2020-07-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Då håller jag tummarna för Hinseberg. Baserat på att den enda från din lista som begärt att få flytta, är en barnamördare som sitter på just Hinsan.
Citat:
Hoppas att de andra kvinnorna inte har lika stor förståelse för barnamördare och pedofiler som de har för någon som ”bara” mördat sitt ex eller sina föräldrar.

Trots många kvinnliga mördare på anstalt med tvivelaktig moralkompass etc , så lär Carita vara outstanding i sitt "fack" med sin pedofil/våldtäktsdom.
Då Sverige inte har nån egen avdelning för kvinnopedofiler/våldtäktskvinnor, så hamnar hon inte med likasinnade.

De andra kvinnorna sitter nog övervägande för mord på män, flera har säkert både egna barn/barnbarn på utsidan som är det käraste dom har, som dom själva skulle strida satan för.
Och här kommer en ung Carita in efter vedervärdiga handlingar mot sina egna små pojkar.
Där kommer finnas (övertygad om) "lejonhonor" som rasande kommer få Carita att veta att hon lever.
Citera
2020-07-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Visst kan hon kanske betraktas vara ett offer ur ett eller några isolerade perspektiv som befinner sig i utkant, men hon är absolut inget offer i utförandet av brotten hon gjort sig skyldig till.
Gäller att hålla två tankar i huvudet samtidigt, för det finns ingen suddig linje emellan som gör att allt ska/bör flyta ihop till att hon ska tituleras offer i sammanhanget.

Om så likförbannat ska ses på saken, är ju snubben här också ett offer...

Hon kan vara kontrollerad av honom, samt vara rädd för konsekvenser om hon inte gör som hon blivit ombedd. Hon kan vara en osäker person med misshandlat psyke, hennes kompass kan vara helt fel av skäl som inte framgår.
Men man kan aldrig skydda sig bakom en offertitel i paritet med handlingarna som utförts här.
Snarare framgår det starka intrycket att hon själv njuter av vad hon utfört, samt att hon i ett mer dolt hänseende även njuter av att bli kontrollerad.

Till sist.
Hade hon varit ett offer i bärande bemärkelse, hade hennes försvarsrepliker inte ens existerat, utan hon hade stått för vad hon utfört med erkännanden inhaglandes.
Nu pratar hon om vattenkannor och vinklar istället, vilket är ett tydligt tecken på att hon haft egenkontroll på vad hon utfört, snarare än att det ska ha varit någon annan som styrt henne.

Någonstans måste man skilja på en persons undfallenhet och densammes egna kontrollerade handlingar, eller på ren svenska;
Någon djävla måtta får det vara på att titulera någon som offer.
Så sant så! Hon är verkligen inget offer kring brottet hon begått, hon har begått det med egen vilja och upphetsning inför hur CA ska tända till! Hon har tagit eget initiativ till filmer för att överraska honom. Och som du säger, hon försöker försköna i förhören, det gör inget offer! Sen för övrigt, utanför denna händelse, är hon ett riktigt offer i samhället, sett till livstil, utseende, icke existerande intelligens, social inkompetens, kleptoman, mytoman osv!
Citera
2020-07-31, 14:49
Medlem
Izzardkings avatar
fy fan vilken vidrig kvinna som gör så mot sina egna barn!! å snubben är ju inte bättre han! nä kemisk kastrering är det enda tänkbara för såna jävla monster!!! synd att vi inte har dödsstraff i sverige för dom jävla djuren har fan förbrukat sin rätt att leva!!🤬😥
Citera
2020-07-31, 15:05
Medlem
Det är verkligen lågt stående människor som det handlar om. Hade ngn gjort så här mot mitt barn så hade det blivit ett långt lidande för den personen. J-a drägg rent utsagt
Citera
2020-07-31, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Där kommer finnas (övertygad om) "lejonhonor" som rasande kommer få Carita att veta att hon lever.

Det hoppas jag. Att använda hennes ansikte som alternativ toalett vore helt rimligt.
Citera
2020-07-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
LenaPaul kanske känner carita? Väl...(spekulation) Finns en person som tycker Christian är roten till allt det onda hos Carita..
Jo, förmodligen är det ju så! Men hade jag varit vän eller anhörig till någon utav dessa två (efter att ha läst FUP och DOM) så hade jag klippt banden direkt. Förstår inte hur vissa kan försvara dem med sååå tydliga bevis. Skrämmande!
Citera
2020-07-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla får ju ha sin åsikt i forumet, även om åsikten går tvärtemot andras. Det är ju det som är vitsen med Flashback. Det är just åsikter, inget annat.

