2020-07-31, 16:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Ja, det er jo det jeg alltid har trodd. Men Slettsnoken mente at siden TH fremdeles gikk p skyter, s hadde han ogs voldskapasitet. S jeg lurte bare p om skytelpere generelt er voldelige.
Nr politiet sier det handler om stor voldskapasitet dreier det seg om selve drapshandlingen.

Da gjelder det krefter som er brukt og ikke ndvendigvis tilbyelighet til bruk av vold av natur, selv om TH tydeligvis ogs har vist slike tendenser bakover i tid.
Citera
2020-07-31, 16:15
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er enig med deg og enig med det fetade i de sitatene fra vdg som du siterte. Jeg har inntrykk av at politiet var for snar med bestemme seg for tro at TH er skyldig, og jeg tror at politiet ikke etterforsket andre mulige GM grundig nok.

Jeg bare hper inderlig at etterforskerne ikke er spass dumme.Det burde samtidig ha kommet fram at Hagen skal ha oppgitt samme dag Lisbeth ble borte,at han lp inn i huset sitt med skoa p.

Er overbevist om at en nr relasjon i familien er skyldig,men om det er Mr Hagen selv -er jeg litt usikker p faktisk.
Citera
2020-07-31, 16:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nr politiet sier det handler om stor voldskapasitet dreier det seg om selve drapshandlingen.

Da gjelder det krefter som er brukt og ikke ndvendigvis tilbyelighet til bruk av vold av natur, selv om TH tydeligvis ogs har vist slike tendenser bakover i tid.

Nr man snakker om og bruker begreper som "stor voldskapasitet" s er det gjengs oppfatning at det ikke handler om den fysiske kapasiteten til bruke vold.

Man sier ikke om alle personer som er store og sterke at de "har stor voldskapasitet".

Det handler mer om mentaliten, sperrer, eller mangelen p disse, som gjr en person mentalt i stand til beg vold mot et annet menneske, siden det faktisk, heldigvis, er ganske vanskelig for de fleste av oss, i hvert fall de frste f gangene man vurderer gjre noe slikt.

Har man gjort det noen ganger og disse naturlige sperrene etterhvert ikke er s sterke lenger, da kan man si at noen har "stor voldskapasitet".

Edit: Ogs har man selvflgelig ogs individer som gr "all inn" frste gangen, nr de frst har gtt til det steget tr over disse grensene, men da er det gjerne en mentalitet som har ligget latent og noe som de har tenkt mye p i forkant og dermed forskjvet disse grensene internt, mentalt fr de utfrer noe i praksis.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-31 kl. 16:20.
Citera
2020-07-31, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja,dette er bare s latterlig!
Det som er latterlig er at du overser sprsmlet ang din "teori/tanker". Du diskuterer ingenting. Tilfrer absolutt NULL. Bare klager p de som ikke diskuterer (inkludert deg selv)!
Jeg finner det hysterisk latterlig
Citera
2020-07-31, 16:24
Medlem
Legokatts avatar
Jeg tror filmen Gone Girl pnet nye muligheter for hvordan drap forkledd som kidnapping kunne utfres. Filmen kan brukes som en oppskrift p hvordan f ektemann til fremst skyldig i drap. Hvordan stage sted med blod fra seg selv osv. Den forklarer ogs hvordan media vil reagere nr politiet blir lurt trill rundt. Alt ektemann gjr blir mistenkeliggjort uansett hvor naturlig det er.

Sett i sammenheng med at politiet i TH saken syntes det var mistenkelig at de ikke fant skoavtrykk av TH i huset - politiet kunne ha blitt lurt av et GG-plott i starten av etterforskningen.

Filmen er bemerkelsesverdig lik TH-saken. En film jeg oppfordrer alle til se uansett hva de tror skjedde. Filmen er 100% aktuell for denne saken.
Citera
2020-07-31, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nr man snakker om og bruker begreper som "stor voldskapasitet" s er det gjengs oppfatning at det ikke handler om den fysiske kapasiteten til bruke vold.

Man sier ikke om alle personer som er store og sterke at de "har stor voldskapasitet".

Det handler mer om mentaliten, sperrer, eller mangelen p disse, som gjr en person mentalt i stand til beg vold mot et annet menneske, siden det faktisk, heldigvis, er ganske vanskelig for de fleste av oss, i hvert fall de frste f gangene man vurderer gjre noe slikt.

Har man gjort det noen ganger og disse naturlige sperrene etterhvert ikke er s sterke lenger, da kan man si at noen har "stor voldskapasitet".

