2020-07-31, 23:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Självklart har det hänt ännu mera saker när de bott tsm. Han kunde inte hålla sig, ville bara ha mer o mer och grövre. Snabbt uttråkad. Och hon va med på allt, ville bara behaga denna jävla pedofil. EH måste sitta på mkt info, förstår om det är svårt för henne att öppna sig nu o typ säga: detta o detta har hänt, jag lät det hända och satte inte stopp för det. Även om hon skulle vilja berätta blir det svårt med formuleringen, då hon kommer framstå som medskyldig oavsett. El va hon med på det? Då kommer det aldrig komma fram.

Ja när de bodde tsm så behövde man ju inte filma utan fick det IRL.
Tror som du att EH sitter på massor av info. Man önskar att polisen pressat henne i förhören men samtidigt så kan hon bara förhöras vad hon vet om de brotten som CA och CL står åtalade för. Men hon vet helt klart mycket mer om CA och hans BP intresse.
Efter att ha läst på Facebook igår med alla inlägg från svägerskan så står det klart att CAs familj uppenbart tror på hans oskuld trots överhängande bevisning. Hur orkar EH spela spelet?
Citera
2020-07-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
CL är inte pedofil hon har blivit utnyttjad, det är en sak att hon har blivit dömd men det är inte hela storyn. Jag har läst igenom domen och allt och börjar förstå hur det har gått till.
Dem flesta här inne har läst både dom, fup och sakframställan. Sen om folk vill tro att hon är pedofil eller inte, det kommer alltid diskuteras. Jag tror inte hon tänder på barn, kanske om hon har CA i tankarna när hon utför sina övergrepp, blir hon lite upphetsad. Jag tror det handlar bara om att behaga honom i detta fall. Men man vet aldrig, pedofiler är experter på att dölja sin läggning och leva med en hemlighet i hela sitt liv. Skulle iheller inte bli förvånad om det kom fram att hon var en ren o skär pedofil. Men utifrån vad jag läst i fup tolkar jag det som att detta har skett DOCK helt frivilligt från hennes sida, men för CAs skull , och deras forts förhållande och sexliv. MEN hon har utfört pedofiliska handlingar, incest och våldtäkter på barn!
Citera
2020-07-31, 23:47
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARCV82
Ge din bild av hur du tror att det har gått till då? Är alltid intressant att ta in olika perspektiv och tolkningar.
Det går inte förklara på ett kortfattat sätt men du vet säkert hur vissa personer kan ha en enorm makt över andra, CA är en sån person. Carita är bara 25 år + sina problem, hon har inte tillräcklig erfarenhet för att inte bli groomad av han.
Citera
2020-07-31, 23:47
Medlem
Citat:
Ja tänk bara på vad Johanna Möller kunde få folk att göra.. finns inga gränser för hur hjärntvättad man kan bli, det kan sätta sig riktigt djupt i folk.

Ja de hittar alltid sätt att få som de vill. Har läst mycket böcker om psykopatiskt beteende och läst många berättelser där kvinnor gjort riktigt sjuka saker helt mot sin egentliga vilja men efter lång tid fast med en person som hjärntvättar dem kan de inte säga nej. Kvinnor som slängt ut sina barn. Barn som börjat hata sin mamma . En kvinna åkte hem till psykopaten fast hon var helt säker på att han skulle döda henne men hon var så beroende av han att hon inte kunde låta bli.

Men dock tar ju det här år att bygga upp. Så är inte fallet här. Dock tror jag ju att killen( CA?j är psykopat svårare att se vad hon är . Självklart något i den stilen men hon känns lite vekare . Slänger ut en helt random gissning på bipolär med narcissistiska drag. Men ja hur som hon är absolut inte frisk heller
Citera
2020-07-31, 23:48
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Dem flesta här inne har läst både dom, fup och sakframställan. Sen om folk vill tro att hon är pedofil eller inte, det kommer alltid diskuteras. Jag tror inte hon tänder på barn, kanske om hon har CA i tankarna när hon utför sina övergrepp, blir hon lite upphetsad. Jag tror det handlar bara om att behaga honom i detta fall. Men man vet aldrig, pedofiler är experter på att dölja sin läggning och leva med en hemlighet i hela sitt liv. Skulle iheller inte bli förvånad om det kom fram att hon var en ren o skär pedofil. Men utifrån vad jag läst i fup tolkar jag det som att detta har skett DOCK helt frivilligt från hennes sida, men för CAs skull , och deras forts förhållande och sexliv. MEN hon har utfört pedofiliska handlingar, incest och våldtäkter på barn!
Hon hade lika gärna kunnat mörda nån om CA hade velat det, det är vad jag tror!
tyvärr kommer CA aldrig dömas fullt ut för sitt ansvar i det hela och komma undan med det mesta av va han har gjort.
Citera
2020-07-31, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja när de bodde tsm så behövde man ju inte filma utan fick det IRL.
Tror som du att EH sitter på massor av info. Man önskar att polisen pressat henne i förhören men samtidigt så kan hon bara förhöras vad hon vet om de brotten som CA och CL står åtalade för. Men hon vet helt klart mycket mer om CA och hans BP intresse.
Efter att ha läst på Facebook igår med alla inlägg från svägerskan så står det klart att CAs familj uppenbart tror på hans oskuld trots överhängande bevisning. Hur orkar EH spela spelet?
Detta är obehagligt, nästan lite sekt likt, med CA som sekt ledare. Hur är det möjligt att han kan ha så många i sitt grepp? Jag hade spytt o skrikit mig galen om jag fått reda på ngt sånt om min son eller mina barns pappa! Fyfan hur fan agerar dem, obegripligt?
Citera
2020-07-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Hur länge var de ett par i hemlighet? (CA o CL)
Ja minns faktiskt inte det, men det va inte jätte länge, framkommer i ngt av hennes första förhör har jag för mig iaf.
Citera
2020-07-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
Ja de hittar alltid sätt att få som de vill. Har läst mycket böcker om psykopatiskt beteende och läst många berättelser där kvinnor gjort riktigt sjuka saker helt mot sin egentliga vilja men efter lång tid fast med en person som hjärntvättar dem kan de inte säga nej. Kvinnor som slängt ut sina barn. Barn som börjat hata sin mamma . En kvinna åkte hem till psykopaten fast hon var helt säker på att han skulle döda henne men hon var så beroende av han att hon inte kunde låta bli.

