2020-08-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Men hur lyckas han uppmana henne till detta, utan att hon säger emot? Tror du att hon från början va direkt med på allt utan gnäll? Hur tror du snacket gått där hemma mellan filmerna och konversationerna, det som vi inte har tillgång till? Hur tror du snacket gick i början av deras relation, el du tror det va två pedofiler som trilla i armarna på varann ?
En väldigt svag jag-känsla? En person som är en följare och inte klarar av att ha en egen motsatt åsikt? En människa som inte begriper detta med garantansvat?
Citera
2020-08-19, 23:25
Medlem
Alonens avatar
Sicken sanslös soppa detta är. Förvånansvärt att det kunde gå så långt... så länge...
Citera
2020-08-19, 23:30
Medlem
Citat:
Men hur lyckas han uppmana henne till detta, utan att hon säger emot? Tror du att hon från början va direkt med på allt utan gnäll? Hur tror du snacket gått där hemma mellan filmerna och konversationerna, det som vi inte har tillgång till? Hur tror du snacket gick i början av deras relation, el du tror det va två pedofiler som trilla i armarna på varann ?

Precis hur deras konversation har gått till eller om de satt och kollade porr och han visade vad han gillade, eller han först berättade och sedan kollade de tillsammans...osv osv man kan spekulera vilt hur det har gått till men på något sätt har det ju kommit fram.
Kan varit typ " man kan ju testa nya saker, jag gillar inte tråkigt sex " " jag hade inte stannat i ett förhållande där man ej testar nya saker "o sen har det kommit fram mer förslag som blandar in barnen.
Hon accepterat honom och inte bara det, gett vad han vill ha.

O ja, jag sager, gett vad HAN vill ha för jag tror inte hon var pedofil. Utan gör det som sagt för att behaga honom.
Hon är fascinerad och förälskad i honom och som hon skriver i meddelande "Allt för dig hjärtat "
Citera
2020-08-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En väldigt svag jag-känsla? En person som är en följare och inte klarar av att ha en egen motsatt åsikt? En människa som inte begriper detta med garantansvat?
Ja helt enkelt en halvt handikapp människa! Men inte ens det räcker tycker jag, hur fan kan man gå med på att göra det mest avskyvärda/förbjudna i hela världen? Näää, det måste ligga mer bakom, är helt övertygad. Lika övertygad som jag är att CA är härdad i dessa sammanhang, kontakter i pedofil nätverk 100%. Däremot har han lyckats med att hålla det hemligt som så många pedofiler lyckas bra med. Det var den korkade Carita som på ett klantigt och ointelligent sätt avslöjade honom och henne.
Citera
2020-08-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Du vill mena att du tycker att det låter troligare att CL skulle vara näst intill förståndshandikappad då, snarare än att hon har hamnat i klorna på pedofilen och fullblodspsykopaten CA?
Citera
2020-08-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzita
Precis hur deras konversation har gått till eller om de satt och kollade porr och han visade vad han gillade, eller han först berättade och sedan kollade de tillsammans...osv osv man kan spekulera vilt hur det har gått till men på något sätt har det ju kommit fram.
Kan varit typ " man kan ju testa nya saker, jag gillar inte tråkigt sex " " jag hade inte stannat i ett förhållande där man ej testar nya saker "o sen har det kommit fram mer förslag som blandar in barnen.

O ja, jag sager, gett vad HAN vill ha för jag tror inte hon var pedofil. Utan gör det som sagt för att behaga honom.
Hon är fascinerad och förälskad i honom och som hon skriver i meddelande "Allt för dig hjärtat "
Jag har oxå varit förälskad, fascinerad, blind o galen och gjort dumma saker. Men vissa gränser går man inte över, och man vaknar någon gång! Det återstår bara att antingen har han bedrivit systematisk, aggressiv (menar inte våldsam) manipulation, eller så har hon en funktionsnedsättning som gör att hon inte kan skilja på rätt och fel, och hänga med i verkligheten.
Citera
2020-08-19, 23:38
Medlem
Citat:

