2020-07-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
Lyssnar på filen nu. Är inne på 1 timme och 52 min. Tycker det han säger är rätt legit. Blir det konstigt sen?
Legit?? Han säger ju i mot sig hela tiden??? Sminket kläderna..bankkortet..T.s leriga byxor röda tröjan.etc..etc...
Citera
2020-07-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vill minnas att fastighetsskötaren faktiskt sa att om någon i hans fastigheter kom och ville göra nya nycklar så ringde man upp honom först. Han verkade ju ha totalkoll. Jag minns inte om det även står i fupen - men i förhör på YT sa han det.

Det fanns faktiskt 3st ställen att kopiera nycklar på.

På två av ställena är lite mindre "noggranna" ..

Vet inte hur det är nu men så var det då.
Citera
2020-07-31, 20:43
Medlem
Har lyssnat på 1.53 av ljudfilen delad här inne..

En sak jag reagerade tidigt på var när T berättar om W's självmordsförsök (som för övrigt systern säger i rättegången, om jag inte missminner, att W själv sagt att hon inte skulle försökt ta livet av sig).
Hur som haver, enligt T då, så skulle hon tagit sitt morgonrockssnöre för det är mjukt, och lämnar inga märken då. Det är ju därför ingen sett märken efteråt menar han på. Samt att han flera gånger säger att han var orolig att om något sånt skulle hända igen, så skulle han få skit? Inte ordagrant men ungefär så.
Reagerade starkt, pga han är så säker på att hon tog just det för det lämnar Inga märken .
Bilderna i FUP visar att HANS morgonrockssnöre ligger kastat i soptunnan, men hans morgonrock är kvar i sovrummet?

Han säger även i förhöret att hon ska ha skakat så som man gör om man inte kan andas, och att W sagt till en vän att det ska till och med svartnat för ögonen men precis när han får ner henne så säger hon till honom att: Det är ingen fara Tishko.
Har man ens en förmåga att tala direkt efter man hängt och skakat så? Nej. Det låter inte troligt.

Varför ligger hans morgonrockssnöre kastat i soptunnan?
Citera
2020-07-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Legit?? Han säger ju i mot sig hela tiden??? Sminket kläderna..bankkortet..T.s leriga byxor röda tröjan.etc..etc...

Han säger dessutom att han ALDRIG lämnat lgh förrän måndag...och!!hör och häpna ALDRIG sett ngt blod!!!
Citera
2020-07-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19

Ja, det är säkert som du säger. Men det stället som Tishko pratar om, har fastighetsskötaren ett avtal med. Kanske med fler också? Mitt minne är lite svagt där (också).
Citera
2020-07-31, 20:47
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har lyssnat nu på ljudfilen https://forumfiles.com/fcGdq7Jdof/TR...1_30208789_mp3
https://forumfiles.com/fcGdq7Jdof/TRUDDEV_B3280-19_ST_NGDA_D_RRAR_Tishko_Ahmed_Tilltalad_Inspelnin g_1_30208789_mp3

Vid läget 2:45:00 (Jag använder Videolan 3.0.11) http://www.videolan.org/

Där säger T. att han gjorde en extranyckel till Wilma.

"Tvärs över gatan finns en nyckelbutik, 30 sekunder hemifrån finns det ett nyckelkopierings ställe. Där gör de kopior utan att ställa några frågor, det vet jag för jag har själv gjort kopior till Wilma på den där platsen. Hyresvärden behöver inte veta nånting. Det kostar kanske 100 kronor. Så jag vet att det finns två ytterligare nycklar."

Ja, ja - Ljuger han häcken av sig eller är det sant.

Sen är det ju frågan om att kunna komma in i porten. Jag vet inte om de har en s.k. TAG eller liknande.

You Decide...

Beror ju lite på vilket lås han har men är den certifierad och skyddat som t.ex: ett lås från ASSA så är det inte bara å sätta in en nyckel i maskinen och kopiera den.
Citera
2020-07-31, 20:48
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Jag vill minnas att fastighetsskötaren faktiskt sa att om någon i hans fastigheter kom och ville göra nya nycklar så ringde man upp honom först. Han verkade ju ha totalkoll. Jag minns inte om det även står i fupen - men i förhör på YT sa han det.

