2020-07-31, 19:30
Medlem
BorkaOdalmans avatar
En del undrar varför familjen till Kricke tar han i försvar och min teori är följande. Han har förmodligen även lyckats manipulera sin familj genom att hävda att han är oskyldig genom en massa lipande i telefonsamtal. Familjen köper det säkert rakt av och som de white trash de är så har dom säkert aldrig läst en bok, än mindre läst igenom FUP:en. Så familjen baserar säkert sina antaganden på Krickes hjärntvätt. Jag menar, vem behöver läsa en FUP när den tidigare oklanderliga charmören och familjefadern ”talar sanning” inför sina närmaste? Dom köper skiten rakt av förmodligen.

Men en sak kan man väl konstatera. Om det är så som jag tror att det är då förtjänar hans närmaste allt hat som dom får utstå. För att läsa en FUP är det minsta som man kan begära som anhörig i ett sådant case. Läs för helvete FUP:en och inse att Kricke inte är den som han utger sig för att vara.
Citera
2020-07-31, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
1 ja pedofil är en sexuell läggning men för att begå övergrepp mot barn så krävs det mer. Nästan alla pedofiler som begår övergrepp har också en störning med avsaknad av empati.

2 att jag rättspsyk säger att personen inte är psykiskt sjuk och ska avtjäna straffet i fängelse betyder inte att det inte finns någon diagnos.

Tex de diagnoserna jag rabbla upp är alla sådana som sitter i fängelse . Tex han som Mördade willma blev ju först friskförklarad av rättspsyk men de fortsätter att jobba med diagnos på han. Senast jag hörde där är att han har narcissistiska drag men slutgiltiga diagnosen tar ofta ett par år och jag är rätt säker på att han kommer få en Antisocial personlighetsstörning som diagnos.

Men okej då har inte rättspsyk gått ut med något uttalande mer än att det var så friska att de ska dömas till fängelse .
Det sista ja, enligt p7an, ingen rpu är genomförd. Det var ju det du fråga efter, inget annat, och det var det ja svara på
Citera
2020-07-31, 19:34
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
Har det kommit något utlåtande från rättspsyk?

Även om de bägge skulle vara pedofiler så ligger det garanterat en annan störning bakom det här.

Psykopat/sociopat/ sadistisk narcissist osv.

Aktbilaga 32 - CL, Yttrande Frivården.
https://forumfiles.com/R9n4i4Cao5/Ek..._Aktbil_32_pdf

Aktbilaga 33 - CA, Yttrande Frivården.
https://forumfiles.com/x6ofi5C0o0/Ek..._Aktbil_33_pdf

Aktbilaga 35 - CA, Läkarintyg Rättsmed. (p7:an?)
https://forumfiles.com/J3o5idC5o3/Ek..._Aktbil_35_pdf

CA bedöms INTE ha en psykisk störning varken nu eller när brotten begicks.

https://docdro.id/pawDwAJ
Senast redigerad av Attityd 2020-07-31 kl. 20:13.
Citera
2020-07-31, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Kvinnor kommer ofta billigt undan genom att, spela "offer", "han fick mig att göra si eller så" , det kan handla om allt möjligt, för att andra ska tycka synd om kvinnan. Och istället blir mannen boven för att han manipulerat den stackars lilla hjälplösa kvinnan. Lätt att dra offerkortet som kvinna och skylla på någon annan, hävda att de blivit tvingade, hotade, manipulerade etc. Och det är väl ofta kvinnor får rabatt på tiden i finkan för att det är just kvinnor oxå. Andra människor har oxå en tendens att se kvinnan på det sättet - att det måste vara den hemska mannen som påverkat henne

Alla (nästan) får ju tro och diskutera fritt. Men de som kallar henne offer rakt ut och skyller allt på CA kan gärna hålla käften.

Jag tror hon är pedofil och med CA vågade hon äntligen leva ut det i verkligheten. Anlendingen till att jag tror hon är pedofil baserar jag på att jag vet att jag inte är det. Och jag skulle hellre dö än att våldta ett barn. För mig är det helt omöjligt att en människa som inte tänder på barn kan våldta ett. Man kan ej göra något sådant för att enbart tillfredställa en annan person, det är helt orimligt. Visst kan man göra saker för att tilfredställa en pojkvän - gå med på en trekant fast man kanske 100% inte vill. Men snälla vi snackar om upprepade våldtäkter av barn.

Jag förstår helt och hållet hur du menar och liksom för mig vänder det sig ut och in att överhuvudtaget bilden kommer upp i huvudet när jag läst om allt det vidriga hon gjort. De som kallar henne offer för hans manipulation ser jag som provokatörer (troll) eller annat. Bara löjligt att hävda att hon skulle vara oskyldig eller offer på något vis, det är ren ondska. Ja huruvida hon är pedofil eller inte går väl inte att bevisa vare sig för/emot egentligen. Då har jag nog lättare att klassa CA i det facket utifrån bland annat den ansenliga mängden barnporr redan fr 2011. Jag tror att hon bara är gränslös och totalt empatilös med noll samvete för vilka konsekvenser hennes handlingar innebär för andra. Inte ens sina egna barn! Men lika lite som jag kan föreställa mig att förgripa mig på barn så kan jag inte heller föreställa mig att jag skulle tortera dem med våld eller liknande heller men jag vet att det finns riktigt onda människor som kan det då de helt saknar spärrar och empati.
Citera
2020-07-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Det sista ja, enligt p7an, ingen rpu är genomförd. Det var ju det du fråga efter, inget annat, och det var det ja svara på
Okej sorry.