Men varför förstår du inte att domstolen har kommit fram till att CA bevisligen har förmått henne till detta? Vad du sitter här och inbillar dig spelar ju ingen roll. CA är dömd. Det är bevisat att han har förmått CL till att begå övergrepp. Så än en gång - hur gjorde han? Vad tror du själv?
Citera
2020-08-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Fast det är ju inte vad domstolen har kommit fram till. Pedofilen CA har bevisligen förmått CL att göra detta och jag ställer frågan igen? Hur tror du att han har gjort?

Jo det är det ju visst.
Han är dömd för anstiftan.
Att förleda någon till brott är inte det samma som tvång eller utpressning som Du påstår.
Isåfall skulle det ju påverkats CLs dom.
Citera
2020-08-19, 23:43
Medlem
Citat:
Jo det är det ju visst.
Han är dömd för anstiftan.
Att förleda någon till brott är inte det samma som tvång eller utpressning som Du påstår.
Isåfall skulle det ju påverkats CLs dom.

Ja, han är dömd för att ha förmått henne till detta. Om du nu inte vill tro på hot eller utpressning - hur han har förmått henne till att göra detta då?
Citera
2020-08-19, 23:44
Medlem
Citat:
Jag har oxå varit förälskad, fascinerad, blind o galen och gjort dumma saker. Men vissa gränser går man inte över, och man vaknar någon gång! Det återstår bara att antingen har han bedrivit systematisk, aggressiv (menar inte våldsam) manipulation, eller så har hon en funktionsnedsättning som gör att hon inte kan skilja på rätt och fel, och hänga med i verkligheten.

Ja det klart Du har och jag och många andra.
Men det betyder inte att vi är så gränslösa som CL.
Eller empatilösa.
Eller inte har moderkänsla.

Fast varken det ena eller det andra kommer ge en bra förklaring för inget ursäktar detta brott.

Även om hon var manipulerad av honom så finns det gränser så oavsett så kommer vi inte bli kloka på hur hon fungerar
Citera
2020-08-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Men varför förstår du inte att domstolen har kommit fram till att CA bevisligen har förmått henne till detta? Vad du sitter här och inbillar dig spelar ju ingen roll. CA är dömd. Det är bevisat att han har förmått CL till att begå övergrepp. Så än en gång - hur gjorde han? Vad tror du själv?

Jag inbillar mig inget, svarade bara på inlägget som citerade mig med denna fråga. Därav exempel hur deras lustiga och perversa konversation gått till.
Hur han gjort har jag ju precis nämt, läs hela inläggen.

Han är dömd till anstiftan ja, att förleda någon till brott.
Det betyder ej - upprepar- att hon är tvingad eller under utpressning som Du påstår.

Det minskar dock ej hans agerande eller medverkan i detta brott, däremot har det stor betydelse i hennes.

Och hon skulle ej blivit dömd med så pass hårdare straff än honom ifall domstolen ej dömt henne som skyldig, alltså ifall hon varit under utpressning och tvingad som Du vill få det till.
Varför förstår inte DU att hon är dömd för våldtäkt och övergrepp mot barn som skett med uppsåt, inte under tvång..!?
Citera
2020-08-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ja det klart Du har och jag och många andra.
Men det betyder inte att vi är så gränslösa som CL.
Eller empatilösa.
Eller inte har moderkänsla.

Fast varken det ena eller det andra kommer ge en bra förklaring för inget ursäktar detta brott.

Även om hon var manipulerad av honom så finns det gränser så oavsett så kommer vi inte bli kloka på hur hon fungerar

Vi ska komma ihåg att pedofilen, sexsadisten och psykopaten CA är pappa också. Han har tre egna barn och denne pappa lyckas alltså förmå en mor till att begå övergrepp mot sina egna barn. Hur tror man att psykopaten gick tillväga? Bad han snällt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in