år på bortaplan och bägge mot Ö-lagen. Man kanske inte ska underskatta dom ändå.
Citera
2020-08-01, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Falkenberg har alltså vunnit bägge sina matcher i år på bortaplan och bägge mot Ö-lagen. Man kanske inte ska underskatta dom ändå.

Falkenberg skall absolut inte underskattas. Dom har ju visserligen vänt en del "förluster" till oavgjort i slutet av matcherna. Men dom har även förlorat flera segrar i absoluta slutet av sina matcher. Dom hade nog förtjänat att ha några poäng till.
Citera
2020-08-01, 17:31
Medlem
Stabil och relativt bekväm seger. Häcken var sämre än vad jag trodde. Tror det kommer stå mellan Norrköping, Malmö och DIF. Vi har börjat tugga igång nu.

Peking har ju börjat tappa lite poäng här och var också. Hoppas Mjällby kan ta åtminstone en poäng på måndag.
Citera
2020-08-01, 17:41
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:

Trodde politik och sådana grejer var ett okänsligt ämne inom DIF. Vad är den allmäna uppfattningen om Reinfeldt hos DFG respektive NSS?
Citera
2020-08-01, 17:49
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Menar du allvar nu eller?

Hur många är det på stämman ungefär?
Ärligt så är Gnaget värre än DIF när det kommer till såna här saker. Ganska klart med tanke på att de haft känsligare aktioner senaste åren.

Nu är det ju lugnt i Djurgårn med tanke på omständigheterna, haft stålbad ekonomiskt som alla köpte, lite budgettrupper o guld helt jävla oväntat på det. Men att rösta in ReinfeldtHoran i styrelsen i HögerDjurgårn finns inte på kartan.

På nätet o twitter var det civiliserat före där vissa Östermalmsprofiler var pro Reinfeldt.. folk vet vilka de är o det sköts snyggt genom vanlig argumentation under ordnade former. Men om det blir en lite ordnad aktion där man ska ha enad front inom olika läktarkulturer så är det hårda bud ibland.

Nu är jag oerhört mkt emot Reinfeldt, skulle bli fel fokus i media etc.. även om hans eventuella kontakter kanske skulle ge ngn fördel i ngt.

Men om folk röstar fel o beslutet skulle gå emot så är det kanske bäst att stanna hemma ett år elr två. Samma om ex en fraktion på ståplats skulle rösta emot .. då kan det bli väldigt jobbigt för de.

Omröstning om Reinfeldt gissar jag skulle ha dragit ett par hundra. Lite beroende på hur många man tror skulle gått dit o röstat ja. Då hade nej-sidan kommit flera.
Citera
2020-08-01, 17:51
Medlem
Pancevs avatar
Då menar jag inte en vanlig säsongare som är Östermalmsmoderat. De får rösta hur de vill. Men om det är läktarprofiler ...
Citera
2020-08-01, 17:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Trodde politik och sådana grejer var ett okänsligt ämne inom DIF. Vad är den allmäna uppfattningen om Reinfeldt hos DFG respektive NSS?
Öppna era hjärtan är uppfattningen. Alltså en landsförrädare av stora mått.

Ja det har varit väldigt lugnt länge. Men grupperna är ganska homogena utan massa extremister
Citera
2020-08-01, 17:55
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Öppna era hjärtan är uppfattningen. Alltså en landsförrädare av stora mått.

Ja det har varit väldigt lugnt länge. Men grupperna är ganska homogena utan massa extremister
OK, jag tackar för svaret. Jag har givetvis egna politiska åsikter men förstår också att de inte är relevanta i den här diskussionen, eftersom jag inte är DIF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in