👍

Intressant sen att se om det kommer något utlåtande av vad för störning som ligger bakom.
Citera
2020-07-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
En del undrar varför familjen till Kricke tar han i försvar och min teori är följande. Han har förmodligen även lyckats manipulera sin familj genom att hävda att han är oskyldig genom en massa lipande i telefonsamtal. Familjen köper det säkert rakt av och som de white trash de är så har dom säkert aldrig läst en bok, än mindre läst igenom FUP:en. Så familjen baserar säkert sina antaganden på Krickes hjärntvätt. Jag menar, vem behöver läsa en FUP när den tidigare oklanderliga charmören och familjefadern ”talar sanning” inför sina närmaste? Dom köper skiten rakt av förmodligen.

Men en sak kan man väl konstatera. Om det är så som jag tror att det är då förtjänar hans närmaste allt hat som dom får utstå. För att läsa en FUP är det minsta som man kan begära som anhörig i ett sådant case. Läs för helvete FUP:en och inse att Kricke inte är den som han utger sig för att vara.
Jag tror precis som du, de är totalt manipulerade av honom och varit länge, de köper precis allt som kommer ur hans käft! De har inga hjärnor själv att tänka med, hela familjen/kretsen framstår som totalt efterblivna och skämmer ut sig själv! Vi kan inget annat än att bara be för CAs barn, som antagligen kommer växa upp bland dessa människor.
Citera
2020-07-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ingen av dem är sjuka el har ngn diagnos enligt p7an. Ren o skär ondska, och som sagt, pedofili är en läggning inte en sjukdom.

Pedofili är kanske ingen sjukdom i den bemärkelsen men det är en psykiatrisk diagnos =störning och inte bara en ”läggning”.
Citera
2020-07-31, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARCV82
Pedofili är kanske ingen sjukdom i den bemärkelsen men det är en psykiatrisk diagnos =störning och inte bara en ”läggning”.
Jaha o vad gör man åt den "diagnosen" då om jag får fråga?
Citera
2020-07-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARCV82

Instämmer med dig. Att påstå att pedofili enbart är en sexuell läggning vid sidan av alla andra sexuella läggningar förminskar problematiken och allvaret med pedofila sexualbrott. Pedofili är en psykosexuell störning som inte går att bota men dock behandla på så sätt att pedofilen genom olika behandlingsprogram kan lära sig att hantera sina impulser och leva ett liv utan att begå brott och skada andra.
Citera
2020-07-31, 19:58
Medlem
Citat:
Jaha o vad gör man åt den "diagnosen" då om jag får fråga?

Finns säkert en hel del litteratur om det och ett gäng behandlingsmetoder om du googlar lite. Är inte jätteinsatt i hur dessa behandlas då jag för min del hellre hade föredragit att de som utagerar sin störning genom att begå övergrepp på barn borde skjutas med ett nackskott bakom ladugården! Jag tycker å andra sidan att detsamma skall gälla för de som begår sexuella övergrepp på barn utan att för den skull vara pedofiler bör gå samma öde till mötes.
Citera
2020-07-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Instämmer med dig. Att påstå att pedofili enbart är en sexuell läggning vid sidan av alla andra sexuella läggningar förminskar problematiken och allvaret med pedofila sexualbrott. Pedofili är en psykosexuell störning som inte går att bota men dock behandla på så sätt att pedofilen genom olika behandlingsprogram kan lära sig att hantera sina impulser och leva ett liv utan att begå brott och skada andra.

Precis det jag försökte mig på att förklara tidigare. De som anser att man förminskar CLs ansvar bara för att man inte kallar henne pedofil vill jag hävda gör just det. Alltså förminskar hennes skuld på så sätt att hon typ skulle vara ”offer” sin ”läggning”. Å andra finns just diagnostiserade pedofiler som mår mycket dåligt av detta och inte heller utagerar sin sexuella störning. De kan jag uppriktigt tycka synd om för det måste innebära ett otroligt lidande i det. Nog är människan sexuellt störd men att göra det hon gjort krävs ett totalt flackt känsloliv och total avsaknad av empati för att göra.
Senast redigerad av ARCV82 2020-07-31 kl. 20:36.
Citera
2020-07-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Säg inte det han beskrivs som manipulativ. Jag har inte heller orkat läsa allt är men du borde absolut läsa förhören

Vad är det för fel på folk.
Man kanske kan manipulera vissa saker, som till exempel att man aldrig skulle vara otrogen och alla som påstår det ljuger och man själv väljer att tro att mannen man älskar verkligen är trogen och att alla andra ljuger.

Det går inte att manipulera någon att begå så fruktansvärda övergrepp på ens barn, utan då vill man det egentligen och tycker att det är ok att plåga barn.
Vissa tycker Carita är ett offer och kanske blev hon taskigt vaggad, men det är många som haft väldigt dålig barndom, med både psykisk och fysisk misshandel.
Skillnaden mellan dessa kvinnor och Carita är att de i stället blir mer beskyddande över sina barn och lättare känner av när någon man som CA försöker få tillgång till barn.

Om offermentaliteten ska användas som ursäkt, så är även CA helt säkert också ett offer.
I stort sett alla kända seriemördare i USA har haft väldigt svår barndom, men fortfarande gäller den fria viljan och man kan välja att inte begå dessa övergrepp och gör man det ska man straffas hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in