Jo, jag har läst det också. Sen vet vi ju inte om både T och fastighetsskötaren ljuger...
Citera
2020-07-31, 20:51
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja där ligger Norge före, alla thiskon ägodelar ska säljas på blocket auktion.

Ska man "köpa" Tishko's grejor borde man få betalt för att bli av med skiten.
Speciellt resväskor......
Citera
2020-07-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munshun
Beror ju lite på vilket lås han har men är den certifierad och skyddat som t.ex: ett lås från ASSA så är det inte bara å sätta in en nyckel i maskinen och kopiera den.

Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jo, jag har läst det också. Sen vet vi ju inte om både T och fastighetsskötaren ljuger...
Tishko påstår sig vara hemma hela helgen från torsdag kväll t o m månd morgon. Inget blod i bostaden och ingen mördad Wilma - hon är försvunnen "bara". Sen kommer måndag, han jobbar. Inte heller när han kommer hem från jobb är det något blod i bostaden. Tisdag morgon grips han. Runt 10.00 lämnar man lägenheten. Kl 13.00 kommer brottsplatsundersökarna som byter låskolv till ett lås som enbart polisen har tillgång till.

Därefter kommer historien med två extranycklar. Enligt Tishko är dessutom - i hans ögon - dörren "vidöppen" fram till 28 nov då huvudet hittas. Vad han glömmer är att de nycklarna, som ev skulle vara kopior på HANS nycklar, absolut inte skulle passa till den kolv som poliserna bytt ut till. Han tänker fan med k*ken. Ursäkta språket.

Slutsats: På de tre timmarna, tisd 10.00-13.00 skulle det alltså blodas ner i lägenheten något så in i he***te, Ws huvud, pass, gosedjur packas in i en väska inkl Ts blodiga kläder och diverse andra småprylar. Efter det så städas det så att endast bluestarundersökningen upptäcker ett slakthus, väldigt lite syns visuellt. Allt detta på TRE TIMMAR!
Citera
2020-07-31, 21:08
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19

Bra fynd.

Jag hittade flera i Uddevalla.
https://www.eniro.se/l%C3%A5s+-+l%C3%A5ssmeder+uddevalla/f%C3%B6retag

https://www.hitta.se/l%C3%A5s+nyckelservice+uddevalla/f%C3%B6retag/2

Men T sade att den använde var 30 m från han uppgång, d.v.s Rikstvåan

https://www.eniro.se/rikstv%C3%A5ans+l%C3%A5sservice+uddevalla/14527655/firma?page=1&query=l%c3%a5s%20-%20l%c3%a5ssmeder%20uddevalla
Citera
2020-07-31, 21:11
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munshun

Okay, jag ska kolla upp det.
Citera
2020-07-31, 21:15
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Tishko påstår sig vara hemma hela helgen från torsdag kväll t o m månd morgon. Inget blod i bostaden och ingen mördad Wilma - hon är försvunnen "bara". Sen kommer måndag, han jobbar. Inte heller när han kommer hem från jobb är det något blod i bostaden. Tisdag morgon grips han. Runt 10.00 lämnar man lägenheten. Kl 13.00 kommer brottsplatsundersökarna som byter låskolv till ett lås som enbart polisen har tillgång till.

Därefter kommer historien med två extranycklar. Enligt Tishko är dessutom - i hans ögon - dörren "vidöppen" fram till 28 nov då huvudet hittas. Vad han glömmer är att de nycklarna, som ev skulle vara kopior på HANS nycklar, absolut inte skulle passa till den kolv som poliserna bytt ut till. Han tänker fan med k*ken. Ursäkta språket.

Slutsats: På de tre timmarna, tisd 10.00-13.00 skulle det alltså blodas ner i lägenheten något så in i he***te, Ws huvud, pass, gosedjur packas in i en väska inkl Ts blodiga kläder och diverse andra småprylar. Efter det så städas det så att endast bluestarundersökningen upptäcker ett slakthus, väldigt lite syns visuellt. Allt detta på TRE TIMMAR!

Ja du. Tre timmar. Han behövde nog ett halvt hockeylag för att hinna med...
Men som du säger, han tänker med kocken 🍜
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-07-31 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in