2020-07-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det är skillnad på de fallen. Mamman till Lilla hjärtat är en helt olämplig vårdnadshavare skulle aldrig fått tillbaka den lilla flickan. Hon är en narkoman med noll konsekvenstänk. Samhället omhändertog flickan. Dessa knarkande föräldrar krävde tillbaka flickan, de vägrade lämna några urinprover för att bevisa att de inte använde droger.
Trots detta dömde domstolen (förvaltningsrätten tror jag) att de skulle få tillbaka flickan och flickan är nu död.

Naturligtvis ska mammans straffas, det är inte fråga om det, men borde det inte bli något straff för domare, jurister som gör sådana här beslut.
Det var ju ingen stadshemlighet att föräldrarna absolut inte kunde ta hand om sina barn. Ändå tog de barnet från ett bra och kärleksfullt hem och skickade flickan till ett helvete.
Hade domstolen ändå krävt några negativa blodprov, men inte ens det gjorde de.
Jo! I detta fall ska alla jävlarna som gjort fel straffas, det har begåtts så sjukt mkt fel. De ska bli av med sina jobb, ställas inför rätta, och svartlistas inom respektive område på arbetsmarknaden! Man vill inte bo i Norrköping om man har lite familje problem, och nån gång ev skulle behöva söka hjälp, den saken e säker!
Citera
2020-07-31, 13:16
Medlem
CassandraCs avatar
pedofilen clarita har offerkoftan på och pedofilkvinnorna i tråden ser henne som ett offer, klassiskt beteende... kvinnor borde omyndighetsförklaras för så fort de blir straffade för något är de plötsligt ett offer och kan inte göra några egna val, ska ni vara utanför rättsystemet skall ni också klassas som omyndiga som inte kan ta några egna beslut, hela livet ut.
Citera
2020-07-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
pedofilen clarita har offerkoftan på och pedofilkvinnorna i tråden ser henne som ett offer, klassiskt beteende... kvinnor borde omyndighetsförklaras för så fort de blir straffade för något är de plötsligt ett offer och kan inte göra några egna val, ska ni vara utanför rättsystemet skall ni också klassas som omyndiga som inte kan ta några egna beslut, hela livet ut.
Kvinnor borde omyndighet förklaras?! Du lugna dig lite
Citera
2020-07-31, 13:26
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Kvinnor borde omyndighet förklaras?! Du lugna dig lite

Nej, men poängen är att kvinnor har en tendens att dra på sig offerkoftan när det kommer till sånt här.. Clarita gjorde aktiva val att molestera sina barn, hon kunde valt att inte göra det, hon är vuxen, hon tar egna beslut, ingen styr henne. Hon är inte ett offer.
Citera
2020-07-31, 13:30
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Nej, men poängen är att kvinnor har en tendens att dra på sig offerkoftan när det kommer till sånt här.. Clarita gjorde aktiva val att molestera sina barn, hon kunde valt att inte göra det, hon är vuxen, hon tar egna beslut, ingen styr henne. Hon är inte ett offer.
Tror det handlar om att försöka att få lägre straff.
Citera
2020-07-31, 13:34
Medlem
Citat:
Nej hon är inget offer! Hon heter iheller inte Clarita
Citera
2020-07-31, 13:34
Medlem
Attityds avatar
Vi ska inte glömma att CA tog oskulden av en 11-åring

Citat:
CA ... mkt speciell och har alltid varit .
Känt honom sedan jag va liten. Det va också han som tog min oskuld när jag var 11år gammal. Fixerad vid sex och hade ett "tag om mig" långt framåt så att han kunde få sex när han ville typ.

inlägget i tråden; (FB) Jönköping - 25 åring Kvinna häktad - grov våldtäkt mot barn, november 2019
Citera
2020-07-31, 13:58
Medlem
Citat:

va fan svamlar du om!?
Vem har försvarat eller sett henne som offer? Förrutom LenaP. Och trollet argaangelina?
Hon skyller på honom, han skyller på henne.
Hon har fått längre straff än honom.
Sá förrutom att ingen här anser henne som offer eller oskyldig så är hon ej det i lagens ögon heller.
Domen kom igår. Missar det?
Citera
2020-07-31, 14:03
Medlem
Om Carita varit ett offer så hade hon erkänt dildo penetrationen men istället försöker hon komma undan och påstå att det inte ens har hänt.
Likaså om urinerings videona.

