2020-08-01, 00:55
Medlem
Scrip7s avatar
Lite info om undersökningarna. I varje marknadsundersökning som görs, så frågar man fler demokrater än vad man frågar republikaner. Det är på grund av att det finns fler som kallar sig för demokrat än republikan. När det gäller aktiva röster i valet, så är det mer troligt att en demokrat inte röstar jämfört med att en republikan inte skulle rösta. Därmed så kommer inte de flesta undersökningar vara korrekta.
Man trodde faktiskt att folk skulle ha lärt sig det från förra valet där en majoritet av alla undersökningar talade om en Clinton vinst, och vissa även om rekordvinster för henne.

Det gäller båda sidor. Ignorera alla valundersökningar. De betyder ingenting.
2020-08-01, 00:59
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet är bara de normalt begåvade Trump fansen från förra valet har vaknat och överger han en efter en!!
Precis! Pålitliga och hängivna republikanska väljare lämnar honom i drivor, det är fråga om en bokstavlig #walkaway (som sekteristerna i vanlig ordning försökte projicera på sina motståndare: (FB) Är #Walkaway slutet för demokraterna? Tusentals lämnar det demokratiska partiet!).
https://www.nytimes.com/2020/07/30/opinion/trump-delay-election-coronavirus.html
Citat:
I have voted Republican in every presidential election since 1980, including voting for Donald Trump in 2016.

But I am frankly appalled by the president's recent tweet seeking to postpone the November election. Until recently, I had taken as political hyperbole the Democrats' assertion that President Trump is a fascist. But this latest tweet is fascistic and is itself grounds for the President's immediate impeachment again by the House of Representatives and his removal from office by the Senate.
2020-08-01, 01:02
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja Rasmussen rapporterar inte Svarta/vita mm i sina dagliga pollar så var right wing bloggaren hittar detta är ett mysterium.

Deras dagliga pollar ser ut som ett kardiogram på en patient med massor av kokain och meth och ointressanta, men över en period så kan de vara, men räkna alltid med övervikt Donald:

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_jul31
Tack för svar. Se här putte, så svarar man på en fråga. Ok organet du verkar ha rätt i att Rasmussens inte rapporterar svarta/vita, iallafall av det jag kunde se på deras hemsida. Var precis inne och kollade på deras sida och deras fredags undersökning visade dock detta:
Citat:
Friday, July 31, 2020

The Rasmussen Reports daily Presidential Tracking Poll for Friday shows*that 50% of Likely U.S. Voters approve of President Trump’s job performance. Forty-eight percent (48%) disapprove.

Så ja, inget om svarta vs vita. Och som du skriver - så vart fan fick den idioten det ifrån. Tack för att du redde ut det iallafall. Jag är inne och läser på en sida som samlar alla nyheter om trump och däri är det nyheter ifrån alla nyhetsmedier. Så du förstår vart jag får mina nyheter ifrån putte, så du kan slippa gråta i framtiden om att jag bara följer Trump vänliga nyhetsidor. Jag hittar mina nyheter på - https://www.newsnow.co.uk/h/Hot+Topics/Donald+Trump

Varsågod putte, då det är en bra sida som samlar nyheter om allt och ifrån hela världen.
2020-08-01, 01:05
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Lite info om undersökningarna. I varje marknadsundersökning som görs, så frågar man fler demokrater än vad man frågar republikaner. Det är på grund av att det finns fler som kallar sig för demokrat än republikan. När det gäller aktiva röster i valet, så är det mer troligt att en demokrat inte röstar jämfört med att en republikan inte skulle rösta. Därmed så kommer inte de flesta undersökningar vara korrekta.
Man trodde faktiskt att folk skulle ha lärt sig det från förra valet där en majoritet av alla undersökningar talade om en Clinton vinst, och vissa även om rekordvinster för henne.

Så du tror man skapar en undersökning utan att väga resultatet och inte ändra hur man väger de siffror man får in?