Edit: Ogs har man selvflgelig ogs individer som gr "all inn" frste gangen, nr de frst har gtt til det steget tr over disse grensene, men da er det gjerne en mentalitet som har ligget latent og noe som de har tenkt mye p i forkant og dermed forskjvet disse grensene internt, mentalt fr de utfrer noe i praksis.
I tillegg mener jeg politiet uttalte dette med stor voldskapasitet i sammenheng med innholdet i dr antatt falske trusselbrevet. Ikke utfra direkte spor etter dette under stedsgranskingen.
Arrester meg om jeg husker feil...
Citera
2020-07-31, 16:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
I tillegg mener jeg politiet uttalte dette med stor voldskapasitet i sammenheng med innholdet i dr antatt falske trusselbrevet. Ikke utfra direkte spor etter dette under stedsgranskingen.

Ved legge muligheten for drepe henne p bordet, som de skrev i trusselbrevet, s har det i hvert fall vrt nskelig fra brevskrivers side gi inntrykk av stor voldskapasitet...
Citera
2020-07-31, 16:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Uansett blir det tullete at Team Tom mener uttalelsen stor voldskapasitet fritar TH for mistanke.
Citera
2020-07-31, 16:31
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Det som er latterlig er at du overser sprsmlet ang din "teori/tanker". Du diskuterer ingenting. Tilfrer absolutt NULL. Bare klager p de som ikke diskuterer (inkludert deg selv)!
Jeg finner det hysterisk latterlig

Uff da! Null fikk deg til skrive om mine innlegg,s da har de gjort inntrykk hehe
Citera
2020-07-31, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Srt. Pleier han ta av skoene nr han gr inn? Tok han av seg skoene da han kom hjem 13:30 forsvinningsdagen, fr han liksom lette igjennom huset etter AEH.

Tok han p sko rett fr han gikk ut dren den morgenen? Gr han aldri med sko innomhus.

Det er mange andre sine skoavtrykk som er identifisert, men ingen fra TH. "Alle" andre gr med sko innendrs, bare ikke TH?

Det blir noen sprsml til TH av dette her. Men han slipper bli spurt, og han slipper svare. S lenge han fortsetter nekte stille i avhr.

En skyldig mann. En helt penbart skyldig mann.

Jeg har sett TH p innebilder med utesko s jeg tror ikke han er s nye p det.
Citera
2020-07-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det hadde vrt interessant vite om det finnes andre skoavtrykk i omrdet hvor de ni Sprox-avtrykkene finnes.

Om vi antar at skoavtrykk-prosjektet til politiet kan ha avslrt strre omrder uten skoavtrykk. Det ville indikere at golvene er blitt vasket etter at AEH ble drept eller forsvant. Og utelukke kidnapping. Og vre svrt avslrende for TH.

Men hva gjorde TH da han kom hjem og angivelig lette igjennom huset etter AEH?

Har han lyet om ha lett igjennom huset og gjort noe helt annet? Har han tatt av seg skoene fr han lette igjennom huset? Har han trukket ullsokker utenp skoene for han mtte gjre noe "hemmelig og avslrende" frst, og deretter glemt at han burde legge igjen skospor under letingen sin?

TH lyver om hva han gjorde da han kom hjem. Hvorfor skulle han lyve, om han ikke er skyldig i ha drept AEH.

Selvsagt juger TH, og han tr ikke stille til avhr fordi han vet at politiet da kan bevise at han juger.
Citera
2020-07-31, 16:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg har sett TH p innebilder med utesko s jeg tror ikke han er s nye p det.

I sum s dreier det seg om at THs forklaringer om hva han gjorde, s og hrte nr han kom hjem ikke er i samsvar med sporene som er funnet i huset.

Frst fikk vi disse dryppene om AEH's mobil og at han psto han ikke hrte den nr han ringte til den fra fasttelefonen hjemme, og n dette med at det ikke er funnet spor av at han angivelig gr rundt og leter etter AEH.

Nr man stager noe som ikke faktisk fant sted s er det alltid en eller annen felle man gr i, noe man ikke har tenkt p, noe man ikke regnet med eller tok hyde for.

Ikke minst s hadde man en tanke, et slags script om man vil, om hva politiet skulle gjre, men s ble det problematisk nr politiet ikke fulgte hva GM trodde de kom til gjre, og fant ut ting som GM ikke hadde trodd de kom til finne ut, eller underskte ting som de ikke trodde politiet kom til underske.

S her tror jeg det er slike detaljer GM kommer til bli avslrt p.

Gleder meg til fasiten kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in