2020-07-31, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har rett. Men de kan vel la være å komme med disse dryppene da, som bare fører til spekulasjoner.

Hvorfor er du her i det hele tatt da ?
Citera
2020-07-31, 23:30
Medlem
Citat:
Regner du det som forsvar av TH og som tåkelegging, når noen poster innlegg om at:
-politiet kan ta feil?
-TH kan være uskyldig?
-det kan være naturlige og uskyldige årsaker til flere av de tingene som politiet ser på som mistenkelig?

Jeg kommer ikke til å gå i en diskusjon med deg, men svaret på spørsmålet ditt er åpenbart nei. Kritisk tenking er bra og nødvendig.

Men når absolutt alle innlegg vris i en og samme retning, og det gang på gang presenteres teorier som er på grensen til latterlig kreative og usannsynlige, så blir det annerledes. Det har også noe med hvor mye støy som blir lagt inn.
Citera
2020-07-31, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Politiet har selvsagt rekonstruert dette med nøyaktig samme sko og funnet ut at TH juger.

Da hadde han vært i fengsel nå.
Citera
2020-07-31, 23:58
Medlem
Citat:
Regner du det som forsvar av TH og som tåkelegging, når noen poster innlegg om at:
-politiet kan ta feil?
-TH kan være uskyldig?
-det kan være naturlige og uskyldige årsaker til flere av de tingene som politiet ser på som mistenkelig?

Det er flere skråsikre og høyrøsta i denne gruppa. En av dem nedlater seg til å kalle andre debatttanter "Team Tom". Flere av disse er helt ukritiske til lekkasjene fra politiet. Takke meg til de som stiller kritiske spørsmål. Jeg tror faktisk det er flere kritiske røster i politiet, enn det er i denne gruppa. Jeg vil minne om denne artikkelen:

https://www.nrk.no/osloogviken/dette-kan-politiet-ha-gatt-glipp-av-ved-a-holde-hagen-etterforskningen-hemmelig-1.14999573
Citera
2020-08-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regalstett
Jeg må si at jeg stusser veldig på at det fra enkelte brukere i tråden legges ned enormt med ressurser for å forsvare TH. Vi snakker om et ekstremt antall innlegg hvor det bombarderes med linker, sitater, detaljer i en slik mengde at det fungerer som tåkelegging. Det har foregått over lang tid med flere aliaser, og det har senket kvaliteten på tråden.

Jeg tenker at enten foreligger det en diagnose, eller så har noen en agenda på oppdrag fra noen.

Enig! Sikkert diagnose... Ingen grunn til at noen har fått et oppdrag med å ødelegge noe som i utgangspunktet var en interessant tråd.
Citera
2020-08-01, 00:07
Medlem
Citat:
Hvorfor er du her i det hele tatt da ?

Nå må du gi deg! Ønsker du å gjøre tråden til et ekkokammer? Bedre å stille spørsmål, enn å opptre som en nyttig idiot for politiet! Jeg er glad du ikke har noe med etterforskningen å gjøre, eller enda verre,er i posisjon til å dømme noen. Skal det skje noe i denne saken, må man få inn noen nye hoder. Haris kan plasseres ved hittegodsavdelingen hos Sysselmannen på Svalbard.
Citera
2020-08-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Nå må du gi deg! Ønsker du å gjøre tråden til et ekkokammer? Bedre å stille spørsmål, enn å opptre som en nyttig idiot for politiet! Jeg er glad du ikke har noe med etterforskningen å gjøre, eller enda verre,er i posisjon til å dømme noen. Skal det skje noe i denne saken, må man få inn noen nye hoder. Haris kan plasseres ved hittegodsavdelingen hos Sysselmannen på Svalbard.

Gi meg med hva da ? Politiets etterforskning har slått fast at det ikke finnes skoavtrykk etter TH i huset så hvorfor klager ZZZ på at det presenteres i media ?

Fakta er fakta og det er det politiet bygger saken på.
Citera
2020-08-01, 00:26
Medlem
Citat:
Gi meg med hva da ? Politiets etterforskning har slått fast at det ikke finnes skoavtrykk etter TH i huset så hvorfor klager ZZZ på at det presenteres i media ?

Fakta er fakta og det er det politiet bygger saken på.
De kaster ut informasjon om A uten å komme med B.

Som feks slik det ble gjort med nyhetssak om anrop som var borte fra loggen på THs mobil. Slettede anrop ble det skrevet i avisartikler. Mistenkelig! sa politiet. Slettede anrop var vel også klassifisert som bevis mot TH om jeg husker rett?

Og senere: Ojsann! Politiet fant det plutselig passende å informere om at de ikke fått svar på undersøkelser som kan avdekke om det finnes naturlige grunner til at anropene kan forsvinne fra loggen uten at noen fysisk sletter anropene.
(Sistnevnte om at anrop forsvinner grunnet liten lagringskapasitet er bekreftet fra flere debattanter som har erfaring med eldre Nokia mobiler)
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-01 kl. 00:29.
Citera
2020-08-01, 00:29
Medlem
Citat:
De kaster ut informasjon om A uten å komme med B.

Som feks slik det ble gjort med nyhetssak om anrop som var borte fra loggen på THs mobil. Slettede anrop ble det skrevet i avisartikler. Mistenkelig! sa politiet. Slettede anrop var vel også klassifisert som bevis mot TH om jeg husker rett?

Og senere: Ojsann! Politiet fant det plutselig passende å informere om at de ikke fått svar på undersøkelser som kan avdekke om det finnes naturlige grunner til at anropene kan forsvinne fra loggen.

Og hva er problemet med det ?

Du har jo selv ingen problemer med å spekulere i tusentalls alternative teorier.
Citera
2020-08-01, 00:32
Medlem
Citat:
Og hva er problemet med det ?

Du har jo selv ingen problemer med å spekulere i tusentalls alternative teorier.
De kaster ut beskyldninger og mistanker uten å først etterforske grundig nok og uten å undersøke om det finnes naturlige og uskyldige grunner til det som de ser på som mistenkelig og som de kaller bevis mot noen.
Citera
2020-08-01, 00:36
Medlem
Citat:
De kaster ut beskyldninger og mistanker uten å først etterforske grundig nok og uten å undersøke om det finnes naturlige og uskyldige grunner til det som de ser på som mistenkelig og som de kaller bevis mot noen.

Nå er det faktisk TH som er siktet i saken og politiet som styrer etterforskningen og hva publikum skal få innsyn i.

Hvis du er kritisk til det så bør du klage til politiet og ikke her.
Citera
2020-08-01, 00:46
Medlem
Citat:
Kaster ut? Bevis? Du undervurderer rutinerte etterforskere. Ok alle kan ta feil, men du sabler dem konsekvent ned hele tiden. Dårlig gjort! Du må ta høyde for at du selv ikke innehar profesjonell kompetanse... eller er du Frøken Detektiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in