Men dock tar ju det här år att bygga upp. Så är inte fallet här. Dock tror jag ju att killen( CA?j är psykopat svårare att se vad hon är . Självklart något i den stilen men hon känns lite vekare . Slänger ut en helt random gissning på bipolär med narcissistiska drag. Men ja hur som hon är absolut inte frisk heller
Du har rätt i att det tar år att bygga upp, men finns säkert undantag. JM hade inte kännt flyktingen speciellt länge innan hon hade honom i sitt grepp. CA är psykopat och narcissist helt klart. Jag tror däremot hon bara är en mycket svag, trasig människa. Som va desperat efter honom. Avtrubbad och brist på känslor. Möjligtvis ngt lättare handikapp då jag uppfattar henne som mkt ointelligent. Man hade gärna velat skylla på någon diagnos här.
Citera
2020-08-01, 00:06
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Det går inte förklara på ett kortfattat sätt men du vet säkert hur vissa personer kan ha en enorm makt över andra, CA är en sån person. Carita är bara 25 år + sina problem, hon har inte tillräcklig erfarenhet för att inte bli groomad av han.
Hon som blev av med sin oskuld vid 11 år,blev sannolikt groomad av CA
Citera
2020-08-01, 00:21
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Du har rätt i att det tar år att bygga upp, men finns säkert undantag. JM hade inte kännt flyktingen speciellt länge innan hon hade honom i sitt grepp. CA är psykopat och narcissist helt klart. Jag tror däremot hon bara är en mycket svag, trasig människa. Som va desperat efter honom. Avtrubbad och brist på känslor. Möjligtvis ngt lättare handikapp då jag uppfattar henne som mkt ointelligent. Man hade gärna velat skylla på någon diagnos här.

Jag tycker att många i tråden beskyller CA för att vara som du skriver psykopat och drivande. Jag instämmer men samtidigt så tycker jag förhören med CL visar på en empatilös kvinna som är utpräglad mytoman och som inte räds att spela utnyttjad när hon märker det är till hennes fördel. Ett bevis är att hon helt plötsligt kommer på att CA skall ha utnyttjat hennes son i duschen. Det känns totalt påhittat helt plötsligt för att finna fördelar.
Nej jag är säker på att båda två varit lika delaktiga och det känns orättvist att CA inte dömts till högre straff. Han är sannolikt anstiftare till de flesta brotten. Men hon är gladeligen medgörlig
Citera
2020-08-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Pedofili är väl ingen störning utan en läggning, det vill säga när som helst kommer väl HBTQ att utökas till HBTQP kan man väl tänka.

Däremot är inte (praktiserad) homosexualitet längre olagligt i Sverige men det är ju pedofili om den praktiseras. Vi får väl hoppas att liberaliseringen inom sexualiteten och dess uttryck inte går så långt att även pedofili anses normalt.

Men en sexuell läggning kan man ju inte bota, däremot undertrycka. Vilka bieffekter ett sådant undertryckande kan få kan man förstås undra.

Eftersom pedofili inte är en läggning utan ett psykosexuellt störningsbeteende kommer det aldrig accepteras. Så du kan vara lugn.
Citera
2020-08-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Dessa avskyvärda brott mot två försvarslösa barn är svåra att ta in. Många liksom mig har sannolikt mått illa av att läsa FUPen. Vi försöker förstå men det är ofattbart. Hur är detta möjligt?

Jag undrar vad som händer när vi får ta del av FUPen för nästa fall
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/forskollararen-utreds-for-flera-barnsexbrott/

Jag tror att vi alla nu kan lämna myten om att kvinnor inte kan vara tvättäkta pedofiler UTAN att bli manipulerade av någon pojkvän/man. Nu ploppar det ju fram ena kvinnan efter den andra som gjort sig skyldig till grova sexualbrott mot barn! OMG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in