2020-07-31, 20:23
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men har man mer koll på identifikation vid elektronisk röstning?
Man har bättre koll, men det är långt ifrån tillräckligt även det. Men det är en sak som Demokraterna inte vill fixa då det inte gynnar dem. Republikanerna vill ha foto id vid röstning. Precis som att Republikanerna inte vill ha poströster då det gynnar Demokraterna.

Det är väldigt sjukt att det inte behövs fotoidentifikation för att få lov att rösta.
https://www.ncsl.org/research/elections-and-campaigns/voter-verification-without-id-documents.aspx
2020-07-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Man har bättre koll, men det är långt ifrån tillräckligt även det. Men det är en sak som Demokraterna inte vill fixa då det inte gynnar dem. Republikanerna vill ha foto id vid röstning. Precis som att Republikanerna inte vill ha poströster då det gynnar Demokraterna.

Det är väldigt sjukt att det inte behövs fotoidentifikation för att få lov att rösta.
https://www.ncsl.org/research/elections-and-campaigns/voter-verification-without-id-documents.aspx

Ja jag tänker alltid att det går att fuska även med elektronik. Kanske lättare. ID vid röstning skulle ju vara självklart kan man tycka. Verkligen konstigt. Bananartat.
2020-07-31, 20:32
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ja jag tänker alltid att det går att fuska även med elektronik. Kanske lättare. ID vid röstning skulle ju vara självklart kan man tycka. Verkligen konstigt. Bananartat.
Visst går det att fuska med elektronik också. Vi såg såna problem det var när Demokraterna hade sina röstningar i år. Men poströster är ännu lättare att fuska med då det är en så stor del av befolkningen i USA som inte brukar rösta. Man hade till exempel bara 58% av befolkningen som röstade. Det innebär att det är väldigt enkelt att ta de 40% rösterna och förfalska en signatur då det är allt som krävs för att rösta.

Skulle man gå efter båda partiernas förslag, så hade Republikanernas varit det bästa för att förhindra fusk.
2020-07-31, 20:36
Medlem
Det alla är rädda för skall inträffa är att Trump med alla medel försöker få till ett fuskval a la Krim.
Ett fullt ut normalt val skulle han ju in dagsläget inte vinna då väljarna ger tummen ner för det medan Trump försöker göra men oftast misslyckas.
Så en ovanligt misslyckad president som Trump utan några skrupler eller något intresse av väljarnas väl och ve kan kanske med tur och lite hjälp fördröja poströsterna så dom blir ogiltigförklarade.

Och fyra år till med Trump skulle nog sänka stora delar av USA ner till somalianivå med en klasskillnad t.om det viktorianska England skulle avundats med tanke på hur det gått hittills.

Trump är största hindret för att åter göra USA starkt och mer förtroendeingivande. T.om investerare i USA börjar titta allt mer intresserat på den allt starkare euron med mål att investera i aktier på Europas börser med hänvisning till att Corona härjar fritt i USA men är med tanke på omständigheterna under bra kontroll i Europa.
Så tar Biden en stor ledning även i ekonomiracet så vill det nog till valfusk om Trump skall få ockupera vita huset och sin kära bunker igen.
2020-07-31, 20:37
Medlem
Citat:
Visst går det att fuska med elektronik också. Vi såg såna problem det var när Demokraterna hade sina röstningar i år. Men poströster är ännu lättare att fuska med då det är en så stor del av befolkningen i USA som inte brukar rösta. Man hade till exempel bara 58% av befolkningen som röstade. Det innebär att det är väldigt enkelt att ta de 40% rösterna och förfalska en signatur då det är allt som krävs för att rösta.

Skulle man gå efter båda partiernas förslag, så hade Republikanernas varit det bästa för att förhindra fusk.

