Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Det är inte samma sak såklart, men det är inte spelare om hindrar en världsspelare från att göra rejäla avtryck i en turnering. Diego Forlans Vm 2010 är ett exempel, Stoichkov 1994 ett annat, Brian Laudrup 1992 ett tredje. Man behöver inte Italiens vm trupp 2002 för att lyckas.
Jag säger inte att det gick åt helvete pga Zlatan. Poängen är att det inte gick bra pga Zlatan. För att utmärka sig så skulle han ha lyft landslaget rejält.
Nu pratade vi ju inte om dessa spelare även fast du har rätt i att de gjorde stora avtryck i turneringar. Jag säger inte att det inte finns spelare som gjort större avtryck i turneringar än Zlatan.
Men vad är bra nog för att det ska betraktas som bra då? Tycker det är bra gjort när ett svenskt landslag ens lyckas ta sig till ett mästerskap. Svenska landslaget har inte direkt kryllat av världsstjärnor genom åren om vi säger så, utan istället spelare som Taco, Toivonen och Berg. Tror inte landslaget som tog sig till kvartsfinal i VM 2018 hade slagit ut ett Portugal i kvalet till VM 2014 med en Cristiano i hysterisk form. Eller Granen kanske hade neutraliserat CR7, vad vet jag, hehe.
Tror många Zlatan-hatare här i tråden i smyg inget hellre vill än att få en cykel med Zlatans autograf. Är ni snälla fram till jul vet man aldrig vad jultomten kommer med.