Tja obildad är du iaf!
2020-08-01, 01:06
Medlem
taucetis avatar
Citat:

Jag tror dig efter alla gånger där man får fram helt olika resultat där den ena leder ena dagen och tvärtom nästa dag. Jag slutar härmed att bry mig om dessa jävla meningslösa undersökningar. Tack!
2020-08-01, 01:09
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Tack för svar. Se här putte, så svarar man på en fråga. Ok organet du verkar ha rätt i att Rasmussens inte rapporterar svarta/vita, iallafall av det jag kunde se på deras hemsida. Var precis inne och kollade på deras sida och deras fredags undersökning visade dock detta:
Så ja, inget om svarta vs vita. Och som du skriver - så vart fan fick den idioten det ifrån. Tack för att du redde ut det iallafall. Jag är inne och läser på en sida som samlar alla nyheter om trump och däri är det nyheter ifrån alla nyhetsmedier. Så du förstår vart jag får mina nyheter ifrån putte, så du kan slippa gråta i framtiden om att jag bara följer Trump vänliga nyhetsidor. Jag hittar mina nyheter på - https://www.newsnow.co.uk/h/Hot+Topics/Donald+Trump

Varsågod putte, då det är en bra sida som samlar nyheter om allt och ifrån hela världen.
Tja vill man bara se en sida så ok för mig men sluta sprida skiten till oss som vill diskutera, inte bara insupa kejsarens ord och glory!

Men som jag sa så är deras dagliga undersökningar, 500 personer, som den värsta bergochdalbana så att gå på varje dag pollar är idioti.
2020-08-01, 01:13
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Så du tror man skapar en undersökning utan att väga resultatet och inte ändra hur man väger de siffror man får in?

Tja obildad är du iaf!
När man pratar om att väga resultatet i en undersökning, så gör man precis som jag nämnde. Man tar det antal som är registrerade demokrater jämfört med republikaner och man frågar fler av de personer som är i majoritet. Man ändrar inte på resultatet i efterhand, det enda man kan göra är att skriva ut en felmarginal på x procent, som en del undersökningar gör. Man tar inte med att de kanske inte kommer rösta i nästa val då det bara är spekulationer utan en solid grund.
2020-08-01, 01:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
När man pratar om att väga resultatet i en undersökning, så gör man precis som jag nämnde. Man tar det antal som är registrerade demokrater jämfört med republikaner och man frågar fler av de personer som är i majoritet. Man ändrar inte på resultatet i efterhand, det enda man kan göra är att skriva ut en felmarginal på x procent, som en del undersökningar gör. Man tar inte med att de kanske inte kommer rösta i nästa val då det bara är spekulationer utan en solid grund.

NEJ, man justerar resultatet för att komma så nära man kan.

Kan du svara på Vem vill köpa felaktiga undersökningar och publicera/använda dem?
2020-08-01, 01:24
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Tja vill man bara se en sida så ok för mig men sluta sprida skiten till oss som vill diskutera, inte bara insupa kejsarens ord och glory!
Jag har nog aldrig länkat Trumps ord. Jag följer bägge sidor, såsom du kan se på den sidan där jag hämtar mina nyheter ifrån. Dock så länkar jag i 99% av fallen till vänliga artiklar om Trump. Det behövs en balans i trådarna. Samtidigt som väldigt många är trötta på att se endast allt negativt som skrivs om trump. Inte för att han inte förtjänar mycket av skiten, men man tappar lusten att läsa i en tråd där bara en sida av myntet visas.
Citat:
Men som jag sa så är deras dagliga undersökningar, 500 personer, som den värsta bergochdalbana så att gå på varje dag pollar är idioti.
Det vet jag inget om. Är inte alls haj på undersökningar och statistik. Men man läser oftast här om hur Biden leder så stort, och när jag då hittar artiklar som visar en annan bild så tycker jag att det kan vara av värde att länka till den i rätt tråd. Jaja, men återigen, tack för din rättelse och att den var på ett sansat sätt, istället för att attackera en för ens fel.
2020-08-01, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Undrar vilka "man" är.
Är det Soros?, Putin?, Aktivister inom media, digitala plattformar och storföretag?, Kommunistpartiet i kina?, Kändiseliten? FN och WHO?

Samtliga som inser att Trump är en isolationistisk dåre som gör världen till en sämre plats.