Intressant. Men varför har inte det gjorts något åt det när de hade presidentposten och hela kongressen?
2020-07-31, 20:43
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Intressant. Men varför har inte det gjorts något åt det när de hade presidentposten och hela kongressen?
Problemet är att man kunde inte göra det, då det är respektive delstat som bestämmer hur kraven ska se ut vid röstningsstationerna. En del delstater kräver foto, andra kräver bara att signaturen ska matcha den som finns i systemet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_ID_laws_in_the_United_States
2020-07-31, 20:47
Bannlyst
Citat:
Jag tycker det är mer intressant att det finns stater och regioner som har över 100% registrerade för att rösta. Los Angeles har/hade 112% av sin befolkning registrerad för att rösta.

"24. Approximately 15% of the United States counties for which data is available
from the EAC and the Census Bureau have adult citizen registration rates – including
active and inactive registrations – exceeding 100%.
25. Eleven of California’s 58 counties have registration rates exceeding 100% of
the age-eligible citizenry. "

https://www.judicialwatch.org/wp-content/uploads/2017/12/JW-v-CA-NVRA-complaint-08948.pdf
ok, vill du förklara poängen med denna för oss okunniga?
För att denna lawsuit verkar vara arbitrerad redan och när jag slår upp målsnumret så ser jag att bägge parter dragit tillbaka den
https://www.judicialwatch.org/wp-content/uploads/2019/01/JW-v-Logan-California-NVRA-settlement-08948.pdf

Har bara skummat igenom denna stämningansökan. Att folk är dubbelt registrerade innebär väl att de flyttat eller fått flera röstkort. Det är dock bara ett som räknas då man först skickar in sitt röst kort och sedan får en ballott innan november valet.

En ärlig fråga. Jag säger inte detta för att förolämpa dig på något sätt.
Men visst har du inte gått igenom L.A county court records för att hitta denna guldklimp?
Vilken nyhetssida fick du detta ifrån?

Var det Breitbart , Fox eller liknande?

Ifall jag har fel så ber jag om ursäkt.

2020-07-31, 20:49
Bannlyst
Citat:

Det finns bokstavligen en Election security Bill i Mitch Mcconnells händer(Mitch är republikanernas majoritetsledare i senaten),som han vägrar tillåta omröstning på. Denna bill skulle ge delstater 3miljarder dollar till att se till så att valet kan ske utan inblandning från yttre aktörer bland annat.
2020-07-31, 20:52
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
ok, vill du förklara poängen med denna för oss okunniga?
För att denna lawsuit verkar vara arbitrerad redan och när jag slår upp målsnumret så ser jag att bägge parter dragit tillbaka den
https://www.judicialwatch.org/wp-content/uploads/2019/01/JW-v-Logan-California-NVRA-settlement-08948.pdf

Har bara skummat igenom denna stämningansökan. Att folk är dubbelt registrerade innebär väl att de flyttat eller fått flera röstkort. Det är dock bara ett som räknas då man först skickar in sitt röst kort och sedan får en ballott innan november valet.

En ärlig fråga. Jag säger inte detta för att förolämpa dig på något sätt.
Men visst har du inte gått igenom L.A county court records för att hitta denna guldklimp?
Vilken nyhetssida fick du detta ifrån?

Var det Breitbart , Fox eller liknande?

Ifall jag har fel så ber jag om ursäkt.

Jag bara googlade det, då jag hade hört om den för något år sedan. Problemet är att med 112% tillgängliga för att rösta, så innebär det att 112% av befolkningen kan rösta, och det är det som jag ville ta upp med min länk. Även om man har fixat till det så visar det att det finns stora problem med röstningen i USA. Man vet inte hur många som bor på varje ort, man vet inte vem som får rösta, man vet inte vem som lever och man har inget krav på att det ska visas någon fotolegitimation för att få lov att rösta.

Jag ville bara visa hur dålig koll rent generellt man har i landet när det gäller röstning.
2020-07-31, 20:54
Bannlyst
Det stämmer nog.
Igår sa Biden att han dag 1 som president kommer att skicka sin Utrikesminister till USA:s allierade i Europa,Asien,Stilla Havet,och förklara att Trumpism är dött och att America är open for business igen.

