2020-08-01, 12:46
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Yapp. Det är konstaterat att hon inte strypts gm att tungbenet var intakt. Hon var också ute på balkongen och ”sökte” räddning/hjälp.

Att hon var ute på balkongen är så sorgligt. Hon försökte verkligen fly, få hjälp och överleva misshandel. Kanske var hon redan blind på ett öga och knivhuggen då. Antagligen förvirrad och panikslagen... han drar in henne igen och misshandeln fortsätter 😭
Citera
2020-08-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Att hon var ute på balkongen är så sorgligt. Hon försökte verkligen fly, få hjälp och överleva misshandel. Kanske var hon redan blind på ett öga och knivhuggen då. Antagligen förvirrad och panikslagen... han drar in henne igen och misshandeln fortsätter 😭
Skadorna på ögat uppkom tydligen EFTER döden enligt fupen.
Citera
2020-08-01, 12:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Okej ja det var väl en tröst då... men hemskt ändå. Stackars Wilma. Köttbitarna och fett och blod som kletats här och var slog han väl av henne när hon levde kan man tänka...
Citera
2020-08-01, 12:53
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Försvaret måste jobba på menar du väl?

Nej, jag menar att åklagaren ska använda tiden väl till att dubbelkolla allt, leta fler ledtrådar och stärka sitt åtal så gott det bara går. TR är som att fråga de lokala a-lagarna vad dem tror om olika design alternativ för SpaceX. HR är något helt annat.
Citera
2020-08-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Nej, jag menar att åklagaren ska använda tiden väl till att dubbelkolla allt, leta fler ledtrådar och stärka sitt åtal så gott det bara går. TR är som att fråga de lokala a-lagarna vad dem tror om olika design alternativ för SpaceX. HR är något helt annat.
Jaja låt oss se hur det går jag är inte orolig.
Citera
2020-08-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag skulle gärna skicka dig en peng för besväret.
Då måste man nog Swisha men då fungerar tyvärr inte anonymitet all världens väg...

Det jämnar ut sig... jag har ju tankat FUP och sluppit betala den så det är ingen fara. Däremot i Wesström-fallet så förstår jag att insamling är mer nödvändig... kostade väl 7000 spänn om jag minns rätt 🤗
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Man hade ju önskat att dessa inlägg hade kunnat avta efter en fällande dom, men tyvärr...

Alla som faktiskt satt sig in i materialet vet att det finns otroligt mycket bevis och inte något öht som talar emot åtalets händelseförlopp. Om inget nytt, fantastiskt kommer fram, blir han säkerligen dömd öven i HR.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Okej ja det var väl en tröst då... men hemskt ändå. Stackars Wilma. Köttbitarna och fett och blod som kletats här och var slog han väl av henne när hon levde kan man tänka...
Jag tror han knivskar henne, men inte dödligt, i början. Mitt underlag för det är att hon skvätt muskelvävnader på väggar och tv-bänk. Hon skrek också länge och högt enligt grannarna. När hon föll så tror jag han slog henne i huvudet för att ev ta död på henne och kanske ytterligare knivhugg på kroppen så hon avled. Att hon låg ner visar blodbilden på tv-bänken som är låg och där besudlingar hamnat också.
Citera
2020-08-01, 13:03
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Man hade ju önskat att dessa inlägg hade kunnat avta efter en fällande dom, men tyvärr...

Alla som faktiskt satt sig in i materialet vet att det finns otroligt mycket bevis och inte något öht som talar emot åtalets händelseförlopp. Om inget nytt, fantastiskt kommer fram, blir han säkerligen dömd öven i HR.

Låter bra, men man kan aldrig vara nog försiktig.
Citera
2020-08-01, 13:06
Medlem
Citat:
Så du fick samtliga ljudfiler för 120 spänn? Toppen! En fråga: är det exakt samma som YT har, eller har YT på något sätt valt ut vad de skall lägga ut?

Det verkar va precis samma, dock fick jag inte slutpläderingarna på mitt USB... de brukar uteslutas av någon anledning 🤔. Domen följde också med som PDF.

YT verkar foga ihop några av de kortare förhören dock så deras filer blir färre i antal.
Den här gången blev det ju rätt försenat och krångligt för alla att lyssna på T-förhören så därför ladda jag upp dem åt alla.

Har själv väntat på att höra hans version efter att bara läst liverapporteringen i Bohusläningen.
Fördelen att ha nedtankat eller på USB är ju att om YT väljer att stänga ner har man kvar dem på fil om man vill lyssna mera.
Citera
2020-08-01, 13:09
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:

Just det. EFTER döden.

Ett raseri utan dess like.

Ungefär som mordet i Lövgärdet för ett tag sedan. 66 knivhugg efter misshandel.
Det finns ett annat mord, kommer inte ihåg när eller var men då handlade om minst 50 knivhugg.

Det är helt jevla sjukt som folk kan bli. Förmodligen är det drog relaterat, tror jag.

https://samnytt.se/man-med-oklar-alder-doms-till-ungdomvard-for-mord-med-66-knivhugg/

https://samnytt.se/overfoll-kvinna-med-13-knivhugg-gangkriminell-yngling-doms-till-fangelse/

https://samnytt.se/ahmed-slapade-ivag-och-valdtog-gratande-nioaring-under-knivhot-ska-doda-din-familj/

https://samnytt.se/tre-afghaner-begars-haktade-for-knivavrattning-pa-buss-kan-inte-utvisas/

Var i H-E är vi på väg
Citera
2020-08-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westerluma
Det verkar va precis samma, dock fick jag inte slutpläderingarna på mitt USB... de brukar uteslutas av någon anledning 🤔. Domen följde också med som PDF.

YT verkar foga ihop några av de kortare förhören dock så deras filer blir färre i antal.
Den här gången blev det ju rätt försenat och krångligt för alla att lyssna på T-förhören så därför ladda jag upp dem åt alla.

Har själv väntat på att höra hans version efter att bara läst liverapporteringen i Bohusläningen.
Fördelen att ha nedtankat eller på USB är ju att om YT väljer att stänga ner har man kvar dem på fil om man vill lyssna mera.
Du ska ha stort tack för nedladdningen. Misstänker att åtminstone hälften av tråddeltagarna satt och lyssnade på din nedladdning igår eftermiddag.

Ang pläderingarna försökte jag få ut dessa på pdf. Jag fick inte ut dom, då man sa att detta var arbetsmaterial. Lite förvånad att de kom ut i ljudfil till YT. För det verkar enligt rubriken på en av deras filer att de innehåller pläderingarna. Har inte lyssnat på dom dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in