• 1
  • 2
2020-07-31, 21:43
Medlem
Känner ni några i er bekantskapskrets som gör detta?

Jag känner ett par stycken. Från blandade uppväxter och bakgrunder..

Det ska alltid rapas högt och tydligt när man äter, även på resturang ute. Prutta ska man göra högt och tydligt. Gärna lyfta på ena benet och göra det så högt man kan.

Fyfan vad äckliga människor är som gör detta? Jag hatar verkligen det beteendet. Blir så äcklad av det. Jag kan för mitt liv inte begripa folk som alltid ska rapa högt och tydligt och tycka det är kul...

Kan ni berätta era historier om detta? Gör du detta?
Citera
2020-07-31, 21:51
Medlem
Att göra det på restaurang är ju bara ohyfsat och en sån går man bara ut och äter med en gång.

Hemma stoltserar jag gärna med mina kroppsljud, min son likaså. På jobbet är det också fri fisning och vi har som ett ständigt pågående pruttkrig som går ut på att vi släpper stinkande smygare där den andra exempelvis står och jobbar eller när man står och pratar.

Pruttar är kul där pruttar hör hemma.
Citera
2020-07-31, 21:51
Medlem
FiniteLifes avatar
Dom borde skjutas.
Citera
2020-07-31, 21:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Fiser högt och ljudligt finns det ju vissa halvapor som gör. Gärna påkalla uppmärksamhet och typ ställa sig med aktern mot församlingen. "Jättekul". Vi skrattar verkligen så vi gråter.

En annan kategori är ju äldre män som släpper väder till synes helt obekymrat ute bland folk. Sitter och läser en tidning på tåget eller bussen och lägger en brakare utan att blinka.
Citera
2020-07-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKeM.611
Att göra det på restaurang är ju bara ohyfsat och en sån går man bara ut och äter med en gång.

Hemma stoltserar jag gärna med mina kroppsljud, min son likaså. På jobbet är det också fri fisning och vi har som ett ständigt pågående pruttkrig som går ut på att vi släpper stinkande smygare där den andra exempelvis står och jobbar eller när man står och pratar.

Det här tycker jag är vidrigt. Har du och din son kul när ni gör detta? Fyfan vilket skitjobb där man går runt och fiser på varandra?
Citera
2020-07-31, 21:58
Medlem
Narutoshippchops avatar
Kände en sån person för många år sedan. Kände, för man skämdes ju ihjäl att vara ute på stan med en sån slafslurk. Tror det generellt är personer med frånvaro av sunt förnuft, uppfostran och skam i kroppen. Att någon rapar eller fiser ljudligt någon gång är ok, men inte fan hela tiden.
Citera
2020-07-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKeM.611

+1 på den. Har själv lagt en rejält högljudd prutt på en gymnasielektion en gång. En del av tjejerna begrep överhuvudtaget inte vad som hade renderat ljudet. Pruttar dessutom ofta högljutt i mitt hem även när folk är på besök. Skulle dock inte medvetet prutta eller rapa högljutt på restaurang.
Citera
2020-07-31, 22:00
Medlem
Det är bara apor och helt ouppfostrade idioter som håller på sådär.
Citera
2020-07-31, 22:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
+1 på den. Har själv lagt en rejält högljudd prutt på en gymnasielektion en gång. En del av tjejerna begrep överhuvudtaget inte vad som hade renderat ljudet. Pruttar dessutom ofta högljutt i mitt hem även när folk är på besök. Skulle dock inte medvetet prutta eller rapa högljutt på restaurang.
Ja det är bara lite fis, man kan kamouflera den till ett ljust knarrande pip ljud.
Fast inte när folk äter och så. Men en smygare i en hiss innan man går ur eller mellan butikens hyllor händer ibland
Citera
2020-07-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Kände en sån person för många år sedan. Kände, för man skämdes ju ihjäl att vara ute på stan med en sån slafslurk. Tror det generellt är personer med frånvaro av sunt förnuft, uppfostran och skam i kroppen. Att någon rapar eller fiser ljudligt någon gång är ok, men inte fan hela tiden.

Där sade du något. Man skäms när man sitter på resturang och vederbörande helt oförskämt rapar högt och tydligt. Gärna flera gånger efter man druckit något kolsyrat??? Vad i hELVEte så äckligt
Citera
2020-07-31, 22:05
Jag roar ofta mig själv med högljudda kroppsljud ute bland folk. Alltid retar det någon.
Citera
2020-07-31, 22:07
Medlem
FiniteLifes avatar
Undrar om invandrare gör så?

Om inte betyder det att svenska white trash är värre än invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in