Ang mamman så spelar det inte någon roll vem som förmildrar hennes dåd, hon har ca 2300 väldigt långa dagar framför sig, med inlåsning varje kväll ca kl 19.00 och upplåsning ca kl 07.00. Och en mycket inrutad tillvaro. Det är många dagar. Frihetsberövad. Inte kunna komma och gå när hon vill.
Såklart alla får ha sin åsikt. Någon frågade vart någon hade försvarat/förmildrat CL handlingar vilket jag svarade på.

Yes. Hoppas dock fortfarande att hovrätten skärper straffen för båda två till det som åklagaren yrkade på i vart fall.
Citera
2020-07-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Har den kvinnan barn med CAs bror eller kanske CA passat brorsbarnen?
Kvinnan kanske går in i förvar för att inte behöva ta något ansvar för att ha blundat på tecken som funnits.

Nu menar jag inte att klaga på hur någon ser ut, men hon har skrivit helt öppet ett försvarstal på facebook angående CA, men hon ser ju helt deprimerad ut, väldigt ledsen och sorgsen.
Sen kanske hon ser ut så, men hon kanske inte har det så lätt med CAs bror.

Jag kan förstå hur närstående inte kan tror att en familjemedlem begått dessa brott, jag hade helt säkert förnekat i det längsta om mina barn eller deras partner blivit anklagad för något sådant här, men bevisen är överväldigande det går helt enkelt inte att förneka dem.

Förstår inte heller hur man kan förneka detta. Korten är på bordet och domen har kommit. Hur kan man överhuvudtaget försvara CA? Vakna upp och inse vad han har gjort ( och säkert mycket mer som ej har kommit fram). Vidrig typ. Så jäkla hemskt att barn blir så utlämnade till sådana här monster. Och vuxna människor som ställer sig på hans sida. Är hela släkten ett helt bottenskrap?! Vilken normal människa är det som ser upp till en ful, blekfet och vedervärdig pedofil?? Vakna upp för i h-vete!! Är hans mamma stolt över sin son tro? Fy faan!!
Citera
2020-07-31, 15:30
Medlem
Attityds avatar
CA har ju 3 egna barn,som han hade vecka/vecka ,med EH(mamman).
Funderar på vad som kan ha hänt den veckan han var själv med sina barn

Tänk bad,toalettbesök,byta blöja, sängdags m.m

Ingen som tänker tanken att han faktiskt var hela veckor ensam med barnen?
Citera
2020-07-31, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzita
va fan svamlar du om!?
Vem har försvarat eller sett henne som offer? Förrutom LenaP. Och trollet argaangelina?
Hon skyller på honom, han skyller på henne.
Hon har fått längre straff än honom.
Sá förrutom att ingen här anser henne som offer eller oskyldig så är hon ej det i lagens ögon heller.
Domen kom igår. Missar det?

Det är faktiskt ganska många i tråden som sedan start menat på att det är CA som ligger bakom detta och anser att Carita inte är pedofil utan "bara" under hans kontroll. Vilket kan tolkas till viss del som att försvara henne, särskilt i detta fall då hon glädeligen överraskat honom frivilligt med massa filmer och bilder.

Och det är just det kvinnor gör när dom blir påkomna för sånt här, sätter på sig en offerkofta. Det finns alltid dårar då som ska säga att det absolut måste vara killen som påverkat pedofilkvinnan fast så inte behöver vara fallet.

När man talar om pedofiler tänker man oftast på en gubbe/man och det är nog väldigt många kvinnor som kommer undan med detta pga det.
Citera
2020-07-31, 15:33
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Hon är väl en vuxen (??) människa o får skriva vad hon vill. Men undrar vem som är efterbliven och lågbegåvad med tanke på hur hon skriver i kommentarerna, man fattar ju knappt nånting. Förmodligen är hela Christians bekantskapskrets o familj lika hjärndöa som "svägerskan" 🙄
Igår hittade jag hennes Facebook,men inte idag. Kanske hon har tagit bort den efter allt mothugg hon fick?
Citera
2020-07-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
CA har ju 3 egna barn,som han hade vecka/vecka ,med EH(mamman).
Funderar på vad som kan ha hänt den veckan han var själv med sina barn

Tänk bad,toalettbesök,byta blöja, sängdags m.m

Ingen som tänker tanken att han faktiskt var hela veckor ensam med barnen?

Jo, och jag får sån ångest av att tänka tanken. Vet ej hur verbala hans barn är och kunna uttrycka sig om något är fel? Det är nog mycket detta monster har gjort som inte kommit fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in