Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Om man aldrig har varit anmäld till någon tävling så behöver man inte göra det.
Tävling?!? Så vitt jag vet är detta ett diskussionsforum.
Citat:
Det borde väl ha framgått från första början att det är jag som gör det. Det borde även stå klart för dig att jag väldigt tydligt i varje inlägg betonat att resultatet kommer i den officiella statistiken nästa år. Det kommer att tas fram uppgifter baserat på vedertaget sätt att räkna. Jag kan inte sitta i juli och göra dessa beräkningar varför jag nöjer mig med att berätta vad jag tror.
För att kunna göra gissningar värda att nämna
måste man utgå från ett underlag. Det gör jag.
Om man framlägger sina gissningar i ett diskussionsforum är det rimligtvis för att man vill
diskutera dem med andra användare. För att kunna diskutera meningsfullt behöver man också berätta
hur man kommit fram till sina gissningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Då vore det spännande att veta vad som enligt dig är »avsevärt mycket högre«. Om det är låt säga 5000 så ligger det ju i så fall i mitt intervall.
Jag har redan gett dig svaret. Det finns här i excelfilen:
http://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/folj-preliminar-statistik-om-dodsfall/
Citat:
Ja det är ju helt klart eftersom dessa siffror är kända och inget år mellan 2015 och 2018 låg under '90.
Haha 😁. Din cherrypicking är onekligen underhållande.
Varför bortser du till skillnad från SCB från förra året när du anger dödstal de senaste åren?