Ekonomin kommer att återhämta sig och Donald Trump kommer att spendera resten av sitt liv antingen genom att

a) hävda mentalsjukdom för att slippa bli åtalad av en åtalsjury i Virginia, eller i New york city
b) ligga på sängen i mar-a-lago och twittra om saker han sett på TV och på så sätt förlänga sitt grepp om republikanerna genom sina tweets.
c) Fly till Ryssland när Senatens underättelserapport volym 5 offentliggörs och Mueller rapporten släpps ocensurerad, och omvärlden får se hur nära all den hjälp han mottagit av Ryssland under dessa år för att se till att fuska i valen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det alla är rädda för skall inträffa är att Trump med alla medel försöker få till ett fuskval a la Krim.
Ett fullt ut normalt val skulle han ju in dagsläget inte vinna då väljarna ger tummen ner för det medan Trump försöker göra men oftast misslyckas.

Så tar Biden en stor ledning även i ekonomiracet så vill det nog till valfusk om Trump skall få ockupera vita huset och sin kära bunker igen.
2020-07-31, 20:55
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frode.Dalsland
Det här är en jävla lögn.
George w bush valkommission kom fram till att 3 röster per 10 miljoner väljare är att anse som valfusk.
3 röster.

Trumps valkommission ledd av Chris kobach utredde ifall miljontals illegala hade röstat i valet 2016. Inga bevis.

Trumpeten och hans hantlangare försöker desperat att hävda att det fuskas med voting by mail men givetvis så visar forskning och studier att Trumpeten och hans hejarklack ljuger och håller på med fria fantasier

some myths and misinformation about voting by mail:

Voting fraud is extremely rare in the US, and voting by mail is no exception. In the past 20 years, over 250,000,000 votes have been cast by mail, and according to data from the Heritage Foundation, there have been only 1,285 proven cases of voter fraud resulting in 1,100 convictions.
Studies done by such organizations as Stanford University have found that voting by mail does not favor voter share or turnout of either major political party. Expanding access to voting by mail is generally considered great for all voters and their ability to exercise their right to vote.

Så 0,0000045 procent av alla poströster är fusk. Sprider man ut dessa på antalet val (5st på 20år) så blir det 0,0000009 procent (jag förutsätter att det är jämt antal som fuskar vid varje presidentval för enkelhetens skull)
2020-07-31, 21:01
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Instämmer. Biden kommer att reparera USA:s anseende som global aktör. Relationerna med Kina kommer att hanteras på ett smidigare sätt, och en massa andra internationella åtaganden (t ex medlemskapet i WHO) kommer att återupptas.

USA och världen fick sig en ordentlig örfil med Trump som amerikansk president. Den örfilen kommer man att komma ihåg, och jag tror att man nogsamt kommer att se till så att något liknande inte kan hända igen.

Undrar vilka "man" är.
Är det Soros?, Putin?, Aktivister inom media, digitala plattformar och storföretag?, Kommunistpartiet i kina?, Kändiseliten? FN och WHO?

Konfliktlinjen går här.
Globalister vs nationalister.

Texas är ett bra exempel,
Håller på att bli blått/globalistiskt när demografin förändras.
Städerna växer och de som bor där känner ingen gemenskap med andra i landet USA utan har andra lojaliteter,
Tex spanskspråkiga, känner mer lojalitet med Sydamerika/Mexico än det USA som var det bästa landet i världen en gång.
Eller vita vänsterliberaler som gillar svarta och latinos för att de levererar billig arbetskraft till deras konsumtion, därför är de arga på Trump som vill reglera handeln med plantageägarna i Kina. (Det skall Biden ordna genom att skrota Trumps handelsavtal, "förbättra relationerna med Kina" som det heter på nyspråk)

Årets bästa örfil har Nigel farage och Boris Johnson levererat till "remain" globalisterna/eu folket när dom slipper bli plundrade av Bryssel under Corona flagg.
Notan skulle varit dubbelt så hög för Storbritannien som den avgift de måste betala för att lämna , av, a,j aj

Jag ser inte vad det är för fel med att ta fighten mot dessa organisationer eller varför man skall lyda dom?
Och vem bestämmer i dessa organisationer /företag som FN, WHO, NATO, Twitter, reddit, Cnn mfl?
Och hur byter man ut dem?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in