Citat:
Konfliktlinjen går här.
Globalister vs nationalister.

Vad betyder det ens? KKK mot BLM? Tämligen otrevliga organisationer båda två tycker nog de flesta. Nej konfliktlinjen går mellan isolationism sprungen ur en orealistisk önskan om att kunna spola tillbaka bandet till 50-talet och människor som vill utveckla mänskligheten och planeten - och som förstår att det endast kan ske via samarbeten.

Citat:
Texas är ett bra exempel,
Håller på att bli blått/globalistiskt när demografin förändras.
Städerna växer och de som bor där känner ingen gemenskap med andra i landet USA utan har andra lojaliteter,
Tex spanskspråkiga, känner mer lojalitet med Sydamerika/Mexico än det USA som var det bästa landet i världen en gång.
Eller vita vänsterliberaler som gillar svarta och latinos för att de levererar billig arbetskraft till deras konsumtion, därför är de arga på Trump som vill reglera handeln med plantageägarna i Kina. (Det skall Biden ordna genom att skrota Trumps handelsavtal, "förbättra relationerna med Kina" som det heter på nyspråk)

Årets bästa örfil har Nigel farage och Boris Johnson levererat till "remain" globalisterna/eu folket när dom slipper bli plundrade av Bryssel under Corona flagg.
Notan skulle varit dubbelt så hög för Storbritannien som den avgift de måste betala för att lämna , av, a,j aj

Jag ser inte vad det är för fel med att ta fighten mot dessa organisationer eller varför man skall lyda dom?
Och vem bestämmer i dessa organisationer /företag som FN, WHO, NATO, Twitter, reddit, Cnn mfl?
Och hur byter man ut dem?

Föga förvånande drar du upp Brexit som ett - enligt dig - gott exempel. Trots att UK ännu inte lämnat EU-samarbetet och vi ännu inte har facit på huruvida det kommer att gå dåligt eller sämre än sämst för UK. Apropå avgifter så kommer det att kosta UK betydligt mer att stå utanför än EU att vara med, och tack och lov kan de inte längre vara med och stoppa federaliseringen av EU.

Trump är en utmärkt symbolfigur för denna naiva önskan om att gå tillbaka till 50-talet. Nåväl, om tre månader är hans saga all och världen kan då börja återuppbygga sig själv igen efter fyra år av isolationism och oförmåga att hantera världens realiteter (som t ex globala pandemier).
2020-08-01, 02:04
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Trump är en utmärkt symbolfigur för denna naiva önskan om att gå tillbaka till 50-talet. Nåväl, om tre månader är hans saga all och världen kan då börja återuppbygga sig själv igen efter fyra år av isolationism och oförmåga att hantera världens realiteter (som t ex globala pandemier).
Inget kommer att ändras med Biden.
Eventuellt går han med i de organisationer som Trump lämnat men det är allt.
Fler krig kan det ju bli förstås.

Angående handelshinder är EU värst i världen skulle jag tro. Otroligt svårt att komma in i EU:s handel om du inte är medlem.
Detta vill du federalisera och ge ännu mer makt. Obama försökte få EU att ändra sig och misslyckades.
Vinner Biden valet kommer han också att misslyckas. Trump har ju försökt den hårda vägen och misslyckats med den med.
2020-08-01, 02:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Inget kommer att ändras med Biden.
Eventuellt går han med i de organisationer som Trump lämnat men det är allt.
Fler krig kan det ju bli förstås.

Naturligtvis kommer det att bli så, men det är ju liksom tusen ggr bättre än isolationism och oförmåga att hantera verkligheten (som att t ex kalla Corona fake news och orsaka massdöd pga det). Trump är seriöst för omdömeslös som president.

Citat:
Angående handelshinder är EU värst i världen skulle jag tro. Otroligt svårt att komma in i EU:s handel om du inte är medlem.
Detta vill du federalisera och ge ännu mer makt. Obama försökte få EU att ändra sig och misslyckades.
Vinner Biden valet kommer han också att misslyckas. Trump har ju försökt den hårda vägen och misslyckats med den med.

Det är ett ämne för en annan tråd. Ta det i Brexit-tråden istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in