Ska hennes barn växa upp med minnen om dessa händelser som deras mamma påstår att det aldrig har hänt. Lätt att bearbeta minnen som ens mor påstår är falska. Inte ens där vill hon skona sina barn. Jävla patrask.
Citera
2020-07-31, 14:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Men det märks ju att han har henne totalt under kontroll det är ju inte carita som har hittat på de här sexlekarna

Hon är också ett offer kan man säga vi vet inte allt som hon har varit med om

Visst kan hon kanske betraktas vara ett offer ur ett eller några isolerade perspektiv som befinner sig i utkant, men hon är absolut inget offer i utförandet av brotten hon gjort sig skyldig till.
Gäller att hålla två tankar i huvudet samtidigt, för det finns ingen suddig linje emellan som gör att allt ska/bör flyta ihop till att hon ska tituleras offer i sammanhanget.

Om så likförbannat ska ses på saken, är ju snubben här också ett offer...

Hon kan vara kontrollerad av honom, samt vara rädd för konsekvenser om hon inte gör som hon blivit ombedd. Hon kan vara en osäker person med misshandlat psyke, hennes kompass kan vara helt fel av skäl som inte framgår.
Men man kan aldrig skydda sig bakom en offertitel i paritet med handlingarna som utförts här.
Snarare framgår det starka intrycket att hon själv njuter av vad hon utfört, samt att hon i ett mer dolt hänseende även njuter av att bli kontrollerad.

Till sist.
Hade hon varit ett offer i bärande bemärkelse, hade hennes försvarsrepliker inte ens existerat, utan hon hade stått för vad hon utfört med erkännanden inhaglandes.
Nu pratar hon om vattenkannor och vinklar istället, vilket är ett tydligt tecken på att hon haft egenkontroll på vad hon utfört, snarare än att det ska ha varit någon annan som styrt henne.

Någonstans måste man skilja på en persons undfallenhet och densammes egna kontrollerade handlingar, eller på ren svenska;
Någon djävla måtta får det vara på att titulera någon som offer.
Citera
2020-07-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzita
Det var detta jag också såg!
Blev chockad att se hans dom, bara 6,5 år och sen samtidigt se hans svägerska försvara honom.
Snacka om sekt liknande beteende hos den familjen.
Kunde ej låta bli svara svägerskan fast det leder ej till något ju, är ju helt blåst i huvudet den människan

Har den kvinnan barn med CAs bror eller kanske CA passat brorsbarnen?
Kvinnan kanske går in i förvar för att inte behöva ta något ansvar för att ha blundat på tecken som funnits.

Nu menar jag inte att klaga på hur någon ser ut, men hon har skrivit helt öppet ett försvarstal på facebook angående CA, men hon ser ju helt deprimerad ut, väldigt ledsen och sorgsen.
Sen kanske hon ser ut så, men hon kanske inte har det så lätt med CAs bror.

Jag kan förstå hur närstående inte kan tror att en familjemedlem begått dessa brott, jag hade helt säkert förnekat i det längsta om mina barn eller deras partner blivit anklagad för något sådant här, men bevisen är överväldigande det går helt enkelt inte att förneka dem.
Citera
2020-07-31, 14:19
Medlem
Jag är inte för barbariska straff som tortyr och dödsstraff. Men den gamla skampålen på torget borde verkligen återinföras.

Mår faktiskt riktigt illa av de här sjuka personerna. 10 och 6.5 år var trots allt hyggligt kännbart sett till straffskalan men lågt sett till handlingarna. Tror det blir skärpning för killen i hovrätten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in