2020-07-31, 01:23
Medlem
bithaxs avatar
Är väldigt dyrt med boende i Stockholm.
I framtiden vill man ju gärna ha ett hus, men det finns inte ekonomi till det här.

Jag jobbar inom it.
Vad finns det för bra alternativ till Stockholm om där man kan få ett radhus för under 4 miljoner?
Citera
2020-07-31, 01:29
Medlem
Du kan köpa ett slott för tre miljoner. Varför ska du nöja dig ett radhus om du kan jobba hemifrån?

Kolla så det finns fiber bara.
Citera
2020-07-31, 04:07
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
Kolla på hemnet

ts vet redan att man letar efter hus på hemnet men han vill bara att
folk skall hålla med honom och tycka att det är värdelöst och bo i stockholm.

ts Personligen skulle jag aldrig flytta från bekväma livet i huvudstaden.
Citera
2020-07-31, 07:54
Medlem
Tarrous avatar
Örebro, Jönköping, Växjö, Helsingborg (gränsfall) kanske?

Samma regler som gäller i Sthlm. gäller på andra platser: läge, läge & läge. Visst kommer du få mer för pengarna i en mindre stad, men det betyder inte att du får A läge med promenadavstånd till allt.
Citera
2020-07-31, 10:39
Medlem
WhiteKnuckleRides avatar
Är det bara de lägre priserna som lockar dig utanför Stockholm?

Vad är viktigt för dig i livet (exempelvis stort boende, närhet till natur eller möjlighet att utöva någon hobby eller så)?

Skulle du sakna något, exempelvis närhet till restauranger och uteliv? Vänner?

Kan du jobba hemifrån?

Om du behöver vara i Stockholm ibland, fundera på hur du smidigt kan ta dig dit. Pendeltågen tar dig rätt långt och alternativt finns regionaltågen som är lite dyrare men de tar dig till städer med så pass mycket lägre kostnader för att leva så att du tjänar på det.

I följande städer (med omnejd) som är runt en timme från Stockholm med dugliga förbindelser kan du få en villa för runt 2 miljoner: Västerås, Eskilstuna, Katrineholm, Nyköping
Citera
2020-07-31, 10:47
Medlem
Fast det är ju svindyrt med boende i Stockholm med omnejd. Visserligen är det naturligt att bostäder är dyrare i storstäderna men personligen så tycker jag att bostadspriserna (och hyrorna i hyresrätter) är alldeles för höga. Jag går i samma tankar som TS eftersom jag känner att för mig är det helt enkelt inte värt priset i kontrast till det jag egentligen får. Känner flera som faktiskt flyttat från Stockholm under de senaste åren pga höga bostadskostnader + storstadsstressen.
Citera
2020-07-31, 16:57
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteKnuckleRide
Är det bara de lägre priserna som lockar dig utanför Stockholm?

Vad är viktigt för dig i livet (exempelvis stort boende, närhet till natur eller möjlighet att utöva någon hobby eller så)?

Skulle du sakna något, exempelvis närhet till restauranger och uteliv? Vänner?

Kan du jobba hemifrån?

Om du behöver vara i Stockholm ibland, fundera på hur du smidigt kan ta dig dit. Pendeltågen tar dig rätt långt och alternativt finns regionaltågen som är lite dyrare men de tar dig till städer med så pass mycket lägre kostnader för att leva så att du tjänar på det.

I följande städer (med omnejd) som är runt en timme från Stockholm med dugliga förbindelser kan du få en villa för runt 2 miljoner: Västerås, Eskilstuna, Katrineholm, Nyköping

Jo jag kan jobba hemifrån hos min nuvarande arb. givare. Man vet ju inte hur det blir i framtiden dock.

Tack för tips.
Citera
2020-07-31, 17:01
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
ts vet redan att man letar efter hus på hemnet men han vill bara att
folk skall hålla med honom och tycka att det är värdelöst och bo i stockholm.

ts Personligen skulle jag aldrig flytta från bekväma livet i huvudstaden.

Ja, om man sitter på en HR i innerstaden så bör man väl aldrig flytta. Inte lika kul i vällingby, Sollentuna och liknande områden som gått ned sig rejält.
Senast redigerad av bithax 2020-07-31 kl. 17:05.
Citera
2020-08-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ja, om man sitter på en HR i innerstaden så bör man väl aldrig flytta. Inte lika kul i vällingby, Sollentuna och liknande områden som gått ned sig rejält.

Sollentuna, på vilket sätt är det rejält nergånget?
Citera
2020-08-02, 15:51
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phenomene
Sollentuna, på vilket sätt är det rejält nergånget?

Totalt överkört av kriminella gäng.
Citera
2020-08-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Totalt överkört av kriminella gäng.
Du får gärna utveckla. Jag bor där och kan inte direkt säga att det märks. Men du kanske vet mer, har erfarenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in